/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Webbrowser?
Fra : Kutaiso
Vist : 280 gange
88 point
Dato : 21-05-04 10:10

Hey alle
Jeg er igang med at programmere en SIMPEL webbrowser, og vil tilføje den funktion, at når jeg har skrevet en webadresse på adresselinien, så vil den loade siden når jeg trykker på enter. Og ville også gerne have en status bar med ind i webbrowseren. indtil videre ser min kode på webbrowseren sådan her ud:

Private Sub WebBrowser1_StatusTextChange(ByVal Text As String)
wb.Navigate "www.astalavista.com"
End Sub

Private Sub Command5_Click()
wb.Navigate Text1.Text
End Sub

Private Sub Frem_Click()
wb.GoForward
End Sub

Private Sub Stop_Click()
wb.Stop
End Sub

Private Sub Refresh_Click()
wb.Refresh
End Sub

Private Sub Tilbage_Click()
wb.GoBack
End Sub

NOgen som kan hjælpe? - på forhånd tak!

Kommentar
Fra : xlEasy

Dato : 08-12-05 20:16

I Excel VBA har du adgang til Microsoft Webbrowser control. Den placerer du på en Userform, sender et link til den og webform.show! Du har en browser i dit Officeprogram. Mon ikke du kan gøre det samme i VB?

Men det er selvfølgelig ikke så sjovt som at prøve at skrive en selv.

Vh Bent