/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Blist på tungen!
Fra : nullerbullerpige
Vist : 985 gange
50 point
Dato : 21-05-04 14:40

Hej!

Jeg har fået en blist på tungen...
Så ville høre om der er nogle som har et lille råd til hvordan man kan få sådan en lille irriterende blist væk hurtigst muligt!?!??!

Kommentar
Fra : hesla

Dato : 21-05-04 14:52

*smiler* ja jeg har også haft en men begyndte at børste tænder med Aloe vera tandpasta og har ikke siden haft problemer med blister eller tandkødsbetændelse siden........

hesla

Kommentar
Fra : nh1

Dato : 21-05-04 14:57

Hej.
Spørg på apoteket, men jeg mener at have hørt at man kan skylde munden i klorhexadin ( det hed det vist) som så ville tage det. Der skulle stå bag på flasken, som kan købes i Matas eller på apoteket, om det skal fortyndes. Du kskal nok lige spørge på apoteket for at være sikker.

NH

Kommentar
Fra : binky

Dato : 21-05-04 15:23

Bio-Strath er meget effektivt til blister både i munden og på tunge. Udover denne virkning giver det også ekstra energi. Det er baseret på urter, og du kan købe det hos materialisten.
Håber, du slipper af med blisterne, for det er da virkeligt generende.
mvh
binky

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-05-04 16:06

Hej Nullerbullerpige
Ih ja altså, bare rigtig generende. Jeg er lige blevet "ekspert" i Aloe vera, i og med, at der for nylig er udkommet en lille bog om planten (forf.:Audun Myskja), så ja det vil hjælpe, fx at gurgle i drikke-aloe vera.
Helsa... Den tandpasta du henviser til, er det den fra Urtekram, eller fra et andet sted, hvilket?? Jeg er nemlig ved at prøve at finde andre slags end den fra Urtekram(ikke fordi der er noget i vejen med den) mere for reserarchens skyld.
Mulberry

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 21-05-04 16:38

Zendium-tandpasta plejer at hjælpe...

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 21-05-04 17:12

<<Kaptajjnkaber>>
Skal jeg smøre det på tungen, eller bare børste mine tænder??

Accepteret svar
Fra : 25

Modtaget 50 point
Dato : 21-05-04 21:27

Zendium tandpasta indeholder nogle enzymer der hjælper mod blister, hold igen med slik og den slags, det kan godt give disse blister. Du kan også skylle din mund i mundskyl.

Du skal bare børste dine tænder.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 22-05-04 02:57

jeg kender flere som har lidt meget af blister. Efter de har taget Longovital (vitamin og mineralpiller) er det holdt op.

Godkendelse af svar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 22-05-04 09:33

Tak for svaret 25. Nu håber jeg det hjælper