/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kaffebrygning
Fra : pahus
Vist : 2603 gange
50 point
Dato : 19-05-04 23:39

Hvor meget vand skal jeg bruge til en pose kaffe ( 500 gram rød merrild )
Jeg skal brygge alle 500 gram på en gang i et stort filter.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-05-04 00:10

Er det her en joke
På kaffeposen står der hvor meget kaffe, der skal bruges til en kop. Der står sikkert ca. 7 g kaffe til 1½ dl vand = l kop.
Det bliver til ca 71 kopper á 1,5 dl = 106,5 dl = 10,65 liter.
Så hvis jeg ikke har regnet meget forkert bliver det ca. 11 liter vand.

Tvivler på at kaffen kommer til at smage godt.

ans

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 20-05-04 00:14

man kan da sagtens lave 10 liter kaffe i en industri-kaffemaskine... det er jo nok ikke et helt almindeligt filter ;D

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-05-04 00:28

1 dl!! Så skal du nok vågne!! Tror det ligger på omkring 10 liter 20 hvis du bruger Richs!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 16:10

Blev dit spørgsmål besvaret? I så fald accepter venligst et svar

Accepteret svar
Fra : Frk_Laura

Modtaget 50 point
Dato : 11-06-04 20:58

Den bedste opskrift på kaffe er 1 del kaffe til 1 liter vand. så kan du måle antal dl. og så hælde tilsvarende vand i.

Det er den opskrift de bruger i mange resturationer- og den er værken for stærk eller mild

Håber at du kan bruge svaret.

Godkendelse af svar
Fra : pahus

Dato : 19-12-04 23:07

Tak for svaret Frk_Laura.