/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Jeg har 2 Harddiske som ikk virker på mi~
Fra : W3rzax
Vist : 433 gange
100 point
Dato : 21-05-04 23:30

Hej Jeg har et stort problem 2 af mine harddiske virker ikke mere men det mærkelige er at den ene af den virker på en af mine venners computer. har ikk lige prøvet den anden.

http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxboost/download.cfm
Den ene harddisk er maxtor men den hp overnover virker ikk rigtig. findes der sådan et program endnu som kan måske lave min harddisk...
Den anden harddisk jeg har er en IBM....
Begge harddiske er 80 GB...

Så vil jeg også bare lige sige at De der tips og tricks de hjemmesider som man bliver henvist til virker sQ ikk rigtig!!!
Håber der er nogen som har til og gider hjælpe mig!!!!
Snøft!!!
Hilsen W3rzax

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-05-04 23:32

Er den ene sat som Master og den anden som Slave? Så kan computeren ikke finde ud af det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-05-04 23:32

Sludder, Ellers kan computeren ikke finde ud af det

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 21-05-04 23:38

Ja men min IBM den står bare og bibber!! Det er lidt underligt!!!
http://www.kandu.dk/dk/spg/4019 kan det være den skal formateres?? læse lige det her http://www.kandu.dk/dk/spg/4019

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-05-04 23:40

Hvad for en virkede på en anden computer?

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 21-05-04 23:44

Min IBM

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-05-04 23:47

Hmm? Formateres? Er der ikke nogen data på den?

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 21-05-04 23:52

Eller jo det er der... Men så gik den ud og jeg tog den over i en anden computer/min vens computer og så var der ikk noget på den men hvordan skal jeg formatere den når jeg ikke kan finde den på computeren? Min bios viser at den er der men når jeg kommer ind på skrivebordet og ind i denne computer så er der ikk ngoet!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-05-04 23:56

Hvilket styresystem kører du?

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 21-05-04 23:57

Xp eller hvad??
Eller NFTS Eller Fat 32??

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-05-04 00:02

Hej W3rzax

Hvad skete der lige inden de forsvandt??? har du haft dem ude inden eller skiftet styresystem eller noget???

// Toupie

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 22-05-04 00:03

Det kan jeg ikk huske!!!
Men hvordan kan jeg formatere min harddisk når jeg ikk kan finde den men boisen kan godt finde den?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-04 00:07

Ja kører du XP eller hva?

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 22-05-04 00:12

JA...

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 22-05-04 00:14

HVa skal jeg gøre for at få den til at virke?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-04 00:16

Hvor meget står harddisken til inde i XP? 80 gb?

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 22-05-04 00:19

Det kan jeg jo ikk se...
Jeg kan kun se at Harddisken er sat til fordi I BIOS. kan jeg se at den står der.... så hva skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-04 00:23

Ok Det jeg mente var om det var muligt din ibm disk bare er lagt til som dynamisk disk i XP, så jeg ville godt vide hvor meget harddiskplads XP siger du har ialt. Er det 80 Gb eller ca 160 gb?

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 22-05-04 00:24

Min IBM er 80 GB men jeg kan slet ikk se den

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-04 00:25

Det kan du heller ikke hvis den er lagt til som dynamisk disk! Så hvad siger XP om størelsen på den/de diske den kan se?

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 22-05-04 00:28

Jamen Inde i denne computer er den slet ikk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-04 00:30

Nej men hvad er størrelsen på den harddisk du kan se inde i Denne computer?? Du må da kunne se din maxtor? Prøv lige at se hvad XP siger den er på?

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 22-05-04 00:31

Nej...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-04 00:33

Hvordan kommer du overhoved ind i XP? Du må da ha en harddisk med xp på?

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 22-05-04 00:34

Ja men det er en harddisk som er 20 GB:::

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-04 00:35

Prøv at gå ind under Kontrolpanel >> System >> Hardware >> Enhedshåndtering Og diskdrev!! Hvad står der der inde under?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-05-04 00:36

Kan være at hardiskene er sat op på cableselect. Tjek det lige. Hvis der er styresystem på begge går der kludder i det.
Hilsen Jette.

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 22-05-04 00:45

HVad??
Må den ikk være Cableselect?

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 22-05-04 00:46

Tedd...
Under system der står kun den harddisk som jeg har Xp på... og det er en samsung

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-04 00:48

Så skal jumperne på begge harddiske være sat til cableselect. Jeg har spurgt dig om de stod til Master og Slave. Sagde du ikke ja til det?

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 22-05-04 00:49

Jamen det gør de også
men hva skal jeg gøre for at få min IBM til at virke?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-04 00:51

Prøv at tage Samsungen fra og se om den kan boote op med IBM?

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 22-05-04 00:51

Jeg går i seng kan vi snakke vidre i morgen???
Snakkes!!!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 22-05-04 00:52

Ja du lyder osse lidt træt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-05-04 05:26

Skal din maxtor være slave så fjern alt hvad der hedder jumpere bag på HDD'en og sæt den midt på kablet,der hvor den disk du har nu/master sidder øverst på,prøv,tag både strøm og data kabel af din slave disk/maxtor og start din pc,når du er kommet ind i systemet og det har faldet til ro,så luk igen og sæt din slave til igen (maxtor),uden jumpere,sæt din bios til auto,og sørg for at at din HDD med med styresystemet har jumperen sat til master,det står på oven på HDD'en.
Manse9933

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 22-05-04 12:50

Kan jeg bare tage jumberne ud af min maxtor og så bare sætte den i?
Men skal jeg sætte den i samme kabel som Min Samsung?
for samsungen den står som Marster, så hvis jeg bare sætter Maxtoren i så skulle det virke eller hva?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-05-04 17:10

Nej, den må ikke stå på cableselekt. Den skal stå på master og slave.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 20:52

Er dit spørgsmål blevet besvaret? Så accepter venligst et svar

Godkendelse af svar
Fra : W3rzax

Dato : 31-05-04 15:48

Tak for svaret tedd.