/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vw Lupo normal service??
Fra : martinussen
Vist : 1625 gange
100 point
Dato : 21-05-04 21:01

Hej

Vi er på udkig efter sådan en smart Lupo 1,2 tdi, men har hørt noget om at de skal til service hvert 15.000 km.

Passer det? Og hvad koster sådan et eftersyn? (det er self. kun vejlende..)

Fordele og ulemper..

Vi har kig på nogle 02' + 03' m. ca. 45.000-70.000 på bagen..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-04 21:28

Der skal regnes godt før det kan betale sig - at spare benzin og ejerafgift.
Husk lige at den er rippet for al komfort.
Jeg kender dog ikke priserne.
Emesen.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 21-05-04 21:40

*emesen.. Ved godt den er rippet for komfort. Men valget står imellem en gammel bil og en lupo.. Så komforten er vel den samme.

Ved at vi kommer til at spare en hel del på ejerafgift og brændstof. Men det kommer jo også an på de servicer for hvor dyr den bliver alt i alt..

Der er trosalt en pæn slat penge at repaerer for..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-05-04 23:26

Hmm! Kender lige en der ødelagde motoren i sin. Han måtte lige af med 35000 kr!

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 21-05-04 23:33

*tedd.. Har du mere info om det..??

Kom han til at smække diesel på fra et landbrug.. altså traktor diesel.. ??

Eller hvad er/var fejlen?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-05-04 23:34

Næh han holdt i kø ved grænsen til Polen! Så brændte motoren sammen

Kommentar
Fra : smut

Dato : 22-05-04 08:15

jeg har også hørt en masse kedeligt om gearkassen de holder vist ikke ret godt men prøv og kigge her www.mandagsbil.dk

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 22-05-04 12:36

ja, ja.. Kender godt mandagsbil.. Men der står jo kun en masse dårligt om alle biler.. Der er vist 29 der har skrevet om deres lupo.

Men mener jeg har hørt noget om der er solgt ca. 3000-4000 lupo'ere.. Og hvad med alle de andre ejere.. Man kan jo være uheldig med sin bil, eller et fjols til at køre ligeledes..

Ville faktisk gerne have bekræftet man kan være heldig med sin bil..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-04 12:44

Det har du da ret i! Min nabo kan da osse bare ha været uheldig! Det er bare det at en Lupo jo nærmest er designet til at holde stille (forstå mig ret ), så 35000 kr på den konto er da en del! Man kunne åbenbart ikke bare få en erstatningsmotor til billigere penge! Næh VW sagde der skulle helt ny motor i! Så er fortjenesten ved langt på literen jo hurtigt røget!

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 22-05-04 12:54

tedd* Man kan jo være uheldig og brænde motoren af i næsten alle biler. Det er så sjældent at mærket vil tage skylden for det. Men bl.a. pug 406 har fået noget dårligt omtale af tidligere pga. de skulle af med 20.000-30.000 kroner pga. at en del af motoren var gået i stykker. Men det viste sig at fjolserne havde brugt diesel som typiske er ved landbruget, noget som ikke er helt så rent som ved tankstationen, og det gjorde at motoren blev smadret. Fordi de nye diesel motorer har en langt højere indsprøjningstryk end tidligere.. Mener det er omkring 160 bar. Det er jo voldsomt..

Men ergo mener jeg bare at man kan være uheldig og heldig med en bil. Men synes kun på nettet jeg kan finde dårlig omtale af bilen. Dog de sælgere jeg har snakket med synes det er en fantatisk bil, men det skal de jo sige.. Ellers er de jo en dårlig sælger...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-04 13:08

De traktorer der drøner rundt herude har da osse turbo! Tvivler lidt på de bruger dårlig diesel!
Men noget andet er, at fdm's tyske søsterorganisation (hvis jeg kunne huske hvad den hedder?) må ha nogle flere data om Lupo. Der må jo trille en helt del flere rundt dernede?

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 22-05-04 13:11

tedd*.. Der er stor forskel på turbo'erne.. De nye commonrail motorer er vist en del voldsomme end en traktor turbo, men ved det ikke.. Ups.. Jeg mente jo egentligt hellere ikke diesel fra landbrug, men nok nærmere fra havnen, altså det fiskekutteren sejler på.. Men har kun hørt noget om det..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-04 13:36

Næh men det er jo heller ikke det spørgsmålet drejer sig om
Fandt lige den tyske FDM
http://www.adac.de/Default.asp?TL=2

Accepteret svar
Fra : eschultz

Modtaget 100 point
Dato : 07-07-04 01:31

Alle priser er uden moms:
Olie til olieskift kr. 665, filter 80kr. pakring 4kr.pollenfilter 70kr. baglygte 600kr. dieselfilter 290kr. indstas for do. 83kr. Tandrem 666kr. rulle 520kr. strammehjul 232kr. kilerem 121kr.
Skift af begge forhjulslejer 2250kr. incl moms - skift af tandrem 3758kr. incl moms.
dette er priserne på et aut VW værksted

Godkendelse af svar
Fra : martinussen

Dato : 07-07-04 16:46

Tak for svaret eschultz.