/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Lampested
Fra : l.Wils
Vist : 1797 gange
100 point
Dato : 21-05-04 18:45

Jeg sætter nyt loft op og så sætter jeg naturligvis et nyt lampested(tror jeg det heder)op,
men det ny er meget anderledes en det gamle hvor der kun er to tilslutninger den nye er der fire med hver sit nr ( M1 - n - m2/L og så et lille mærke i en cirkel Det store hundrede point spørgsmål er så. HVOR SKAL DE PÆNE BLÅ OG DEN GRIMME BRUNE LEDNING PLACERES?
Hilsen L.Wils

Kommentar
Fra : Fromsej

Dato : 21-05-04 18:47

Blå i "n" og brun i "M1"

Accepteret svar
Fra : H2

Modtaget 110 point
Dato : 21-05-04 18:53

M1 er første tændledning ( Faseledningen til din lampe ) Den grimme brune
N er Nul-lederen Den pæne blå
M2/L Er en klemme der er hvis der er 2 forskellige tændeiger i lampe stedet ( Skal ikke bruges )
Jord Den sidste klemme er til en jordledning som er gul / grøn ( Hvis der er sådanne en i din installation )

Henrik

Godkendelse af svar
Fra : l.Wils

Dato : 21-05-04 18:59

Tak for svaret H2.
Det er lige hvad jeg skal bruge, her er dine poin.
Der er lige et spørgsmål mere til 100 poin Se det under Alkove
Hilsen L.Wils

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 22-05-04 19:55

Husk dette må ikke laves af andre end en Aut. el-installatør

Kommentar
Fra : l.Wils

Dato : 22-05-04 21:08

Sig mig en ting Falcham, er det dit levebrød der er i fare, eller er det bare et forsøg på at undgå andre bliver lige så klog som dig eller har du bare ondt et hvis sted.
Mvh
L.W.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 23-05-04 21:15

Næææ ikke lige, Jeg har noget imod at alle mulige tåber roder med noget de ikke har forstand på, og udsætter andre mennesker for farer !!!!!!!!!!!!!!!!11

Kommentar
Fra : l.Wils

Dato : 24-05-04 00:03

Som du ser Falcham, søger jeg oplysninger om det jeg beskeftiger mig med, så jeg høre vel ikke til den gruppe du omtaler
Mvh L.W.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 24-05-04 08:16

Jo da, du er jo ikke uddannet elektrikker vel, og hvordan ved du at de svar du får er korekte !!!!!