/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
"Wise installation software" - hvad er d~
Fra : BerndJ
Vist : 374 gange
100 point
Dato : 20-05-04 18:29

Har - uden at jeg ved det - fået installeret et program ved navnet "Wise installation software" på min harddisk. Fandt det tilfældigvis ved at scanne harddisken med "RegCleaner".

Kan IKKE finde programmet på drevet, ej heller "AIDA 32" viser programmet og heller ikke Windows (XP prof)'s søgefunktion kan finde programmet. Derfor bliver jeg lidt mistænkelig: hvor ligger det?? hvor kommer det fra?? hvem har installeret det? er det "farlig"???

Er der nogen som kan hjælpe??? TAK!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-04 18:33

Et program der har benyttet en installer herfra : http://www.wise.com/index.asp?bhcp=1

Kik under 'Products'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 20-05-04 18:45

Ja, men hvorfor kan jeg ikke finde programmet?? Hvor ligger det?? Og hvorfor bliver jeg ikke spurgt om jeg overhoved VIL installere?

Jeg har set efter under "Products" men kan ikke finde noget bekendt / kan ikke genkende noget!!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 20-05-04 19:03

Du har nok fjernet programmet samtidige med du un-install'ede det program der brugte install'eren. Det sker automatisk. Derfor hænger der kun lidt dinglende referencer tilbage i din registreringsdatabase og dem har du jo fjernet nu med RegCleaner.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tankred

Dato : 20-05-04 19:07

Programmet er ganske ufarligt.
Det du har set i reg'en er bare et sted hvor den har gemt lidt oplysninger sådan at andre wise installer kan komme lettere i gang. det gemmer ikke filer på computeren udover den som det installerede program skal bruge(dem du har bedt det om).
Wise Installer er et program som bruges af mange forskellige firmaer til at installere programmer med meget i stil med MSI (Windows Installer).

Mvh. Simon

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 20-05-04 19:08

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 20-05-04 19:11

TAK Simon (alias Tankred) - sammen med molekyle's svar forstår jeg nu hvad det handler om (... tror jeg nok ...).
Du burde også have point - men det kan jo desværre ikke lade sig gøre - TAK alligevel

VENLIG HILSEN - BerndJ