/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Debit kort
Fra : haher
Vist : 1073 gange
48 point
Dato : 21-05-04 10:51

Hvor kan man finde et debit kort ,hvis man er registreret i rki
mvh haher

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-05-04 10:52

Hvad er et debit kort?

Kommentar
Fra : ladywear

Dato : 21-05-04 10:55

Hvis det er et kreditkort og du er i rki skal du lave et i udlandet

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 58 point
Dato : 21-05-04 11:00

Eller er det noget i denne stil du mener?

http://www.visa.dk/electron.html

Kommentar
Fra : haher

Dato : 21-05-04 11:01

Debit kort er et unsecured atm kort
feks:maestro eller visa elektron

Kommentar
Fra : haher

Dato : 21-05-04 11:04

hvor kan man finde det i udlandet

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-05-04 11:05

Du behøver ikke gå til udlandet sålænge der er tale om eksempelvis Visa Electron, det kan udstedes herhjemme, og burde også kunne fås selvom man er optaget i RKI, da der jo ikke er tale om kredit på nogen måde

Kommentar
Fra : haher

Dato : 21-05-04 11:09

Min netbank udsteder ikke visa/elektron

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-05-04 11:18

Så må du finde en bank der gør

Der er en liste på den side jeg lagde linket til før over hvem der udsteder dem.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 21-05-04 11:19
Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 21-05-04 11:58

Der ligger den praksis at man ikke kan få hverken dankort eller andre betalingskort hvis man er optaget i RKI. De fleste pengeinstitutter samarbejder i dag med RKI, og så følger de denne praksis.

Hvis man er godt kendt i sit pengeinstitut er det muligt at forhandle sig frem til at få et alligevel, men det er yderst sjældent man gør det.

Oprettelse af kort i udlandet er en mulighed, men ofte en noget dyrere mulighed end de danske kort.

mvh
Henning Borchert

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 21-05-04 12:02

Glemte lige at præcisere hvad Visa Electron er.

Det er et kort som traditionelt Visa kort, men det kan kun benyttes de steder hvor man kan betale via elektroniske terminaler. De butikker der modtager kortet, står i direkte forbindelse med din bank ( eller rettere din banks datacentral) hvor man får oplysning om der er dækning for det beløb du vil betale.

Det er et godt alternativ, og for bankernes side har det den fordel at man ikke får nogen der kan trækkke kontoen over, men for brugerens side er der ulempen at hvis systemet nu lige er nede, så kan man altså ikke bruge sit kort. Det er jo ikke særligt festligt, hvis man lige har hanldet godt ind, tror man kan betale, og så står man der med alle sine talenter - lidt surt.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-05-04 12:06

henning

Hvis systemet er nede kan du jo heller ikke betale med andre elektroniske kort, så der er du hverken værre eller bedre stillet med et VisaElectron, den eneste forskel er, at butikkerne ikke kan køre det igennem en fluesmækker... Og hvor tit er det lige systemet er nede?

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 21-05-04 12:09

Hej Better_Performance

Det er netop brugen af fluesmækker, som du ikke har muligheden for, og det hænder faktisk jævnligt at systemet er nede. Jeg har faktisk prøvet det så sent som for mindre end 1 time siden, hvor den lokale aldi jeg var inde i ikke havde forbindelse på deres terminal.

Men det er for så vidt ligegyldigt, jeg har blot skitseret hvad forskellen er og forsøgt at liste fordele / ulemper.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-05-04 12:13

henning

Sorry, det var ikke for at være hård ved dig, og din beskrivelse er jo lige i øjet, jeg må indrømme at jeg i meget lang tid ikke har opdaget svigt i de elektroniske terminaler og derfor opponerede jeg.

Det er sandt at det netop er brugen af fluesmækker der er forskellen, jeg forsøgte bare at præcisere, at det netop var det der var tale om

No hard feelings?

Godkendelse af svar
Fra : haher

Dato : 21-05-04 22:27

Tak for svaret Better_Performance.