/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ang.mobilvirus findes ikke - creamygirls~
Fra : konkurrencesvar.dk
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 20-05-04 16:49

Jeg tror efterhånden jeg har været på kandu.dk i 3 år, og med mine 3 profiler e.p. eric-pedersen og denne ligger jeg indenfor top5. I den tid jeg har været her er tippet her http://www.kandu.dk/dk/tip/7977 noget af det mest useriøse jeg endnu har set.

1) Overskriften "creamygirls lussinger" er ikke overdrevet.... det var dæleme et par lussinger der sagde klask
2) Der henvises til dokumentation som ikke er andet end (undskyld udtrykket) pis og papir og et smart salgstrick fra TDC. På siden kan der læses om hoax som ikke er mere end man kan skrive med en skrivemaskine og et stykke papir.

Ikke underligt at nogle sider bruger disse som jokes http://www.makronet.dk/?Ref=VisJoke&ID=8 og virusselskaberne får god reklame http://www.f-secure.se/virus/hoax/hoaxinfo.asp?Id=107

Der har været 1 tilfælde hvor en hollænder har lavet en kode (sms med forkert header) som han kunne sende til en mobiltelefon, hvorefter den gik "i sort" Problemet kunne nemt løses ved at sætte simkortet i en anden telefon. Såvidt jeg husker var der tale om enkelte nokia modeller

Er dette så en virus ????
Nej for den kan ikke videresende sig selv, den kan ikke videresendes af en person, og den er aldrig blevet til andet end lidt reklame for sikkerhedseksperten (og sikkert en god stilling med en ordentlig årsløn)

Til sidst vil jeg blot sige/skrive 3 ting
1) Jeg kan være forkert på'en men mener ikke jeg er useriøs af den grund. IT, mobiltelefoner osv. udvikler sig i en rasende fart, og jeg kan muligvis være "u-opdateret" på området.

2) Er der nogen som har dokumentation via en seriøs virus-firma som kom endelig med det. (jeg kan også tage fejl)

3) creamygirl Du bedes venligst stoppe med at komme med dumme tips, det har vi ikke brug for her. www.kandu.dk er en seriøs hjemmeside!!!
Du skylder vist en undskyldning tilbage http://www.kandu.dk/dk/tip/7979

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 20-05-04 17:13

Nu søgte jeg selv lidt efterfølgende på den danske virus112 og der var en med mobiltelefon som understøtter hvad jeg skriver http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=site:www.virus112.dk+mobiltelefon

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-05-04 17:20

Konkurrencesvar.dk

Jeg ved nada om virus på mobilfoner og vil ikke blande mig i diskussionen, men jeg har et spørgsmål (dækker mig lige under devisen om, at der ikke findes dumme spørgsmål )

De mobilfoner der kan komme på nettet og bla. tjekke mails.....hvad sker der hvis man åbner en virusbefængt mail???

// Toupie

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 20-05-04 17:24

Såvidt jeg ved (man skal passe på med hvad man skriver)
1) Virussen opfattes som "støj" og "overses"
2) Det samme som hvis du via windows åbner et program til linux......den forstår det ikke, og kommer med en fejl, eller måske fryser så den skal genstartes

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-05-04 17:35

Tak det lyder fornuftigt nok, så den godtager jeg

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 20-05-04 17:45

Jeg bør nok skrive et par ting ekstra
1) Jeg er absolut ikke "ekspert" på mobiltelefoner
2) I mit indlæg skriver jeg en hård bemærkning. Denne skal ses i forhold til hendes eget tip http://www.kandu.dk/dk/tip/7977 hvor hun skriver det samme til anden

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-05-04 17:53

1) Selvom du ikke er ekspert på området, så lyder det stadig sandsynligt og fornuftigt med den forklaring

2) Sådan læste jeg det også, men det er fint du skriver det for alle tilfældes skyld

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 20-05-04 18:59

hejsa jeg kan ikke lade være med at blade mig i debatten jeg arbejder tildaglig med mobiltelefoner for et støre firma vi ser tit telefoner som bliver synconicert med outlook at de går i sort displayet kan tænde og slukke og den kan være lang tid om at starte op firmaerne som producer mobiltelefoner er opmærksom på problemt men ved ikke hvad de skylde man formoder at nogle af de viruser som er programert kan skade symbia styersystemet (det er det som bla ligger på n 600 og se p800/900) man arbejder intens på at løse problemt man regner med en tids horison på mellem 6-12 månder

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 20-05-04 19:13

Hmm... Hvis det er tilfældet så ville vi se det i tv-avisen og diverse it-nyhedsforum
Det var rart der er nogen som blander sig, men i forholdet til de indlæg som har været på kandu.dk så er dit insiderviden, og åbenbart ikke "sluppet ud"

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 20-05-04 19:16

firmaerne som producer mobiltelefonerne er sikkert også mere interesseret i at råbe virus, istedet for programmeringsfejl

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 20-05-04 22:43

til konkurancesvar ja det vil de også hvis de var sikker men det er de ikke derfor arbejder de stille med det. for folks frygt for at få virus i mobilen vil være kadastrofal for producneterne forstil dig at folk får at vide at de rent faktisk kan få virus i ders telefon så vil folk ikke bruge dem til at gå på nette eller syncroser ders telefon det vil igen betyde at telesleskaberne vil miste mange penge på ders tjenster og da prouducenterne som giver tilskud til at folk køber ders model vil blive boykotet af folk.telesleskaberne og mobilproducneterne er begge 2 intresert i ikke at miste penge for det vil de unægtlig gøre

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 20-05-04 23:18

selvfølgelig...

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 23-05-04 11:46

konkurrencesvar.. enig, enig, og... enig!

Skulderklap herfra.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-06-04 15:16

Hold da k*** hvor har du moret dig e.p. erik eller hvem f***** du nu er.
Havde du fulgt bare lidt med, ville du indse at mit tip var en 'tagen pis' på Nullerbullerpiges tip http://www.kandu.dk/dk/tip/7963
Der kørte i disse dage en gang lort rent ud sagt i tipsafdelingen, men never mind - du fik luft - So Be It..!! Kan dog ikke dy mig for at skride herfra med et smil på læben

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 100 point
Dato : 15-06-04 13:31

hejsa blander mig igen læs venligs denne atikkel

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=252759

Godkendelse af svar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 15-06-04 14:59

Tak for svaret thyfoon.
Noget af det fede ved forummer som f.eks. kandu.dk er når nogen vender tilbage efter lang tid med opfølgning.

Det er ikke overraskende at der kommer sådan noget lort, men dog en stor nyhed.....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-06-04 18:31

Tjah, der kan man bare se - ingen er åbentbart så klog, at de kan undvære hovedet,,,,eller?!?! *fløjt*

Håber ikke at http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=252759 bare er et æhhh "trick" som jo så er dokumentation i klasse med TDC´s salgstrick (pis og papir)

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 18-06-04 14:14

angående virus i mobil er der kommet enu en atikkel som er vær at læse
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=948673

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 18-06-04 14:20

angående virus i mobil er der kommet enu en atikkel som er vær at læse
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=948673