/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
meldugfri klatrerose
Fra : Lissl
Vist : 808 gange
20 point
Dato : 22-05-04 11:51

Min New Davn rose får på en sydvestvendt teresse meldug. Forslag til ny klatre/slyngrose helst remonterende søges

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-05-04 11:55

Har du prøvet at redde den?

Ellers prøv at komme sæbespåner i vand 1:10 og overrisl planten med vandkandens spreder.

pøj pøj

MVH
Camillasmoster

Kommentar
Fra : Lissl

Dato : 22-05-04 12:02

Selvfølgelig har jeg forsøgt bekæmpelse med gængse midler, også forsøg at optimere de fysiske forhold.Så det er bud på en sejere rose jeg søger.

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 30 point
Dato : 22-05-04 12:26

En der hedder: Rosa hybrida "Gloire deDijon" eller noget i den retnin, det er en meget gammel rose, så spørg på planteskolen der er kommet mange ny sorter frm, siden denne yndige tehybrid den blomstrer tidligt og til langt hen på efteråret, tag en snak med manden på planteskolen inden du bestemmer dig.
Mvh. Valde.

Godkendelse af svar
Fra : Lissl

Dato : 22-05-04 12:33

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-05-04 12:55

selv tak! Lissi
Held og lykke og pøj pøj

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 22-05-04 13:35

Hej -

Vi har en meget smuk rød klatrerose (vi har haft den i 2 år og den er allerede 4 meter høj - helt utroligt), den har rigtig mange kæmpestore og velduftende blomster hele sommeren igennem.

Den hedder Sympathie og jeg gav såmen kun 69,- kr. for den på vores lokale plantecenter.

Vi har endnu ikke været ude for nogle sygdomme på den.

Rosekamp

Held og lykke

Kommentar
Fra : Lissl

Dato : 22-05-04 13:55

Hej rosekamp
Det lyder til at din klatrerose er meget smuk og sund. Står den meget varmt og solrigt, fordi min klatrerose står på en sydvest vendt terasse, jeg tror at det disponere til sygdom. Hvilken voksebetingelser har din sympathierose

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 22-05-04 20:01

Den står op ad en vestvendt væg lige rundt om et hushjørne der vender mod nord.

Vi satte den i hjemmelavet kompostjord og gøder den aldrig. Den skal kun beskæres første år, bortset naturligvis fra de evt. frostskadede grene. Vi afdækker den ikke om vinteren for den er utrolig stærk og får stort set ingen skader. Hvis der kommer bladlus på så får den lige en tur med vandsprøjten.