/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
hvilken mærke vil i købe af disse til gu~
Fra : Odense
Vist : 2215 gange
50 point
Dato : 19-05-04 16:21

Hej VVS "mand" hvilken mærke vil i købe af disse til gulvarme !?

1 Tiemme fordelerrør og shunt
2 Acome fordelerrør og shunt
3 Wirsbo fordelerør og shunt

Den første er billigst sidste dyreste...

anden mærke i anbefaler som fagmand !?

Jeg vil kører Manuel dog måske sener lave trådløs system på nogen af ¨dem...

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 19-05-04 17:51

Trådløs = spild af penge.
Gulvvarme reagerer langsomt så du kan sagtens styre det manuelt i "fyrrummet"
Evt. med thermostatisk styring af returvandet på de enkelte strenge.
Og shunt føler/styring.
Wirsbo er godt
Acome er godt
Tiemme kender jeg ikke.
Det er vigtigt at bruge fittings beregnet til pexrør og ikke eks. konex med støtterør.
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-05-04 18:57

Jeg kører med Wirsbo Genius trådløs varmestyring til mine 5 gulvstrenge.
De udgår fra en sløjfe med 5 motorventiler (I virkeligheden on/off ventiler med et lille hoved med en glødetråd, der får strøm fra en fælles modtager (Ugeur))
Sløjfen har sin egen pumpe der starter, hvis bare en streng kalder på varme.
I sløjfen er der indsat Danfoss returtermostat.
Alt virker perfekt. Wirsbo har diagrammer der viser opbygningen.
Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-05-04 20:41

Emesen:Hvad er der i vejen med Conex og støttebøsninger??Der er da både Conex til vand og varme.
Palleb:Nådadada,du har rigtig flottet dig.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-05-04 20:46

Med lidt livrem og seler - kan jeg bedst li' modhagerne i de "rigtige" pex-samlinger.
Emesen.
PS. Jeg har da også brugt Conex med støttebøsning til ikke kritiske samlinger.

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 19-05-04 21:16

Hej jeg har lige lagt ca. 55m3 i 4 strege med shuntventil i 20 mm rør
og det var ACOME pex rør og det er billig. og godt at arbejde med.

prøv denne ard. under gulvvarme der står hvad du skal bruge og de er god til at hjælpe med hvad du skal bruge.

www.vvs-grosisten.dk 50m3

hilsen Hesp

Kommentar
Fra : kundal

Dato : 25-06-04 22:24

Her kører vi med Wiersbo trådløst i 7 strenge, og det er bare perfekt. *SS*

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-06-04 22:57

Husk at lukke spørgsmålet.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : Odense

Dato : 25-06-04 23:02

Tak for svaret emesen.