/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af bærbar inkl. unødvendigt gejl?
Fra : KaosKrew
Vist : 407 gange
100 point
Dato : 20-05-04 15:56

Jeg går i øjeblikket og mangler en bærbar; der skal afløse min stationære PC'er. Efter at have læst diverse tråde herinde, har jeg besluttet at det ikke kan betale sig at smide flere tusind kroner over disken, for at kunne spille de nyeste spil pt. Derfor er jeg ude efter en hardware mæssig mere eller mindre middelmådig bærbar. Problemet er, at jeg ligesom mange andre er blevet hooked på at den har 15,4" (widescreen), da jeg regner med at bruge den til at se film på. Ligeledes har jeg set et par stykker, hvor der er fire højttalere indbygget, samt en subwoofer(!). Mit spørgsmål lyder nu på, om det er pengene værd, at betale for en widescreen skærm og de ekstra højttalere samt et bedre lydkort. Prisen stiger med en 3-4000 kr. pga de ekstra ting, hvilket er lig et dybt greb i lommen, især hvis det viser sig ikke at være pengene værd??

Er der nogen der har nogen erfaringer med widescreen/de 4 højttalere + indbygget subwoofer i en bærbar? Som sagt skal den bærbare hovedsageligt bruges til studiebrug; men også til musik/film... Any suggestions??

Kommentar
Fra : adennehy

Dato : 21-05-04 00:04

Jeg er ikke bærbar expert men glem det med indbygget subwoofie. Hvis den ikke vejer en del vil det lyde som en billig walkman med to højtalere fra 20krs butikken. Og hvem gider slæbe et ekstra kilo eller to rundt hver dag hvis det lyder nogenlunde godt? Køb lyden et andet sted, der er masser at vælge imellem på edbpriser. Ang. widescreen skal du svare på et enkelt spørgsmål: kan du lide widescreen tv og kan du huske når widescreen kostede meget mere end den gode gammel løsning. Personligt ville jeg kun vælge widescreen hvis det var billigere end det andet. Jeg tror heller ikke at du kan bruge det til noget hvis et par stykker forslår det ene eller det andet. Tag en tur på Falkoner Alle (hvis du bor i Kbh. og se for dig selv om det gør dig glad. Jeg var bestemt ikke imponeret. Held og lykke med dit valg og husk at købe en Athlon cpu, du vil få meget mere for pengene.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 21-05-04 18:43

Køb dog hellere en god bærbar og gå bagefter ud og ofre penge i et ordenlig sorround system!

Det vil jeg gøre man løber op nogenlunde samme pris... Men det kan også bruges til TV