/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Cd - Cover i normal størrelse
Fra : dhmoelsted
Vist : 1384 gange
200 point
Dato : 22-05-04 12:06

Jeg er noget uerfaren i billedbehandling, men vil gerne vide hvorledes jeg får bearb. følgende så det får normal størrelse til montage i coveret, det ene er et jpeg dim. :710X 704, det andet jpeg dim: 1759x1368, det første 99.2 kb, det andet 840 kb, jeg kan bare ikke finde ud af at få det normal dim. den kende jeg heller ikke, billederne ligger i modtagne filer tak på forhånd

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 22-05-04 12:17

Hejsa
Jeg vil mene, at hvis du pruger coverxp, så får du det i den rette størrelse programmet kan hentes her
http://www.coverxp.com/main.asp?page=download.asp

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 23-05-04 11:44

Tak til grausen, for dit tip, jeg prøvede at hente det af dig foreslåede program , det virkede ikke særlig seriøst på mig der fulgte en masse di og dat med ned jeg har afstillet det foreløbig, kender du en anden mulighed ? tak

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 23-05-04 14:25

hejsa
Det kan jeg godt nok ikke forstå, jeg bruger altid selv programmet, når jeg laver covers til cd, uden problemer, men jeg vil lige prøve at kigge om jeg kan finde et alternativ

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 23-05-04 14:27

hej igen
kom til at tænke på hvis du har nero 6 så er der jo en coverdesigner i den har godt nok aldrig selv brugt den

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-05-04 16:13

http://www.geocities.com/digitauk/

Her er osse en mulighed!

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 200 point
Dato : 23-05-04 20:33

Hvad med den helt simple.

Indsæt billede fra fil i Word el. lign.
Højreklik og formater størrelse til 12,1 x 12,1 (24,2 hvis 2 sidet) til innercover samt 11,9 x 15,15 til bagsiden
Det virker bare!

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 23-05-04 21:11

tak til grausen, for ulejligheden, tak til ted, myg. det vil jeg lige prøve ved første lejl.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 23-05-04 21:11

tak til grausen, for ulejligheden, tak til ted, myg. det vil jeg lige prøve ved første lejl.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 25-05-04 10:42

Tak for svaret myg.jeg havde bare lidt svært ved lige nøjagtig at få den til at acc. dine mål de blev en lille smule ved siden af, men jeg kan klippe en smule i det.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 25-05-04 21:41

Selv tak.
Word skal kunne tage de nøjagtige mål. Skriv dem selv i boksene i stedet for at bruge pilene op og ned - og husk så at fjerne fluebenet i "Lås højde-bredde forhold".
Det SKAL være nemt !

God fornøjelse
myg

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 27-05-04 23:00

hej myg, så tror jeg den er feset ind, det er ikke sådan at være nybegynder i pc faget