/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pudsede vægge
Fra : jenshn
Vist : 950 gange
100 point
Dato : 18-05-04 11:19

Jeg overtager en villalejlighed 1. juli, hvor væggene i to stuer er pudsede.
Jeg ønsker at bevare de pudsede væggede, men man kan se hvor der har hængt billeder og reoler.
Hvordan får jeg genopfrisket de pudsede vægge så de fremstår som ny-pudsede (uden at pudse dem op på ny) ?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 18-05-04 11:51

Materialet hedder "sandspartelmasse" og fås i lidt forskellige finheder. Hvis du kan tage en prøve af den oprindelige puds med til en velassorteret farvehandel, er du måske så heldig, at du finder én, der ligner i kornstørrelse. Når du så skal bruge stadset, skal du sørge for, at bunden er fugtig, så vandet ikke øjeblikkelig suges ud af den ny spartling. Til det kan du bruge en strygefugter eller en kalk- eller limkost.
Held og lykke med foretagendet.
pbp

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-05-04 12:48

Står væggene som rå pudsede umalede så er det jo bare og lave en tynd opslemming af mørtel og male med Hvis du mener huller efter ting som har hængt på væggene som du vil af med og derefter male spartles de bare efter med spartelmasse hvis du derimod vil til at helspartle hele eller rettere sagt begge væggene er det sandspartelmasse du skal bruge
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 18-05-04 12:51

Som Sune siger, bruger man sandspartelmasse til helspartling, men det virker også udmærket til reparationer.
mvh

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-05-04 23:20

Husk at lukke spørgsmålet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-05-04 22:40

Hallo har du fået pudset???

Kommentar
Fra : jenshn

Dato : 01-06-04 16:49

Nej, overtager først d. 1. juli