/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvor langt på literen ?
Fra : vuffer2003
Vist : 3836 gange
50 point
Dato : 22-05-04 11:12

Hej, jeg overvejer at købe en knallert, brugt, men har nogle spørgsmål.

Hvor langt kan en knallert køre på literen, jeg har fået at vide at nogle knallert kan køre 8-10 km pr. liter ?

Hvad mener man med udtrykket "35 knallert, 45 knallert" ?

Hvis jeg nu køber en knallert, så skal jeg vel også have kørekort, det er sikkert dyrt, hvad med udgiter ?, er der andre udgifter forbundet med en knallert ?.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 22-05-04 11:18

Nogle knallerter kører over 30 km på literen.

35 knallert er en knallert som du lovligt må føre såfremt du er fyldt 16 år og i besiddelse af et knallertkørekort, i sin tid var det noget der blev tilbudt billigt gennem de lokale ungdomsskoler.

en knallert 45 føres på kørebanen sammen med en øvrige motor trafik og kræver at du er i besiddelse af kørekort til enten bil eller motorcykel

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 22-05-04 11:19

Du skriver ikke hvor gammel du er, eller hvor i landet du bor, det ville hjælpe med de oplysninger for at finde relevante links til dig

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 22-05-04 11:47

man kan stadig tage knallertkørekort for en 100-lap flere steder. Hvis du er fyldt 18 år behøver du ikke længere knallertkørekort til en normal knallert. 35 knallert er dog lidt misvisende, da du kun må køre 30 km/t på en "normal" knallert. Du må kun køre på vejen med den, såfremt der ikke er cykelsti. En 35 knallert opfattes i lovsammenhænge som en cykel, altså gælder de samme regler på knallert som på cykel.

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 22-05-04 11:51

det er også min erfaring, at knallerter kører en del mere end 10 km på literen. Da jeg var yngre kørte jeg motocross på en toptunet 50 ccm knallermotor. Der kørte jeg ca. 45 min pr. liter. Den kunne dog køre 75 km/t og blev konstant presset til det yderste, så jeg tror du kan køre en del mere end 30 km på literen. Men det kommer jo an på, hvor gammel den er osv.

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 22-05-04 12:21

Min 45-knallert kørte cirka 20 km pr liter inden begrænsningen blev fjerne, efter kørte den 30 pr liter, så den kører længere uden begrænsninger (ikke en opfordning, men en konstatering)

Af andre omkostninger kan nævnes olieforbrug og forsikringer. Olien er ikke dyr. Men hvis knallerten skal tyveri forsikres koster det kasse, omkring 3000-4000 kr årligt. Derudover skal du have en ansvarsforsikring, der giver jeg omkring 700 kr. årligt.

Generelt er det et super billigt transportmiddel.

held og lykke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-05-04 13:02

Der er sku da ikke noget der hedder 35 knallert, men 30 og 45 knallert. Førstnævnte hedder i færdselsloven:
Ikke-registreringspligtig knallert
Knallert med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på ikke over
30 km/t.
Og den sidste hedder:
Registreringspligtig knallert
Knallert med en konstruktivt bestemt maksimalhastighed på over 30 km/t.
(Også kaldet EU-knallert, som herhjemme er bestemt til 45km/t)
http://www.fstyr.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fagomraader/krav/pdf_sbi/afsnit01.pdf
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vuffer2003

Dato : 22-05-04 22:00

Jeg bor i Skelby (Skelby ligger imellem Næstved og Glumsø sådan ca.).
Er lige flyttet til Skelby, men busserne i Skelby er privat fortagende og priserne for bus-biletterne er skyhøje i forhold til DSB og andre.
Jeg er 33 år gammel.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 22-05-04 22:30

jeg har en honda camino og den køre ca 100 km på 3 litter bensin (så meget plas er der i tanken) men den virker ikke mer for jeg og nogle siger der er skidt i min kaburator (den kan ikke kom mer over 10 km i timen nu køre normal ca 50-60 km/t )

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 22-05-04 22:32

har nemlig joret rund på en mark der er ca 500 m intil der ikke vare mer bensin

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-05-04 22:48

Du skal jo ikke have knallertkørekort, for at køre på en 30 knallert, når du er over 18, men skal have motorcykel eller bil-kørekort, for at køre på 45 knallert.
http://www.45scooter.dk/ Tryk på Fag & Fakta
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-04 23:13

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-10-04 13:26

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 08:52

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen