/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
kan ikke slette filer
Fra : kasper006
Vist : 335 gange
150 point
Dato : 21-05-04 00:16

hej!

Jeg downloadede noget musik uden at have et virusprogram. Pludselig kom der en bunke filer ind på min maskine som computeren skriver fylder over 50 GB. Herefter købte jeg Norton Antivirus 2004 og kørte det på maskinen. Programmet fandt ingen virus, men talte over 70 millioner filer på maskinen. Det er ikke muligt at slette filerne, halvdelen af min musik er forsvundet og den anden halvdel kan ikke spilles + alle mine filer skriver computeren nu som delte. Er der nogen der kender et program der kan slette filer der ikke vil slettes?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 21-05-04 00:31

Formater skidtet

:Valentin:

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-05-04 00:37

Prøv at gå ind på www.spywarefri.dk/forum jeg tror at de kan hjælpe dig med at rense din maskine. Du opretter dig bare som bruger, det er ganske gratis, så får de styr på det for dig.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : Lexi

Modtaget 160 point
Dato : 21-05-04 00:47

Puha - det lyder ikke godt kasper006. Jeg er meget bange for at Reset har ret i sin kommentar, men prøv at vente lidt og se om der ikke er nogen der har en god idé.

Det jeg kan bidrage med er, at filerne nogen gange gemmer sig i startup og da de så er i brug, kan de ikke slettes. Ved at downloade og køre dette program:
http://www.windowsstartup.com/download.php
kan du se de filer der er i startup, se om de kræves eller er brugervalg - eller om de er mistænkelige og skal slettes.
Du kan derefter fjerne fluebenet fra de filer du ikke vil have i brug ved startup, reboote og derefter slette de mistænkelige filer.

Men hvis der er 70 millioner filer, tager det jo flere år - og så ville jeg vælge at formatere.
Held & lykke med projektet.

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 21-05-04 01:24

Der var en bruger på kandu.dk der for et stykke tid siden havde rigtig rigtig mange filer også.....
Jeg mener det var i temp-internetfiler eller cookies

prøv i internet-explorer at vælge fuktioner --> internetinstillinger --> fanebladet generelt --> vælg slet filer og slet cookies

filer der er i brug kan slettes med dette gratis-program http://www.docsdownloads.com/dr-delete.htm

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 21-05-04 01:27

du kan læse om programmet her http://spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete

Kommentar
Fra : popi

Dato : 21-05-04 08:31

Hvis Antivirusprogrammet først er installeret, efter virussen har ramt don computer, kan antivirus programmet mange gange ikke hjælpe.

Prøv en online-scan http://dk.trendmicro-europe.com/consumer/products/housecall_pre.php

Hvis den fanger nogen virusser, slår du virussen op i deres opslagsværk - der kan du læse hvad den gør, hvordan du kan fjerne den. http://dk.trendmicro-europe.com/enterprise/security_info/virus_encyclopedia.php

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 21-05-04 09:29

hejsa
Måske kan dette program bruges, men hvis det er så mange filer kommer det til at tage sin tid
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=178

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 19-11-04 20:48

Hejsa
Spørgsmålet har været åbent længe nu, du skal huske at lukke spørgsmålet. Dette gøres ved at trykke i højre hjørne, på accepter svar ovenover det svar, du synes er bedst. Har du ikke fået et svar, der er tilfredsstillende, så kom med en kommentar her, så kan der måske komme et brugbart svar

Ha' en fortsat god dag

Godkendelse af svar
Fra : kasper006

Dato : 16-01-06 13:53

Tak for svaret Lexi.