/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
HIS Excalibur Radeon 9800 ICEQ
Fra : johnnyp
Vist : 275 gange
100 point
Dato : 21-05-04 18:43

Har netop fået ovenstående grafikkort i gave, MEN kan ikke få det til at virke i mit system. Starter fint op men efter WIN XP opstartsbillede bliver skærmen sort. Har sat egen strømkabel fra PSU til kortet, således at det ikke deler strømkabel med andre enheder.

Accepteret svar
Fra : Martin_c

Modtaget 110 point
Dato : 21-05-04 18:45

Prøv at tage det ud og sætte det i igen... Ellers kontakt dem du har fået kortet i gave og spørg hvor de har købt det.... Så du kan lave en reklamation!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-05-04 19:50

Har du afinstalleret de forrige skærmdriver? Eller prøv at afinstallere dem i fejlsikker tilstand! (tryk F8 under opstart)

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 23-05-04 17:17

tedd
Jeg har installeret de nye skærmdrivere uden at tage hensyn til Windows standard drivere., og til Martin_c har taget det ud og monteret det flere gange uden at det hjælper. SUK SUK

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-05-04 17:32

Det er muligt du skal ha opdateret din bios!

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 23-05-04 17:55

tedd:
Hmmm. Opdateret BIOS, hvordan, hvor , hvorledes ???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-05-04 18:04

For det første er det ikke alle computere der kan køre med det kort! Så det er ikke nok bare at komme med et spørgsmål om kortet! Hvilken PC specifikationer har du? Har du prøvet kortet i en anden PC? Som du kan se er der mange ting der kan influere på om kortet kan køre! Har du prøvet uden den exstra strømstik. Så skulle kortet jo rent faktisk kunne køre i alm. vga tilstand! Det kommer dog an på om din bios kan køre 4 eller 8X agp!

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 23-05-04 21:10

Tedd.
Min PC er følgende Pentium 4 - 3 Mhz FSB800, ABIT IC7-G Bundkort, DVD Brænder. 2 Harddiske. 1024 MB Ram.
Jeg har ikke prøvet uden strømstik, da jeg ikke går ud fra at det virker uden eller sagt på en anden måde om det i det hele taget kan fungere uden.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-05-04 21:43

Jo men så virker det kun i vga mode! Din PC er ihvertfald i orden til at køre kortet! Prøv lige at køre uden strømstik for at se om du kan komme ind i winxp!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 17:29

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 02-06-04 21:51

tedd.
Har fået mange svar ...men ikke nogen der har afhjulpet mit problem. Så vil prøve at sende kortet retyr til forhandleren.
Men hensyn til pointgivningen....så ????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-06-04 22:36

Du kan jo prøve at sende det tilbage, og så vende tilbage med resultatet!

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 14-06-04 11:31

Tedd og Martin_C
Tak for jeres indlæg... Har netop fået et nyt kort leveret fra forhandleren, da det viste sig at det første var detfekt i nogle af ram blokkene. Det nye kører helt perfekt. SUPER KORT

Hvordan lukker jeg spørgsmålet ???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-06-04 11:49

Du går ud til højre ved den kommentar du vil acceptere og trykker accepter svar! Så vidt jeg kan se kom Martin tættest på et svar, da det viste sig at kortet var defekt!

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 14-06-04 13:57

Tedd...
Meget fair. TAK

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 14-06-04 13:57

Tak for svaret Martin_c.