/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Blæk til påfyldning
Fra : ivanovic1
Vist : 873 gange
35 point
Dato : 21-05-04 14:12

Hej Alle,

Jeg synes at blæk til selv at påfylde sine blækpatroner med er dyre i forhold til hvad man får 250 gram sort blæk til f.eks. 150 kr., hvad er det egentligt for en slags blæk og hvorfor er det så dyrt.

Er der ikke nogen steder hvor man kan få noget tilsvarende bare meget billigere.

Mvh. Ivanovic1

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 21-05-04 14:26

Hej. Taget i betragtning, at der typisk ikke er mere end 40-50 ml/gram blæk i en patron, så er det da kun 30 kroner for en "ny" patron... Det er da billigt... eller hvad? Men blækken kan være af forskellig kvalitet. Noget blæk giver bedre udskrifter end andet. Jeg har prøvet en enkelt gang med mine HP'ere, MEN jeg gør det ikke igen. AL det blæk, der går til spilde, når man har forseglet patronen og den skal dryppe sig til en undertryk, syntes jeg ikke om.... Måske en speciel ulempe ved HP. Jeg køber i hvert fald nyt fremover... eller en ny printer jeg separate farvepatroner. M.v.h. Ulle

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 21-05-04 14:30

Blæk til HP printer koster ca kr. 1000 pr liter på det fleste indkøbs steder på nettet.??

hilsen Colin

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 21-05-04 14:35

Jeg kan godt se at det er billigt når man regner hvad man giver får at få blæk i patronen men 1000 kr. for 1 liter blæk er meget dyrt.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 21-05-04 14:35

Jeg kan godt se at det er billigt når man regner hvad man giver får at få blæk i patronen men 1000 kr. for 1 liter blæk er meget dyrt.

Accepteret svar
Fra : ulleulle

Modtaget 45 point
Dato : 21-05-04 14:39

Jo, det er mange penge, men ikke nødvendigvis dyrt. Blækket er som sagt specielt i forhold til en fyldepen. Pigmenteringen i blækket er meget tæt, hvis kvaliteten er god... Jo tættere pigmentering, des flottere udskrifter.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 21-05-04 14:44

Det koster HP blæk men så er den i orden med dybe farver og sort,sort..... og den tørre hurtig uden påvirkning af papir . DVS. et A4 ark med mættet farve er flat og lige når man er færdige.

C....

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 21-05-04 23:54

Jeg tror stadig at der tages overpriser, og at der er nogle som tjener styrtende på blæk til at fylde patronner op med.

Ivanovic1

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 27-05-04 00:26

Tak for svaret ulleulle.