/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Quibbler?
Fra : lehd32
Vist : 4107 gange
380 point
Dato : 18-05-04 23:15

Er der mon nogen, som kan hjælpe mig. Jeg prøvede for et par år siden et familiespil ved navn Quibbler og siden da har jeg ledt forgæves efter spillet. Findes der en som vil sælge eller som ved, hvor jeg kan købe det?

Lisbeth

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-05-04 00:06

Du har stillet det samme spørgsmål i kategorien "fritidssejllads". Hvis ingen har svaret kan du slette spørgsmålet og få dine point retur.

mvh ans

Kommentar
Fra : AMT

Dato : 01-09-04 09:22

Hej,
Det spil er jeg også meget interesseret i - fandt du det nogensinde?
MVH,
Amt

Kommentar
Fra : lehd32

Dato : 02-09-04 08:41

Hej Amt

Nej, vi har desværre ikke fundet spillet nogen steder, så hvis du hører noget må du meget gerne give et hint.

Det er utroligt at man, i dette forum af kloge mennesker, ikke kan finde én eneste der ved bare en smule om spillet.

MVH
Lehd32

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 09-10-04 16:42

Hej lehd32

Kan du ikke fortælle om det er en form for brætspil eller hvad det er for noget,
for vi er nogle stykker der tror det er det der stave spil (og det er ikke det du mener vel ?)
Mvh 123nu

Kommentar
Fra : AMT

Dato : 10-10-04 22:04

Nej, det er ikke et stavespil - men et brædtspil.

Jeg har nyligen købt et spil hos Games i Jorck's Passage i København, som efter sigende skulle være næsten identisk med Quibbler. Nu kan jeg desværre ikke huske, hvad det hed - og det er foræret væk. Jeg har nemlig heldigvis Quibbler selv. :) Men de kendte det på beskrivelsen hos Games.

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 13-10-04 10:47

Hej med jer

har i prøvet EB games - Eller BR - det kunne måske også være på qxl.dk

Kommentar
Fra : lehd32

Dato : 31-10-04 17:42

Hej 123nu

Tak for din respons - jeg har forsøgt at finde dels i forretninger og dels på nettet - også netauktioner, men desværre uden held.... Men jeg har ikke opgivet endnu.

Lisbeth

Kommentar
Fra : lehd32

Dato : 31-10-04 17:45

Hej AMT

Tak for dit svar. Mon du vil oplyse mig, hvilket firma, der har lavet spillet - det kunne være det var muligt at få hjælp den vej

Lisbeth

Accepteret svar
Fra : AMT

Modtaget 380 point
Dato : 31-10-04 18:10

Spillet, jeg fandt, hedder Bluff Master og er forklaret som følger:

Et spil, hvor kun de mest suveræne forklaringer vinder. Bluff Master er et underholdende spil, hvor man forsøger at få sine modstandere til at tro på de mest vanvittige forklaringer. I hver omgang læses et spørgsmål op, som alle spillere skriftligt skal give svar på. Ofte ser man forklaringer som mildest talt er utrolige! Det bliver rigtigt sjovt når alle svar som deltagerne har lavet blandes med det rigtige svar, og læses op. Så skal alle forsøge at gætte den rigtige forklaring.
Spillerne som giver de mest utrolige forklaringer må flytte deres brik frem på spillepladen.
Man kan give så vanvitige forklaringer man måtte ønske. Næsten alt er tilladt. Et er sikkert - den forklaring som lyder mest jordnær er sjældent den rigtige.

Du kan købe det online her: http://www.gamesweb.dk/products.asp?cat=21

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 01-11-04 13:59

Hej Lisbeth

Det er surt når man ikke kan finde det man søger
hvad med en sedel med billede i brusen/ netto / fakta og hvad de nu ellers hedder alle sammen
er du bekendt med det kunne du jo også prøve en nyhedsgruppe i www
sidst men ikke mindst kunne du måske eftersøge det i den blå avis / gul & gratis og hvad de nu ellers hedder alle sammen
mvh 123nu

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 03-11-04 17:52

Hej Lisbeth

Har du prøvet her ?
http://www.spillehulen.dk/
mvh 123nu

Godkendelse af svar
Fra : lehd32

Dato : 10-11-04 17:56

Tak for svaret AMT. Det lyder absolut til at være meget lig det andet spil - det må prøves.

Jeg takker mange gange for alles respons - en stor hjælp.

Lisbeth