/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Suzuki Dm50 Tun
Fra : jonasjr
Vist : 3964 gange
60 point
Dato : 21-05-04 19:08

Hej

Jeg skrev ind for nogle dage siden, omkring min Suzuki Dm50 der ikke ville køre ret hurtig. Jeg har boret indsugningen i cylender op, planet topstykket og taget 2,5 mm af stemplet. Jeg har kørt med både den originale studs og en stører. Sidst jeg skrev fik jeg at vide jeg kunne sætte en stører dysse i, det har jeg prøvet. Jeg har prøvet med en 65 og en 67,5. Jeg har læst på flere hjemmmesider at det er en af dem to der skulle bruges. Desværre har det stadig ikke hjulpet. Er det helt umuligt eller......
Håber nogen kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : J3kZ

Dato : 22-05-04 00:10

hmm hva med luft indtag... kaburator studs.. er den stor nook.... lykkedes det ik så køb dig en tun kab. fra dba.dk!!

Accepteret svar
Fra : Viktor_PM

Modtaget 60 point
Dato : 22-05-04 19:16

Du har næsten gjort alt hvad der kan gøres ved en knallert, for at få den til at køre hurtigere. Men hvis du vil ha den til at høre rigtig stærkt, må du nok ofre nogle penge på f.eks. tun kabu, tun cylle, tun udst. Men du kan også købe større/mindre fortandhjul/bagtandhjul, alt efter om den skal være hurtig på toppen eller i optræk.

Hvis du sætter et større bagtandhjul og et mindre fortandhjul for den bedre optræk
Hvis du sætter et mindre bagtandhjul og et større fortandhjul så køre den meget stærkere på toppen

Du kan også tage dit cylinder af, og slibe dine skyldekanaler både i motor og i cylinder. Du kan evt. bruge en Drimmel eller fint sandpapir. Men pas på at der ikke kommer metalsplinter ned i krumtapshuset.

Håber du kan bruge min besvarelse, held og lykke!

Kommentar
Fra : jonasjr

Dato : 23-05-04 17:44

Jeg kan bare ikke forstå at det ingen ting giver det jeg har gjort, det lyder overhovede ikke som om motoren kører med flere omdrejninger, og der er hverken bedre optræk eller hurtiger fra start? kan det værer noget med Tændingen..???

Godkendelse af svar
Fra : jonasjr

Dato : 28-05-04 13:45

Tak for svaret Viktor_PM.

Kommentar
Fra : lasse_just_petersen

Dato : 29-10-04 22:16

min dm50 kører ca. 45, og det eneste der er gjordt ved den er et 28 tands bagtandhjul, og så har jeg skåret noget af fløjten i udstødningen af.