/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
forsinket skrivning mislykkedes.
Fra : Briz
Vist : 637 gange
100 point
Dato : 19-05-04 09:58

Jeg har en defekt harddisk, men jeg kan ikke undvære den. Den virker for det meste udemærket, men har nogle periodiske fejl hvor den ikke rigtigt virker.
Nu kommer der engang imellem en fejl op med tekst der siger F:// forsinket skrivning mislykkedes.
Har sikkert noget med windows der skal skrive et eller andet systemrelateret til disken at gøre.
Computeren går ikke ned når problemet opstår heller ikke disken, så det jeg håber er en måde hvorpå jeg kan deaktivere windows brugen af mit F-drev.

Jeg har forsøgt utallige gange både at reparere og formattere disken men intet virker.
En ven har oplyst mig om at det kan skyldes en generel fejl hos Quantum Fireball 12.1.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-04 10:19

Er du helt sikker på der ikke er fejl på disken ? Har du kørt en fuld overflade scanning med scandisk og tjekket om der skulle være bad sector's ?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 19-05-04 10:24

Ps. har du fjernet fluebenet ved DMA i Start->Indtillinger...->Kontrolpanel->System->Enhedshåndtering->Diskdrev ..højreklik på enheden, vælg [Egenskaber] og Indstillinger ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-05-04 10:37

Hej Briz
Du skriver at du ikke kan undvære disken, betyder det så at du gemmer dataer på disken. Hvis du gør det, kan du risikere at miste alt, hvis disken er syg.

Nu ved jeg ikke hvilken windows du kører med, men hvis det er xp kan skrivningen til disken have noget med systemgendannelsen at gøre, når xp laver et opdateringstidspunkt. Denne kan evt slås fra på dit F drev.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : Briz

Dato : 26-06-04 11:23

Tak for svaret molokyle.