/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
nyt parketgulv!
Fra : kimtina
Vist : 1017 gange
50 point
Dato : 02-06-02 14:26

Jeg skal til at lægge et nyt massivt parketgulv i mit køkken. Det skal ligge ovenpå det eksisterende plankegulv fra 1900. Gulvet er ikke jævnt så hvad gør jeg nu????

Med venlig hilsen

Kim

Accepteret svar
Fra : Lightyear

Modtaget 60 point
Dato : 02-06-02 14:48

Det kan jeg godt sige dig, hvis du lægger dit nye gulv ovenpå - selvom du lægger filt/skum imellem vil du ikke få andet end problemer, både med knirkeri med tiden da førnævnte underlag kun støtter partielt, og også stor højdeforskel ved døre osv.
når du nu bruger så mange penge på et flot nyt gulv, så tag tyren ved hornene, op med det gamle og bliv en glad mand :=)

Mvh, en der selv sprang hvor gærdet var lavest

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 03-06-02 12:02

Hej

Gå i dit Byggemarked og tal med en Fagmand indenfor området. Måske har han en løsning.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 03-06-02 12:54

vi har selv gjort det du er ved,det er noget møj du bliver nød til at fjerne det gamle gulv.
Efter barer 4 måneder blev vi nød til at fjerne gulvet det blev skævt og det lød som en flok elefanter når man gik på det.
h vestergaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 10:59

> Jeg skal til at lægge et nyt massivt parketgulv i mit køkken. Det skal
> ligge ovenpå det eksisterende plankegulv fra 1900. Gulvet er ikke jævnt
> så hvad gør jeg nu????

Hvis det eksisterende gulv er rimelig tæt ville jeg hælde noget
selvnivelerende spartelmasse på det så der kom en pæn og jævn overflade. Er
der plads ville jeg lægge noget masonit oven på spartelmassen for at mindske
sliddet på spartelmassen.
Oven på det ville jeg så lægge "undergulvet", tjek i dit byggemarked hvilken
type du skal bruge til det gulv du vil lægge.

Thomas
_________________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 20:26

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in message
news:3cfb3df3$0$47860$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvis det eksisterende gulv er rimelig tæt ville jeg hælde noget
> selvnivelerende spartelmasse på det så der kom en pæn og jævn overflade.
Er
> der plads ville jeg lægge noget masonit oven på spartelmassen for at
mindske
> sliddet på spartelmassen.

Jeg tror godt, du kan glemme alt om, at spartelmassen bliver slidt.
Selvnivellerende spartelmasse er et betonprodukt, og jeg _har_ prøvet at
slibe noget af det væk med en rondelsliber med siliciumskiver. Jeg sleb og
sleb, men da jeg havde fjernet nogle tiendedele mm blev det ekstremt glat,
og så var der ikke mere, der kunne slibes af. Jeg tror ikke, noget gulv
nogensinde kan slide sig ned igennem den spartelmasse.

mvh Lars