/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundesvømning/hundesvømmehal.
Fra : nytcam
Vist : 3852 gange
50 point
Dato : 17-05-04 14:44

Jeg søger efter en hundesvømmehal hvor man kan komme med sin hund og svømme i en halvtime/hel time i et opvarmet bassin i Nordjylland.
Jeg havde hørt at der skule være startet et op i Vodskov men da jeg ringede til dem var det stadig ikk færdige med at støppe bassin-desværre.....!
Jeg kan heller ikk tage til stranden og bade med hunden da den er bange for bølgerne :)
Nogen der kender sådan et sted.
Har prøvet at søge på google flere gange og fandt kun Midtjysk hundecenter.

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 17-05-04 14:49

Midtjysk hundecenter er også det eneste i Jylland, indtil videre... Har du prøvet at tage hunden med når der ikke er en eneste bølge på vandet? Du må for guds skyld heller ikke tvinge/presse den til noget den ikke har lyst til, det gør den endnu mere bange!!! Lok den hellere med en bold eller hundekiks...

Accepteret svar
Fra : jabco9240

Modtaget 50 point
Dato : 17-05-04 16:20

Der er et hestsvømmecenter i Guldbæk (ved Støvring), som også bruges til hundesvømning. Men det er vist ikke opvarmet - det var det i hvert fald ikke, da jeg besøgte det for 1½ år siden.

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 17-05-04 22:27

Nullerbullerpige.

Den bliver bange når vandet bruser lige så stille op på dens poter...
Den bliver skam ikk tvunget til nået,da det er en rottweiler og sådan en stor hund gør kun hvad den har lyst til hehe :)
Men jeg vil nu se om hun ikk vil med i vandet på stranden til sommer.
Den havde bare været nemmere med en hundesvømmehal hvor der er lidt mere ro og knap så mange mennesker og biler.
Man kunne måske os købe et badebasin og se om den selv hoppede i.De er jo ikk så dyre nu om dage.
Tak for svarene til jer begge

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-05-04 15:04

Hej, nytcam. Hvis din rottweilerpige er bange for brusebad, så er en hundesvømmehal nok ikke løsningen. Fro der skal man jo skylles inden man hopper i vandet. Og hvis hun er voksen og aldrig har prøvet det før, så er det nok ikke så ligetil at få hende i vandet.
Jeg gik selv til hundesvømning med min sidste hund. -En berner sennen han. Men han startede allerede da han var 4 måneder, så jeg kunne tage ham i favnen og plumpe ham ned i bassinet. For han ville absolut slet ikke de første mange gange. Han havde svømmevest på så han ikke gik til bunds, og da han blev lidt ældre, så blev han efterhånden helt vild med svømning og han løb i forvejen op af slisken og sprang ned i bassinet selv.

Det lyder som en meget bedre løsning at lokke din hund ud i vandet sammen med dig til sommer. Den med badebassinet prøvede jeg sidste sommer. -Den hund, jeg har nu er en rigtig vandhund. Og hun bader i alle omegnens søer. men da der kom for mange alger sidste år, så mente jeg at det kunne være en god ide med et badebassin. Det var det ikke... jeg kunne godt få hende til at hoppe op i det, men hun hoppede lige så hurtigt ud igen. Og vandet bliver meget hurtigt ulækkert og bassinet slimet, og skal så egentlig skiftes, da det ellers er næsten værre end søvand med alger.

Findes der ikke en strand, hvor der ikke er så mange mennesker? Her ved København har vi et lille stykke, Tårbæk strand- lige nord for Bellevue Strand,- som er helt fint til hunde. Du må da kunne finde noget tilsvarende i nærheden af, hvor du bor.

Hvor gammel er din hund?

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 19-05-04 00:53

Birgitta

Nu var det ikk bruseren i badeværelset jeg snakkede men havets små brusede bølger der ligeså stille kommer op på land. :)*S*

Min hund er lige blevet et år-Fik hende sidste sommer hvor absolut ikk var imponeret af havet *S*
Men har været på stranden et par gange i år indtil videre(ikk og bade med hunden-det for koldt endnu) og der virkede hun ikk nær så bange for vandet.
Jeg tror ikk hun ka lide og blive våd-hun ligner nemlig en der bliver pint når hun er i bad *S' selvom jeg snakker sødt til hende og hun får ros og godbid efter det.
Bagefter badet er hun da os pave stolt af sig selv og løbe rundt og er vild og glad *S*
Jeg bor i nordjyllland så her er masse af stranden men synes kun at Løkken og blokhus er nået ved.Badevandet er rent der.Men der er os mange mennesker.
Jeg tror jeg vil prøve badebassinet og så stranden hele sommmeren-det ku jo være hyggeligt hvis hunden os ville med i vandet i stedet for at skulle stå og koge i solen *S*
Så må jeg håbe de snart får lavet en hundesvømmehal heroppe.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-05-04 17:58

Jaaaah,når du tager til stranden, så må du jo nok vælge, om det skal være en menneskevenlig tur eller en hundevenlig tur. For en hund er jo nok rimelig ligeglad med, om bunden er stenet, vandet beskidt, om det småregner eller vandet er koldt. Så måske skulle du først koncentrere dig om at lære din hund at kunne lide vandet, altså I skal tage til stranden på tider og steder hvor de fleste andre mennesker ikke gider. Hvis du kunne soppe lidt ud og kaste med en bold eller en pind, så kunne det være, at hun fik smag for det. Men det nytter jo ikke noget, at du selv går rundt og hyler:"UHHH, -de' koldt! Væmm'ligt!" --Det må du altså bide i dig og så lave lidt skæg og ballade, som hun synes om i stedet for.

Når først hun er blevet tryg ved vandet, så kan I jo tage til stranden på en menneskevenlig tur, hvor hun må finde sig i at døje i varmen til I vælger at gå ud med hende i snor osv. Husk endelig drikkevand!

Og min hund har altså badet helt frivilligt lige siden isen begyndte at smelte på søerne. Så for hunde er det ikke nødvendigvis så koldt.

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 20-05-04 23:16

Det var nu ikk for mig egen skyld jeg mente at vandet var for koldt det var nu mere hunden.-synes ikk jeg vil få hende i koldt vand også op og gå tur i blæsevejr-det synes jeg er synd for hende for så er det da koldt for hende.
Jeg hyler sku ikk og bader selv i vandet efter sommersæsonen *S*
men jeg vil lukke spørgsmålet da der vist ikk kommer flere svar ang hundesvømmehal

Godkendelse af svar
Fra : nytcam

Dato : 20-05-04 23:17

Tak for svaret jabco9240.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-05-04 14:47

Det er ikke koldt for din hund at rende og være våd... Men det er koldt at være våd og ligge/sidde stille. Så efter svømmeturen skal hun holdes i gang, løb med hende eller smid en bold. Det gælder jo også, hvis hun har været i svømmehal: Hun skal IKKE bare ud og ligge i en kold bil bagefter!

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 28-06-04 16:37

Birgitta.

Folk har jo forskellige meninger.
Jeg mener ikk at jeg vil lade hende bade i alt for koldt vand om hun så løber rundt bagefter eller skal ligge i en bil-men ski pyt med det.

Nu har været i vandet.
Vi var med hundeskole på en strandtur og da alle de andre hunde rendte og legede i vandet blev det for meget for hende at hun suste derud og legede i vandet i en time :)

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 28-06-04 16:38

Birgitta.

Folk har jo forskellige meninger.
Jeg mener ikk at jeg vil lade hende bade i alt for koldt vand om hun så løber rundt bagefter eller skal ligge i en bil-men ski pyt med det.

Nu har været i vandet.
Vi var med hundeskole på en strandtur og da alle de andre hunde rendte og legede i vandet blev det for meget for hende at hun suste derud og legede i vandet i en time :)