/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
rengøring af guitar
Fra : muldvarpen
Vist : 630 gange
100 point
Dato : 21-05-04 10:54

Hej alle
Jeg har fået mig en acoustic jazzguitar, som desværre er meget fedtet.
Kan jeg vaske den med noget, andet end en opvredet klud?
Det er hele guitaren, body, hals osv.
mvh

Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-05-04 12:04

Du kan bruge lakrens til lakerede overflader, da den normalt er lakeret, så kan den blive pæn igen, jeg vil tro du kan købe det hos farvehandleren.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-05-04 13:06

Fingerfedt på gribebrædtet kan være noget genstridigt og træls noget. En spritklud kan være nødvendigt. Men ikke noget med at søle den ind i sprit.

Prøv som udgangspunkt varmt sulfovand - kluden godt opvredet. Vand er ikke guitarens livret.

Accepteret svar
Fra : 25

Modtaget 100 point
Dato : 21-05-04 13:58

NB PAS PÅ TRÆVÆRKET HVIS DU BRUGER SPRIT

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-05-04 16:47

JA, OG OGSÅ MED VAND, DET KAN TRÆET HELLER IKKE LIDE.

PS HVORFOR RÅBER VI?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-05-04 21:35

Hi HI det er heller ikke nøødvendigt - men der er sket skader med sprit, en jeg kendte engang fik ødelagt sin harmonika med sprit. Jeg har selv guitarer, og jeg vil aldrig bruge sprit derpå, man kan ødelægge mere end det gavner.

Når man bruger klude så pas på det ikke er en med fiber, det kan godt ridse.

Godkendelse af svar
Fra : muldvarpen

Dato : 09-03-05 13:20

Tak for svaret 25.