/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad synes du om KanDu, lige nu??????
Fra : Franksp
Vist : 512 gange
1 point
Dato : 19-05-04 22:26

Jeg sidder lige nu, efter en lang og streng arbejdsdag (11 timer) og skulle slappe lidt af. Jeg har talt alle samfundsproblemer med konen, og er egentlig i et godt humør. Jeg har lige fået et nyt job - i samme firma - et job som jeg godt kan li'. Jeg tror ovenikøbet det er et job, cheferne (koncernen) har oprettet til mig, da jeg, efter eget ønske kun har 10 måneder tilbage af mit arbejdsliv.
Egentlig, sidder jeg og keder jeg mig lidt. Jeg har læst alle TIPS og alle SPØRGSMÅL. Der er ikke rigtigt noget der fanger min interesse. Jeg savner også alle de "gamle" hyggelige KanDu brugere. (Jeg vil ikke nævne nogle navne, men jeg savner jer). Hvad synes I om udviklingen? Jeg synes det er blevet mindre interessant at logge på. Måske er det fordi, der er for mange TIPS og SPØRGSMÅL, som ikke er indenfor min interessegruppe.
Lad mig høre din mening.
Hvis jeg skulle give Kandu point (max. 100), så ville jeg gi' dem 75-85 point i år 2003. I dag ville jeg kun gi' dem 40-45 point.

Med venlig hilsen og god Kristig Himmelfart.........................
Frank

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-05-04 22:33

Hej Frank

Jeg har selv meget andet, at give mig til. Huset, haven, bilen, båden og i det hele taget alt det man kan fordi det er blevet lysere og varmere og mon ikke mange har deres forsommer gøremål.
Det er for øvrigt dejligt, at se hvor gemytlig tonen er blevet (generelt) i smalltalk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-04 22:38

Selv go' Kristi himmelflugt

Nøøøøeeeh... intet nyt under solen. Her er bare hyggeligt ...altså på den fede måde.

Hvor var du da vi snadrede hér : http://kandu.dk/dk/spg/41062 (..nu koster det at kigge snart )

Nu er vi gået i seng

..men jo; jeg kan da også savne : Skingur, CLAN, ibasa, Rellom, tutfis, mango, m.fl. ... alle kigger ind en gang imellem, men der kommer jo også hele tiden 'nye' til

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 19-05-04 23:21

kandu er dårligt efterhånden, der er alt for ælv og kævl og folk der reklamere for alt muligt åndsvagt, og så det forbandede pointræs der hele tiden foregår herinde...nææ når alt kommer til alt vil verden være bedre uden kandu, men hvad fanden skulle vi så brokke os over..

MVH. Melander

Kommentar
Fra : spacemannn

Dato : 19-05-04 23:29

KANDU.DK virker da helt findt,har da løst alle mine små problemer så det er vis bare et ? om at følge med tiden FRANKsp:GG.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-05-04 00:04

Hej Frank

For første gang i de 2 år jeg har været medlem, syntes jeg kandu køre som dét det er, et vidensdeling center Uden for meget ævl og kævl og svinen hinanden til, og det sætter jeg pris på... men jeg savner da også nogle af de gamle garvede.

// Toupie

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 20-05-04 01:09

> Franksp
I "Smalltalk" inviterer man vel selv på "øretæver" .. og det er bare helt fint !
I mange andre katagorier (de fleste), er sproget blevet noget (meget) bedre .. når spørgeren stiller et SPECIFIKT sprøgsmål.

Eksempelvis et sprøgsmål: "Hjælp ..det haster !" .. hvem gider svare på det ?

Men du har helt ret. Det er blevet noget "kedeligt" med alle de tekniske computer spørgsmål .. der er ikke mange om "daglig-livet" .. men måske computeren netop ER blevet en (for stor) del af hverdagen ?

Har du talt med din nabo idag ?
Gav du "kassedamen" et smil ?

/PG

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 20-05-04 01:19

jamen kandu er vel først og fremmest bruger til bruger hjælp? Og som sådan synes jeg da det fungerer fint (i hvert fald der hvor jeg kigger med), lige bortset fra når det tager 100 år og en halv madpakke at komme igennem...
Hvis man er mere til pludren-pladren, diskussioner m.v. er der jo masser af forummer til den slags, og man kan sagtens være lidt over det hele.
Jeg er i hvert fald glad for at kende siden her, for jeg føler mig sikker på at jeg kan få hjælp hvis jeg har brug for den.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 1 point
Dato : 20-05-04 05:04

Hej Frank
Kandu er li'som humøret mv. (sinus-kurver), og jeg vil nok gi' BjarneD en hel del ret i, at nu er det ved at blive sommer, og så er Kandu nok ikke liiiige der man tilbringer det meste af sin tid.
Selv er jeg på jobbet (midt ude i Nordsøen), så her er nok at se til... og så selvfølgelig lidt Kandu
Tillykke med det nye job, og selv go' Kristi-flyvdag.
Hygge...
Søren (på jobbet - hjem d. 25)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-04 09:39

Jamen, der har vi jo netop CLAN. Hai-san

Skal jeg være ærlig har jeg det lidt som Toupie.

Guild -> For mange computer spørgsmål ? Næeh.. for få

Jeg husker da der i et godt stykke tid kun var knallert og slægtsforskning ting, da syntes jeg det var ved at blive en tand for kedeligt og så var det kun her i Smalltalk der kom lidt af interesse på bordet. Sådan er og har vi det forskelligt er jeg sikker på.

Her kan være meget 'stille' dage, men ind imellem er der bare så meget man gerne vil give sit besyv med på at man næsten ikke kan følge med

Franksp -> Du kan da bare oprette nogle tråde i din interessesphere, hvis det kun er for underholdningens skyld du kigger ind

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-04 10:07

Jeg syntes da det er meget hyggeligt her på Kandu. Og der er stadig til lidt hjernevridning.
Emesen.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 20-05-04 10:55

Fuerte

et skal du vide teamet bag KANDU bestemmer ALT når der så er nogen der kan sætte lidt fut i hverdagen (som kandu ikke magter) så skal de fan lukkes ude, spørger man så kandu HVORFOR så svare de simpelthen-----------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- slut
per

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-04 11:10

Dét var dog den mest selvgode kommentar jeg længe har måtte læse Fuerte. Faktisk er jeg ikke helt sikker på det ikke bare er en provokation :

Citat
De kan bare tage sig sammen, for der er både husly og arbejde til alle der gider gøre noget.

Hvilken planet kommer du fra ? Følger du slet ikke med ? ...eller tror du stadig du lever i de glade tredsere, hvor den samlede voksne befolkning levede i overflod i lånte fjer, for så at tørre gælden af på de efterfølgende generationer, alt imens de havde travt med at give oliekrise og dårlige intenationale økonomiske kojunkturer skylden?

Der har aldrig før i moderne tid været så mange hjemløse i Danmark, men det er selvfølgelig deres egen skyld. De kunne jo bare tage noget arbejde eller starte nogle virksomheder i de mange gabende tomme kontorlokaler rundt omkring ?
Evt. noget bio-tech eller neuro-science ???

Vor herpes bevare os; fuerte. SKAM DIG !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 20-05-04 11:17

Godt sagt Molo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-04 12:05

mulberry -> Vi kan jo sige det er møntet på flere herinde og ikke kun fuerte, som jeg har en stærk mistanke om er 'ude på noget'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-04 12:11

Få gange er jeg enig med </MOLOKYLE>...........og det er NU.
Emesen.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 20-05-04 14:16

Fuerte

apropos din tatovering, hvor siger du den sad, de kan være meget følsomme, så ødelæg nu ikke din weekend vel.

per

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-04 20:00

Apropos god mad og drikke : Til min middagsmad ( æggekage m.bacon, klare løg og purløg ) nyder jeg i øjeblikket en 0,75 cl. Corsendonk Christmas Ale på 8,5% fra Belgien ( gudedrik ), medens jeg funderer over samfundsproblemerne og den kone jeg aldrig fandt. Jeg har tag over hovedet, men jobbene lader vente på sig, selvom jeg har 23 års arbejdsliv foran mig. Jeg keder mig aldrig. Kandu.dk får ingen point af mig, men alle skal da velkomne til at give mig nogle.

</BEVAR CHRISTIANIA>

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 21-05-04 09:16

Hvis i savner spændende mennesker her på Kandu så fortæl om siden til alle i møder og finder intresante.
Jeg fidner nu selv siden RIGTIG god specielt efter at tonen blev mildere.
Det kniber desværre bare med tiden og får derfor ikke altid set alle relevante spørgsmål eller lukket mine egne hurtigt (nok).
Hvad med du selv stillede nogle "dybe/intresante" spørgsmål ? Hvis du nødig vil af med point så nøjes du bare med 1 pr. gang - vi mange der gerne svare alligevel.
Nå back to work.
TulleTine

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 14:31
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 14:33

Kandu'er ikke ! Så I ved, hvad I skal gøre ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : binky

Dato : 21-05-04 15:36

Fuerte
Når du er så skråsikker på, at folk ikke gider arbejde, må du jo kende til en masse ubesatte stillinger, for det kunne vel ikke tænkes, at man gerne ville arbejde, men at der ikke er jobs at få.
binky

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-05-04 15:46

binky

pinky der er da ellers fuldt besat som superlækker sekretær ik, eller er det bare en finte.

per

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 16:02

Jeg nægter at tro Fuerte er en superlækker sekretær (Dét var min mor. I direktionen oven i købet), så der er nok plads til binky også, men sære stillinger er jeg sikker på Fuerte kan indtage

Ps. Gælder sikkert også flere her i tråden

</BEVAR CHRISTIANIA>

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-05-04 16:31

molokyle

hvad er den nærmere grund til at du ikke tror at Fuerte ikke kunne være en superlækker sekretær, man ved da aldrig ???? især ikke når Pinky beskriver sig selv som en sådanne!!!
per

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 16:36

bibsamie -> Lækre sekretærer spiser ikke overdådige middage med konen

...men, muligvis med Chefen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-05-04 16:43

molo

du er kanske inviteret ???? det med chefen kan jeg kun give dig ret i ik åh

per

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-04 16:47

Jeg vil hellere spise en lækker sekretær sammen med konen - uhm.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 16:50

emesen -> KANIBALISME er strafbart !!!

..men, du mener måske det gamle møbel på loftet ?

Du har sgu altid været lidt sær ...konen tilsyneladende også !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-05-04 16:50

emesen

er du altid så umættelig.

per

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 16:52

..eller er det fordi du både æder den gamle sekretær på loftet og konen ?

.. dette gør dig imidlertid ikke mindre sær

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 16:54

Kommer du sekretæren på konen eller omvendt. Bare så jeg kan tilføje det min opskriftsamling

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-04 17:01

Lille venner.......................en sekretær er jo også en fugl.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-04 17:06

Mig og konen er sære
for vi elsker sekretærer
Vi spiser dem til middag
og vinen tar vi lidt a'
H.C. Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 17:16

emesen -> En fugl som møbel på loftet ? Udstoppet formoder jeg

..det er jo dét jeg siger : Sær

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-05-04 19:31

Hellere en fugl på hånden end 10 koner på loftet i mærkelige stillinger (sekretærer?)!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 19:50

mulberry -> Hér ta'r vi stilling til mangt og meget

emesen -> Hvordan nænner I at sætte tænderne i denne smukke skabning ? : http://rosswarner.com/B1581.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 19:54

..men den smager naturligvis sikkert bedre end gemüsen : http://www.antikbrevkassen.dk/images/829.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 20:02

Fuerte -> Jep, du har ret ; Dær ær årleti'er arbejd te al dæm dær gi'er arberjd. De gæller bar' om at få a finger åb a lom

..og nu er det jo også sæson for Campingpladser

For få $ kan man få 20 kvm. grønt græs med adgang til både havegrill og bruser med koldt vand; for den sølle sum af 40 kr pr. dag., men så må man også være parat til at flytte efter jobbet som jordbærplukker.

40 kr. pr. dag = 30 x 40 =1200 kr pr. måned. Dét er sgu da billigt i sammenligning med et klubværelse i københavn til en 3-4000 kr. pr. måned. (Hvis man altså er studerende ikke ryger. Pige (..med på lidt af hvert ) fra Jylland og uden kæreste og venner)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-05-04 20:43

Nå, sådan en sekretær, kender det som chatol. Ifølge ordbog begge skuffemøbel med skriveklap.
Bevar Christiania

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 20:51

mulberry -> emesen er muligvis et sludre-chatol, ...lige som undertegnede, men klappen er vist gået ned

</BEVAR CHRISTIANIA>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-04 21:03

Næ klappen er ikke gået ned....................men det gjorde win2000
Nu kører jeg XP så må jeg "redde" videre en anden dag.
Jeg skulle lige........uden seler og livremmen havde jeg lånt ud.
Emesen.
PS. Indrøm nu, at jeg tog fusen på jer med den sekretær.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-04 21:39

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 00:03

No way !!! emesen -> Så let ta'r du ikke fusen på os. Der er dig der dribler elegant udenom, som en ål i gelé

Ps. Den mest dødsyge undskyldning jeg længe har hørt : Win2000 er gået ned ! Det gjorde det sgu da for mindst 3 år siden

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 22-05-04 07:49

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-04 10:29

Hejsa igen
Ja så er jeg hjemme, og kan bedre følge med
Takker for molos hilsen og Frank's point
Kan I alle sammen hygge jer, vi mødes jo nok "derude"
Søren