/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med at downloade fra FTP
Fra : Scooby_Doo
Vist : 603 gange
150 point
Dato : 20-05-04 09:27

Mit problem er at jeg har problemer med at downloade store filer fra en FTP.

Det sker at min download fejler, det er meget irriterende når det sker til slut af en fil på 1 GB. dette er nu sket 2 gange på samme fil. (se log under dette)tredie gang lykkes det.

Men det sker ofte nogen glider let igennem andre fejler 1-3 gange, men de gange det sker starter den på ny, det vil ikke noget med resume her.

Log :
RETR VTS_01_1.VOB
150 Data connection accepted from 212.xx.xxx.x:xxxxx; transfer starting for VTS_01_1.VOB (1073739776 bytes).
226 Transfer ok
Transferred: VTS_01_1.VOB 1.024,00 MB in 06:25:45 (45,30 KBps)
PASV
227 Entering Passive Mode (xxx,xx,xxx,xxx,xx,xxx).
RETR VTS_01_2.VOB
150 Data connection accepted from 212.xx.xxx.x:xxxxx; transfer starting for VTS_01_2.VOB (1073739776 bytes).
426 Cannot retrieve. Failed. Connection reset (10054).
Transfer Failed!
PASV
227 Entering Passive Mode (xxx,xx,xxx,xxx,xx,xxx).
RETR VTS_01_2.VOB
150 Data connection accepted from 212.xx.xxx.x:xxxxx; transfer starting for VTS_01_2.VOB (1073739776 bytes).
426 Cannot retrieve. Failed. Connection reset (10054).
Transfer Failed!
PASV
227 Entering Passive Mode (xxx,xx,xxx,xxx,xx,xxx).
RETR VTS_01_2.VOB
150 Data connection accepted from 212.xx.xxx.x:xxxxx; transfer starting for VTS_01_2.VOB
(1073739776 bytes).

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre

Jeg bruger win XP samt FlashFXP

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-05-04 09:52

Og fra hvilken FPT downloader man så store filer fra ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-04 10:00

Jeg bruger Ws FTP95 LE og dette freeware program kan da både retry og resume

Hent det på min hjemmeside : http://home20.inet.tele.dk/friheden/freeware_dk.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-05-04 10:04

>Molokyle
Ikke for noget, men noget siger mig, at vi taler om kazaa eller lignende steder, og så kan alting ske.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-04 10:08

ellebye -> Det er ikke til at vide. Har man en film liggende hjemme, har en FTP server på sin maskine og vil se den i sommerhuset kan jeg da godt forstille mig man kunne få brug for at hente så store filer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-04 10:11

Ps. Som jeg læser spørgsmålet drejer det sig om at finde et FTP program der kan RESUME og det kan Ws FTP95 LE.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-04 10:12

Pps. Afhænger selvfølgelig om serveren tillader denne service, men dét er en helt anden snak

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Scooby_Doo

Dato : 20-05-04 11:02

@ ellebye, molokyle har faktisk ret, men det er ikke det problemet går ud på.

Mit program kan både resume og retry (FlashFXP) og det kan min FTP også.

Det der helt kort er problemet er at den downloader helt perfekt, så sker der et eller andet og så starter den forfra og og reset'er og starter den samme DL. på ny som ikke gik igennem første gang.

Dette gør at den ikke "resume" filen, men starter forfra (ground Zero)

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 150 point
Dato : 20-05-04 11:51

Du kan også prøve et andet FTP program : http://www.smartftp.com/ ..eller : http://stud.fh-heilbronn.de/~jdebis/leechftp/downloads.html

Begge disse er testet af http://spywarefri.dk og er derfor GARANTERET fri for snavs

Har du iøvrigt selv scannet fra : http://spywarefri.dk/onlinevark.htm ???

Bare en tanke

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Scooby_Doo

Dato : 26-05-04 21:47

Tak for svaret molokyle.