/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
fryseskabe
Fra : Keyvan2002
Vist : 1405 gange
50 point
Dato : 21-05-04 02:16

hej,
jeg har købet sammen med et hus en Blomberg fryseskabe. Jeg kan ikke find ude af det med de Kontrollamper og stillinger som man kan sat den til. Det er tre lamper rød, grøn og gul De forskellig stillinger er -. 0. S. +. N. Lig nu står den på S. og den gule lame lyser. Kan de være venlig og give mig et forklaring på lamperne og de forskellig stillinger. Tak.

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 21-05-04 06:21

Hejsa....

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet forskellige manualer...... Det ville være lidt nemmere at hjælpe dig hvis du kunne specificere hvilket fryseskab du har....... kig efter et mærke på skabet der fortæller lidt mere.....

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-05-04 09:03

Jeg har en kummefryser efter samme princip, med 3 lamper rød, gul og grøn.
Den grønne indikerer at fryseren har rundet de - 18 grader, som er normal, den gule at fryseren er under nedfrysning, og ikke opnået de - 18 grader endnu, den røde, som kun i sjældne tilfælde lyser, er hvis fryseren ikke virker, eller temperaturen er over 0 grader altså + grader.

Jeg kunne forestille mig at funktionerne er indikere de samme.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-04 09:39

Normalt er lamperne sådan:
Grøn = fryseren er tændt
Rød = fryseren er uden for acceptabelt område (varmere end -12/15 grader)
Gul = konstant kørsel "indfrysning" (må ikke være tændt mere end 48 timer)
Men der kan være forskel på de forskellige frysere.
Emesen.

Kommentar
Fra : Keyvan2002

Dato : 22-05-04 01:52

mange tak for deres hjælp, men hvad så med De forskellig stillinger er -. 0. S. +. N. Jeg kan ikke finde rigtigt noget som kan fortælle mig modellen. Blomberg fryseskabe.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 22-05-04 13:40

Et gæt:
Hvis det er en omskifter.
0 = slukket
N = normal drift
S = kunne stå for indfrysning.
Hvis den gule lampe tænder ved stilling "S" er det indfrysning.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Keyvan2002

Dato : 25-05-04 23:14

Tak for svaret emesen.