/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mine Mp3 er væk
Fra : 123nu
Vist : 507 gange
50 point
Dato : 17-05-04 15:02

Hej I rummet

Jeg sidder med mine Mp3 filer på en anden hd
men jeg midster mine filer (de forsvinder)
er der nogen der har været ude for det, eller har en ide ?
Jeg køre xp

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 17-05-04 15:30

Hvis du lige pludselig har mistet nogle filer må du have slettet dem ellers kan de ikke sådan bare forsvinde.
Der findes programmer der kan genskabe filer sålænge de ikke er overskrevet på HD.
Jeg ved ikke om en Systemgendannelse vil virke her nu du bruger XP.
Måske andre har en bedre ide.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-05-04 15:32

Undrer mig osse lidt. Er det efter afspilning du ser de er forsvundet, eller hvordan ser du det?

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 17-05-04 15:36

Har du ikke brugt et eller andet clean up pogram fornylig ??Jeg brugte et efter anvisning herfra,der forsvandt alle mine billeder

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 17-05-04 16:30

Der er da viruser der sletter jpg filer... så det kunne jo også være en mulighed.

Men har ikke lige hørt om slette mp3 filer!

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 17-05-04 16:36

Hej Med Jer

Jeg har ikke brugt noget af nogen art (så vidt jeg husker)
Jeg ville også bare høre om der var nogen der havde en ide ?
(jeg kan ikke huske om jeg har brugt min ghost, men skulle det betyde noget når de ikke er på den samme HD ?)

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 17-05-04 18:03

Såvidt jeg mener har jeg foreslået et par løsninger har du prøvet nogen af dem?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-05-04 19:02

Du kan roligt regne med at du har fået virus. Der findes en del der slette både avi-filer og mp3 filer.
Den sidste nye ser du her:

W32.Axon.B
W32.Axon.B is a virus that prepends itself to files with .exe extensions. It also deletes the files with .mp3 and .avi extensions

ellebye

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 18-05-04 09:17

Hej Ellebye

Jeg bruger Ad-aware 6.0
Spybot - Search & Destroy
Norton AntiVirus 2003

skulle de ikke ha fundet dem du beskriver eller hvordan ser det ud
og hvis jeg ikke har sikret mig med de 3 (så meget man nu kan)
Hvad skal jeg så bruge ?
mvh 123nu

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-05-04 09:43

Norton burde have fundet den, såfremt du er up to date med dit antivirusprogram, og dog, man kan aldrig gardere sig 100 %, for lige så snart een virus er fundet dukker en ny op.

Hverken Ad-aware eller Spybot ville finde nogen virus. Derfor er det svært at gardere sig fuldstændigt.

Jeg går ud fra at du har SP1-pakken installeret, men hvis du er meget på internettet, har jeg selv erfaret, at en fysisk firewall er god at have. Siden jeg fik en sådan har jeg ikke haft et eneste attack.

Det jeg selv gør for at imødegå dette er, at jeg simpelthen tager en backup på en dvd RW skive, der kan ligge rigtig mange mp3-filer herpå, og får jeg en ny mp3 fil tilføjer jeg blot filen til dvd-skiven.

Herudover har jeg altid to harddiske med alt lagt på, og lægger den ned i en skuffe. Skulle der ske noget med den der sidder i, så er det blot at hente den anden frem.

En mindre slaveharddisk bruger jeg så til backup af egne arbejder, og ikke mindst alle outlook-filerne, så jeg går med både livrem og seler.

Jeg tror blot du har været uheldig, at du lige er blevet ramt, og som sådan kan man ikke gøre meget andet end at tage backup.

Jeg kommer med et postulat som jeg ikke kan begrunde, men man KUNNE forestill sig, at musikindustrien har lavet disse virus, netop med henblik på at ødelægge hvad nogen måtte downloade fra kazaa, men som sagt jeg har ikke noget at have det i.
Men underligt nok, hører man ikke meget til netop de virus der specielt går efter .avi filer og mp3 filer??

mvh
ellebye

PS! Men lige nu gælder det om at redde der der reddes kan.

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 50 point
Dato : 18-05-04 09:44

Norton burde have fundet den, såfremt du er up to date med dit antivirusprogram, og dog, man kan aldrig gardere sig 100 %, for lige så snart een virus er fundet dukker en ny op.

Hverken Ad-aware eller Spybot ville finde nogen virus. Derfor er det svært at gardere sig fuldstændigt.

Jeg går ud fra at du har SP1-pakken installeret, men hvis du er meget på internettet, har jeg selv erfaret, at en fysisk firewall er god at have. Siden jeg fik en sådan har jeg ikke haft et eneste attack.

Det jeg selv gør for at imødegå dette er, at jeg simpelthen tager en backup på en dvd RW skive, der kan ligge rigtig mange mp3-filer herpå, og får jeg en ny mp3 fil tilføjer jeg blot filen til dvd-skiven.

Herudover har jeg altid to harddiske med alt lagt på, og lægger den ned i en skuffe. Skulle der ske noget med den der sidder i, så er det blot at hente den anden frem.

En mindre slaveharddisk bruger jeg så til backup af egne arbejder, og ikke mindst alle outlook-filerne, så jeg går med både livrem og seler.

Jeg tror blot du har været uheldig, at du lige er blevet ramt, og som sådan kan man ikke gøre meget andet end at tage backup.

Jeg kommer med et postulat som jeg ikke kan begrunde, men man KUNNE forestill sig, at musikindustrien har lavet disse virus, netop med henblik på at ødelægge hvad nogen måtte downloade fra kazaa, men som sagt jeg har ikke noget at have det i.
Men underligt nok, hører man ikke meget til netop de virus der specielt går efter .avi filer og mp3 filer??

mvh
ellebye

PS! Men lige nu gælder det om at redde det der reddes kan.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-05-04 18:14

For ligesom at tydeliggøre hvor mange virus der kommer, er dette nytilkomne blot for i dag:

W32.Lovgate.W@mm
Discovered on: May 17, 2004

W32.Bobax.A
Discovered on: May 17, 2004

Backdoor.Nibu.F
Discovered on: May 17, 2004

VBS.Apulia.G@mm
Discovered on: May 17, 2004

Jeg prøver så vidt muligt at meddele, hvis der er kommet en ny ondartet, men det kan til tider være svært at følge med.
(Og så er dette da "kun" en stille dag)

ellebye

Godkendelse af svar
Fra : 123nu

Dato : 19-05-04 12:36

Tak for svaret ellebye.

Jeg er meget enig i dit postulat