/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
"Blanke" / tomme emails - spam ??
Fra : BerndJ
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 22-05-04 09:20

Foruden en masse spam (ca. 20 i døgnet) er jeg begyndt at modtage HELT blanke, tomme emails uden afsender, uden indhold, hverken tekst eller grafik / billeder (engang min egen, eller andres, email-adresser er synlige).

Jeg har igennem nogle måneder brugt "spamfighter", som jeg synes er rimelig OK. Nu anvender jeg MS-Outlook's egen "Uønskede email"-funktion for at reducere irritationsmomentet. Men hverken "spamfighter" eller "Uønskede email" kan genkende disse tomme emails og kan derfor heller ikke frasortere dem.

Er der andre som kender til ovenstående?? Hvad er formålet med det?? Er det spam?? Eller forsøg på "angreb" med noget som er værre (jeg tænker på virus, orm, 'trojansk hest', eller hvad der eller måtte findes)?? Jeg bruger Norman firewall og antivirus.

Er der nogen som kan hjælpe?? På forhånd tak!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-05-04 09:29

Ja, det ER forsøg på angreb af virus.
Du kan ikke gøre andet end det du har gjort, og ellers IKKE PRØVE AT ÅBNE de "tomme" mails, for tomme ER de ikke, og så slette dem hurtigst.

mvh
ellebye

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 110 point
Dato : 22-05-04 09:35

PS!

Den virus der huserer stærkest lige nu er netsky.p udgaven. Hvis nogen af dem du kender har fået virusen sender den automatisk mails videre til andre i adressekartoteket, derfor kan DIN mailadresse godt befinde sig på rigtig mange computere som er inficerede, som så igen sender virus ud.

Skriv først og fremmest til de du kender at de skal opdatere deres antivirus, så vil du fremover delvis sikrer dig mod disse former for virusangreb. Den første er kommet fra een du kender og har haft DIN mailadresse liggende.

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 22-05-04 09:39

Mange tak for et meget fint besvarelse ellebye.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-05-04 09:51

Velbekomme, jeg har gjort forebyggelse af virus til lidt af en hobby.

Da jeg ser du bruger Norton kan du genne dette link opdatere online stort set hver dag, en funktion jeg selv bruger. Det er selvfølgelig klart en fordel hvis man har adsl, da filen er rimelig stor ved alm. moden (56K):

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/defs.download.html

rul lidt ned på siden, og du kan opdatere dine antivirus. Tidsforskellen gør, at det først er omkring 22 om aftenen dages opdateringer foreligger.

ellebye