/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook Express
Fra : bimbobo2
Vist : 820 gange
146 point
Dato : 20-05-04 16:22

Hej,
når man højreklikker på en dokument, et billede elle anden fil i WinXp, så åbner man en menu, hvor bl. a. man har muligheden for at vælge "send til".... "postmodtager" og sende det hele med en mail som en vedhæftet dokument!
Mit problem er, at det mailprogram er som "default" Microsoft Outlook.
Jeg har forsøgt at tilføje i den samme folder "send til" også en ikon med Outlook Express, men det virker bare ikke! på den måde, at Outlook Express åbner sig, men den fil jeg forsøger at sende, går ikke direkte ind som vedhæftet fil i en ny mail, på samme måde som i Microsoft Outlook! Er der en løsning til at skifte "postmodtager" fra Microsoft Outlook til Outlook Express?
På forhånd tak.
MVH

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 20-05-04 16:26

har du sat outlook express til at være standard program?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-04 17:01

Åben Internet Explorer>funktioner>indstillinger>fanen programmer>her kan du bestemme hvad der skal være standard E-mail program.
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-05-04 19:08

Du må jo have dem begge indstalleret, da standard jo er Outlook Express, og hvis du ikke vil have tingene sendt med Outlook, hvorfor har du den så, du skulle havde sagt brugerdefineret da du installerede officepakken, så kunne du havde fravalgt Outlook. Men du kan ligge office CDèn i igen og fravælge Outlook, og så er alt i orden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 20-05-04 20:26

Hej,
tak for svarene og jeg svarer i rækkefølgen:
1)JA
2)JA, det er gjort.
3) Det er for sent nu, men jeg har afinstalleret Outlook.
Problemet er, at linket til "send til" er der og Outlook Express åbnes, men der er ikke nogen fil klar som til at blive sendt som det er med Outlook, og så skal man igen starte for fra med at vedhæfte det hele. Ingen "automatiseret" funktioner og det er det, jeg gerne vil reetablere.
Håber det er klart!
MVH

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-04 20:54

Det var da pussigt.
Jeg bruger også NetScape og når jeg h-klikker på en fil >send til postmodtager>
går den selv til NetScape og er klar til at sende vedhæftede fil.
Og jeg kan ikke se hvor jeg kan bestemme at det skal være Outlook Express.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-04 21:16

Det var da irriterende.
Så et forslag er at genindstallere Outlook Express.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-04 21:21

Eller måske bedre afindstallere OE
Og så indstallere OE igen.
Det er en windows komponent som følger med dit styresystem.
Skriv lige din konto indstilling ned inden du fjerner OE.
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-05-04 21:45

Genvejen må jo være ændret, så den ikke går direkte til et ny udgående e-mail, her er Microsofts forslag, men jeg syntes sku ikke jeg kan finde ud af hvor man skal ind?
Men der er nedennævnte 3 forslag.

Tilføjelse af valg i Send til
Ved hjælp af valget Send til kan du højreklikke på en fil og vælge at sende den til nye placeringer. De valg, der vises på listen Send til, kan du selv redigere. Du kan altså selv føje valg til listen.

Sådan gør du:
1. Højreklik på knappen Start, og klik på Søg efter i genvejsmenuen.
2. Klik på mappen Send til i Stifinder.
3. Åbn en ny stifinder, og find det program, du vil føje til listen Send til.
4. Højreklik på filen, og klik på Opret genvej.
5. Klip genvejen ud, og indsæt den i mappen Send til.

Når du højreklikker på en fil næste gang og vælger send til, vises det program, du selv har tilføjet.

Tilføjelse af valg i Send til
Ved hjælp af valget Send til kan du højreklikke på en fil og vælge at sende den til nye placeringer. De valg, der vises på listen Send til, kan du selv redigere. Du kan altså selv føje valg til listen.

Sådan gør du:
1. Højreklik på knappen Start, og klik på Søg efter i genvejsmenuen.
2. Klik på mappen Send til i Stifinder.
3. Åbn en ny stifinder, og find det program, du vil føje til listen Send til.
4. Højreklik på filen, og klik på Opret genvej.
5. Klip genvejen ud, og indsæt den i mappen Send til.

Når du højreklikker på en fil næste gang og vælger send til, vises det program, du selv har tilføjet.

Tilføjelse af valg i Send til
Ved hjælp af valget Send til kan du højreklikke på en fil og vælge at sende den til nye placeringer. De valg, der vises på listen Send til, kan du selv redigere. Du kan altså selv føje valg til listen.

Sådan gør du:
1. Højreklik på knappen Start, og klik på Søg efter i genvejsmenuen.
2. Klik på mappen Send til i Stifinder.
3. Åbn en ny stifinder, og find det program, du vil føje til listen Send til.
4. Højreklik på filen, og klik på Opret genvej.
5. Klip genvejen ud, og indsæt den i mappen Send til.

Når du højreklikker på en fil næste gang og vælger send til, vises det program, du selv har tilføjet.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 21-05-04 08:33

Tak til alle.
1) Palle, jeg har allerede gjort det! Det jeg ønsker er en automatisk vedhæftning af filerne, når jeg klikker f.eks. på et billede, jeg vil sende med mailen. Dette process virker ikke mere, men jeg har allerede klaret det, med at få OE som program releteret til "send til"! Det der sker er at OE åbnes, men billederne eller anden fil ikke kommer automatisk i mailen.

2) Emesen, hvis jeg afinstallerer igen OE, er jeg så sikker på at "postmodtager" i menuen "send til" blver retableret som det var før?

Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-04 08:58

Jeg er ikke sikker og har ikke afprøvet det. (for jeg skal lave mange rettelser bagefter)
Men jeg tror det.
Men det var da jeg lagde NetScape ind (OE var der jo) at det skete.
Så da du lagde Oulook ind/åbnede tror jeg at den skiftede.
Men pussigt er det, for jeg har aldrig bedt NetScape om at være mit standard postprogram, men kun at være postlæser paralelt med OE på samme konto.
Emesen.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 21-05-04 09:02

Afinstallationen har ikke hjulpet!
Jeg prøver videre.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-05-04 15:37

Du skal jo være administrator, og eje den Outlook Express(konto), hvor filen skal sendes fra.
Hvis du i søg, finder mappen SendTo, (C:\Documents and Settings\ditnavn) og dobbeltklikker på den, så kan du se mappen postmodtager. Nu højreklikker du på postmodtager og vælger egenskaber, så skal du nu se en rude der siger at placeringen er: C:\Documents and Settings\ditnavn\SendTo Yderligere er der en rude foroven hvor der står postmodtager, og et andet sted står der at filen er en MAPIMAIL-fil Et andet sted står der åbnes med: Programmet er ukendt
Det er hvad der står ved mig, og skulle gerne også være sådan ved dig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-04 16:21

filtype = mapimail-fil
Åbnes med = programmet ukendt
Knappen skift>der var ingen Outlook Express så jeg prøvede med Internet Explorer.
Det gik da helt galt - kunne ikke åbne.
Og nu kan jeg f....ikke slette den genvej - øv

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-05-04 20:23

Sletning af valg i Send til
Ved hjælp af valget Send til kan du højreklikke på en fil og vælge at sende den til nye placeringer. De valg, der vises på listen Send til, kan du selv redigere. Du kan selv vælge at fjerne valg på listen.

Sådan gør du:
1. Højreklik på knappen Start, og klik på Søg efter i genvejsmenuen.
2. Klik på mappen Send til i Stifinder.
3. Marker det valg, du vil fjerne, og klik på Slet.
4. Svar Ja, når du bliver spurgt, om du vil flytte filen til papirkurven.

Men ellers: http://support.microsoft.com/?kbid=821403
På denne side rul ned til: RESOLUTION og udfør alle 3 trin.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-04 21:15

Tja - jeg blev sur på den send to fil - så jeg slettede den, og prøvede med w2000 repair så den kunne komme ind igen. Der knækkede filmen ogw2000 gik i kage.
Det har jeg rodet med lige siden. Godt jeg havde XP på en anden partition.
Emesen.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 22-05-04 09:08

Hej,
til palle.... der er bare et problem angående den link du sendte til mig (tak) den mipmapi.dll fil findes ikke.
Jeg søgte som beskrevet i linket men jeg kunne ikke finde det. Jeg har forsøgt på den anden PC med Win2K og heller ikke der fandtes. Så har jeg "cannet" på nettet med google med kunne heller ikke finde noget sted at downloade fra.!!!!

Til Emesen.... det var noget "****" at det gik i kage for dig!!! Håber du fixer det igen!
MVH

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-05-04 13:20

Jeg havde en backup fra april 2004, og jeg kan nok trække filerne ud af den ødelagte.
Så det går nok.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 146 point
Dato : 22-05-04 16:55

Hvad med at hente den nyeste IE hvor OE indgår.
Ellers tag og download filen der ligger til højre for 144= Add (OE) Send E-Mail to the Right Click
Her: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 22-05-04 17:45

Hej Palle,
desværre hvis jeg forsøger at installere denne fil, så er der virus alert fra Norton!!
Så, jeg tør ikke installere den!
Jeg tror, jeg dropper det hele....
Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-05-04 18:23

Som det står helt foroven med sort, så er det helt normalt at et virusprogram kommer frem da det er et script, så du kan roligt slå antivirus fra. "These scripts are not malicious, but they do make changes to the System Registry."
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 22-05-04 20:08

Jeg har installleret det, men det virker ikke... (som det skulle).
OE åbnes, men ingen fil bliver vedhæftet automatisk.
Jeg havde gjort det samme, bare på en anden måde.
Palle får pointene for indsatsen men ikke for resultatet. Tak alligevel
Jeg giver op.... og venter til næste formattering for at løse problemet.
MVH
Carlo