/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP Crash - STOP: 0x0000008E
Fra : Springer
Vist : 1355 gange
50 point
Dato : 02-06-02 22:21

Hej.

Næsten uanset hvilke spil jeg prøver så virker de ikke -enten hopper de bare ud til desktop'en igen, eller også (langt være!) så crasher Windows XP med en fejlmeddelse: STOP: 0x0000008E (0xC000008E, 0x10092F9D, 0xF9E4CF34, 0x00000000).

Er der nogen som ved hvad der kan være galt?

Min computer består af:

P4 - 2.0 GHz
256 MB DDR RAM
80 GB Harddisk
nVIDIA GeForce4 460MX (Tror jeg nok den hedder)
Windows XP Home Edition

Og ja, jeg opdaterer jævnlig via Windows Update.

Jeg har lige opdateret mine nVIDIA drivere igår til v28.32 men de virker ikke bedre en driverne som jeg brugte før.
Jeg havde de samme problemmer med min tidligere computer som bestod af:

P4 - 1.8 GHz
512 MB DDR RAM
60 GB Harddisk
nVIDIA GeForce2 400MX (Tror jeg nok den hedder)
Windows XP Home Edition

Så mon ikke man kan gå ud fra at det har noget med enten Windows XP eller nVIDIA at gøre?
Men jeg har da hørt om andre som har Windows XP og nVIDIA kort, og som sagtens kan spille de spil som jeg ikke kan,
i flæng kan nævnes: Championship Manager 01/02, Duke Nukem: Manhattan Project, Die Hard: Nakatomi Plaza, Serious Sam 2, Spider-Man: The Movie.. *fortsæt selv listen her*

Med venlig hilsen,

Springer

Kommentar
Fra : Springer

Dato : 02-06-02 23:10

Hej Caine.

Der er ikke udråbstegn ud for nogle af dem.. og jeg har jo også lige opdateret nVIDIA kortet med Detonator XP v28.32, så det har vist ikke noget med driverne at gøre (ihvertfald ikke til grafikkortet).

Jeg mener bare at det er da mærkeligt at hverken min nye computer (som er en Medion købt i ALDI) eller min gamle (Fujitsu-Siemens SCALEO-600) som begge er fuldud færdig fabrikerede og samlede ikke skulle køre spillene?!?

---Springer

Kommentar
Fra : CKone

Dato : 03-06-02 00:46

Jeg har opleveret det samme, jeg formateret maskinen og startede forfra også var den der, jeg brugte en hel uge på at finde den lorte fejl, og fandt den aldrig. Mit forslag til dig....du vil aldrig fortryde

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-06-02 23:11

Har du genbrugt RAM og MB ??

/Merc
"Springer" <Springer.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:i1vK8.14536$N46.675756@news010.worldonline.dk...
> Hej.
>
> Næsten uanset hvilke spil jeg prøver så virker de ikke -enten hopper de
> bare ud til desktop'en igen, eller også (langt være!) så crasher Windows
> XP med en fejlmeddelse: STOP: 0x0000008E (0xC000008E, 0x10092F9D,
> 0xF9E4CF34, 0x00000000).
>
> Er der nogen som ved hvad der kan være galt?
>
> Min computer består af:
>
> P4 - 2.0 GHz
> 256 MB DDR RAM
> 80 GB Harddisk
> nVIDIA GeForce4 460MX (Tror jeg nok den hedder)
> Windows XP Home Edition
>
> Og ja, jeg opdaterer jævnlig via Windows Update.
>
> Jeg har lige opdateret mine nVIDIA drivere igår til v28.32 men de virker
> ikke bedre en driverne som jeg brugte før.
> Jeg havde de samme problemmer med min tidligere computer som bestod af:
>
> P4 - 1.8 GHz
> 512 MB DDR RAM
> 60 GB Harddisk
> nVIDIA GeForce2 400MX (Tror jeg nok den hedder)
> Windows XP Home Edition
>
> Så mon ikke man kan gå ud fra at det har noget med enten Windows XP
> eller nVIDIA at gøre?
> Men jeg har da hørt om andre som har Windows XP og nVIDIA kort, og som
> sagtens kan spille de spil som jeg ikke kan,
> i flæng kan nævnes: Championship Manager 01/02, Duke Nukem: Manhattan
> Project, Die Hard: Nakatomi Plaza, Serious Sam 2, Spider-Man: The
> Movie.. *fortsæt selv listen her*
>
> Med venlig hilsen,
>
> Springer
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Springer

Dato : 03-06-02 16:48

Hej Mercenary.

Nej jeg har ikke genbrugt RAM og Motherboard'et .. det er 2 helt nye computere, som er købt helt færdigt samlede.

---Springer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 19:58

"Springer" <Springer.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:i1vK8.14536$N46.675756@news010.worldonline.dk...
> Hej.
>
> Næsten uanset hvilke spil jeg prøver så virker de ikke -enten
hopper de
> bare ud til desktop'en igen, eller også (langt være!) så
crasher Windows
> XP med en fejlmeddelse: STOP: 0x0000008E (0xC000008E,
0x10092F9D,
> 0xF9E4CF34, 0x00000000).
>
[snip]
> Med venlig hilsen,
>
> Springer
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Det kunne tyde på dårlige RAM, eller forkert konfiguration af RAM
(i bios).

--
Med venlig hilsen
Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Kommentar
Fra : frillejp

Dato : 16-06-02 14:06

Hent de nyeste drivere til dit bundkort det lyder som en løsning. Din fejl vil jeg betegne som mærkelig, mærkelige fejl er som regl bundkorts problem, så hent en ny driver til dit bundkort.

Accepteret svar
Fra : trixster

Modtaget 50 point
Dato : 15-07-02 10:09

Hejsa

Jeg kikkede lige i microsoft's Technet og fandt dette som svarer til dine fejl koder.
Teksten er på engelsk. Men det jeg kan læse af teksten så er det din ram den er glat med.

Mvh
Trix

STOP 0x0000008e (0xc00000005, 0x80844310, 0xf89d52c, 0x00000000)

CAUSE
=====

This behavior can occur if one of the following conditions is true:

- One or more of the random access memory (RAM) modules that are installed on
your computer are faulty.

- The RAM configuration is incompatible with Windows XP.

RESOLUTION
==========

To troubleshoot and resolve this behavior, follow these steps:

1. Remove some of the memory modules that are installed on the computer. Leave
at least the amount of RAM required for the computer to start and run Windows
XP.

The recommended amount of RAM to run Windows XP is 128 megabytes (MB). The
minimum is 64 MB and the maximum is 4 gigabytes.

For example, if two 256-MB memory modules are installed on your computer,
remove one of the memory modules.

2. Restart the computer, and then run Setup.

3. If you again receive the error message that is described in the "Symptoms"
section of this article, proceed to step 4.

4. Remove a different memory module, or install the RAM in a different memory
slot.

5. Restart your computer, and then rerun Setup.

You may need to restart your computer several times in order to identify the
specific memory modules that are not working correctly.

MORE INFORMATION
================

For information about how to add and remove RAM, contact the manufacturer of the
computer or see the documentation that is included with your computer.

For additional information about Windows XP Setup, click the article numbers
below to view the articles in the Microsoft Knowledge Base:
Q306824 Release Notes for Windows XP Setup Contained in the Home.txt File
Q286463 Release Notes for Windows XP Setup Contained in the Pro.txt File
Q286647 Windows XP Read1st.txt File Contents