/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mine diskdrev er væk-.. hjælp
Fra : snaptil
Vist : 620 gange
80 point
Dato : 20-05-04 16:15

jeg kan ikke finde mine to dvd drev.. det ene en brænder...
de har virket 20 min siden..'
havde lige en kammerats hd sat ind på det enes disks drev.. så skrev den om en "corrupted file" som den bad om lov til at slette og nu kan jeg ikke finde begge mine disk drev da jeg satte dem tilbage igen
prøvede system gendannelse til et tidligere tidspunkt uden held.. mener jeg havde et lignende problem da jeg tilsluttede brænderen for 1. gang.. men kan ikke huske løsningen

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-05-04 16:20

Du kan måske lave en systemgendannelse.

Hvilket styresystem bruger du?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-04 16:23

Tag dine drev ud og start comp op.
Luk comp og sæt dine drev til igen, et ad gangen og start.
Er drevene sat som master slave eller er det cabel select.
Emesen.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-05-04 16:25

de har lige virket i flere månder .. så de sidder rigtigt som master og slave.. som sagt var den ude i 1 min hvor en anden hd sad på dens plads.. og det er det der har ødelagt det hel..
havde forsøgt sys. gendannelse uden held

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-04 16:27

Du har vel ikke koblet et drev fra mens den kørte.
Emesen.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-05-04 16:30

nej ikke imens
...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-04 16:33

tag dine drev ud.
start og så luk.
sæt masterdrev til
start og så luk
sæt slave drev til
start og så luk
Start og se om dine drev er der.
Emesen.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-05-04 16:33

lol fandt svaret,,, i får et stik ord den der først gætter det får point ,,,
jeg har store hænder (-:

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-05-04 16:33

lol fandt svaret,,, i får et stik ord den der først gætter det får point ,,,
jeg har store hænder (-:

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-05-04 16:34

lol fandt svaret,,, i får et stik ord den der først gætter det får point ,,,
jeg har store hænder (-:

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-04 16:35

For resten bør brænder ikke side på samme kabel som læsedrevet - det er ikke optimalt ved brænding fra læsedrev til brænderdrev.
Emesen.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-05-04 16:36

bliver det nød til.. min kabel fra hd kan ikke nå derop

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-04 16:36

Ja stikke skal jo sidde i før det virker.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-05-04 16:37

he he du er tæt på... men hvor er det lige det skal sidde i også.. hvis man har store hænder

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 90 point
Dato : 20-05-04 16:38

På bundkortet - jeg har også store hænder.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-05-04 16:38

ok du får point .. havde hevet den ud af bundkortet også.. sku ikke lige det man kigger efter og det her spørgsmål skal jo lukkes (-:

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 20-05-04 16:39

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-04 16:41

Ja -det kender jeg godt - man er lige ved at splitte det hele ad.
Det var nu godt, at det ikke var strømkablet - sådan har jeg ødelagt 2 bundkort.
Emesen.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-05-04 16:46

ja temmelig surt .. godt det ikke gik så galt he he