/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Gift tip!!!!!
Fra : swarn
Vist : 421 gange
1 point
Dato : 20-05-04 20:53

Dette tip Fra: lykkebo4

Jeg vil ikke spise dette hvis der skal alt det fedt i,for det er da ikke fedtfattig noget af det,og jeg gav det 0 stjerner,for det er det rene gift,prøv selv at se på det: http://www.kandu.dk/dk/tip/7988

Hilsen Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-05-04 20:57

Altså udover at bruge magarine sammen med fedten fra baconnen kan jeg ikke få øje på det giftige hvis så mosen ikke tilsættes ydeligere fedt sååå Hvori består så set giftige ??????
Og er det lige en kandu snak????
Sune

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 20-05-04 20:59

Hej lykkebo

Fedt er skam ikke giftstof, men et livsnødvendigt næringsmiddel.
Fedtstoffer er sundt, blot kostens samlede indhold ikke overstiger
en vis procentd3el, der afhænger af alderen.
Det erkendes da også i den "omvendte" kostpyramide", hvor man indenfor den
humane ernæring omsider har fundet ud af, hvad man har visdt i årevis indenfor
husdyrfodringen!

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-05-04 21:05

Vi kan da kun glæde os over at tippet ikke er i kategorien "slankekure"
At stege bacon i margarine og bruge ristede løg, hvor fedt kan det blive?

>Sune
Tippet var i kategorien "kandu", men lykkebo4 bruger generelt denne kategori til tip.

mvh ans

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 20-05-04 21:07

Kan i slet ikke se overskriften "spar på fedtet på panden" jeg vil tror der er ca 60-70% fedt i den mad,så jeg siger velbekommen til jer.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 20-05-04 21:13

Nu er det jo nok ikke gift i ordets bogstaveligste betydning swan hentyder til, men den mening som tipset havde (tror jeg)

Hvis man vil komme med et fedtfattigt tip kunne men nok havde fundet på noget bedre, f.eks at bruge kalkunbacon!!

Og ligefrem anb. ristede løg!!, som er noget af en kaloriebombe!!

Ja der var nu ikke ret meget fedtfattigt over det tip.

med hensyn til om det er kandusnak eller ej, så plejer man jo ikke at tage det så tungt, der er jo revl og krat i alle katerogier.

I øvrigt VAR tippet placeret i Kandugruppen!!!!

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-05-04 21:13

swarn

Jeg forstår godt hvad du mener. Havde selv læst overskriften , men blev da godt nok overrasket over at det ville være en besparelse at stege bacon i alm. margarine.

> lykkebo4

Hvis du læser dette, så er det ikke nødvendigt at bruge fedtstof hvis du vil stege bacon. Der er så meget fedt i bacon i forvejen. Hvis du fremover vil skrive tip om madlavning så brug den rigtige kategori.

mvh ans

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 20-05-04 21:19

tja - jeg kunne ALDRIG finde på at stege bacon i hverken smør, olie eller margerine. der er jo fedtstof nok i selve bacon'et. bacon kan jo også laves i ovnen/micro'en, så behøves det ikke at ligge og stege i (eget) fedt.
så et fedtfattigt råd var det ihvertfald ikke, men velment tror jeg.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-04 22:11

Jeg synes det er et dødgodt slanketip

Jeg mistede da i hvert fald appetitten

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-04 22:17

Jeg tror vi her har med en 14 årig at gøre, som netop har lavet sin første livret.

Lad os behandle lykkebo14 pænt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-05-04 22:21

>molo

Det er lykkebo4 og ikke 14

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-04 22:21

Hmmm. efter at have læst lykkebo's sidste tip, må jeg hellere revidere min opfattelse

Lykkebo er 84 ...og har lige lavet sin første livret

Lad os stadig tage godt imod lykkebo84

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-04 22:22

Jeg mener : Hvor mange 14 årige har en afdød mand : http://kandu.dk/dk/tip/7990

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 21-05-04 11:37

vil fortælle jer at jeg stadigvæk holder mig til tipset. men jeg bruger kun en anelse af ristet løg. man skal jo skeje ud en gang imellem selv om man skal passe på fedtstoffet. jeg er en på de 63 år og har erfaringer i mange ting også ang. madlavningen.
selv om jeg skejer ud spiser jeg trods alt varieret kost og er er hverken 14-eller 84 det vil jeg ikke have siddende på mig. Sørger for at spise noget.- som ikke direkte er under slanketips, da det er ret besværligt selv om man kan lave mad, Så kan man selv variere maden og tidspunkterne ang. spisning. det var lige det.
hilsen til jer alle- tænk på alle de forskellige der giver tips - måske er nogle gode og andre ikke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 12:03

Du kan jo også deltage her : http://www.kandu.dk/dk/spg/41281

Mht. tip synes jeg du skal skive alle dem du lyster og som du selv synes kan være til gælde for andre

Undskyld hvis jeg stødte dig. Dét var ikke meningen. Jeg skulle bare være 'morsom' ..og det er også helt tilladt i Smalltalk tråde som den, hvor bemærkningen faldt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 12:04

...nåe...øhh. det var vist hér, men undskyld alligevel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 21-05-04 14:00

det er iorden molekyle.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 21-05-04 15:03

jeg tror at vi skal slutte dette ordkløveri.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 23-05-04 09:05

Det er bare ok lykkebo4
Der skal være lidt for enhver smag, min søster kan ikke tage på, hun vejer kun 37 kilo og er 58 år. Måske kan hun bruge noget i dit tip.
Jeg betakker mig dog, pulverkartoffelmosen, men hver sin smag. Intet er som hjemmelavet kartoffelmos (efter min smag).

God søndag

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 23-05-04 09:07

PS du skulle måske ikke have skrevet "spar på fedtet på panden" som overskrift, da det kan være misvisende.
MVH maya123

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 23-05-04 09:49

ja måske-- men i den kartoffemos jeg bruger koger jeg vandet kommer så mosen i og så en smule magarine- Det er er jo ikke et giftig tips.