/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Animation af 3D tegninger
Fra : PanicAttack
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 17-05-04 10:45

Jeg har lavet en 3D tegning, som jeg godt kunne tænkte mig en animation af, sådan at man kan se den fra forskellige vinkler ...

Kan dette gøres i AutoCAD, evt. med et plug in ???

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 17-05-04 13:00

Nej det kan det desværre ikke...
www.animationer.dk /com man finde alverdens forskellige animationer. Måske kan du også læse dig frem til noget der.

God fornøjelse...

Accepteret svar
Fra : meiland

Modtaget 100 point
Dato : 17-05-04 13:28

Et alternativ er at lave lysbillede show (mslide - vslide) hvor du efter hvert billede har drejet dit emne lidt. Det bliver ikke helt en animation, men det er da lidt der hen af.

Bliver forresten lidt i tvivl med hensyn til skjulte linier.

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 17-05-04 13:31

Lige en kommentar til Meiland's svar, det bliver langt fra en animation.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 17-05-04 14:45

Animation bliver det ikke. Det er vi enige om, men hvis opgaven er at vise et emne fra forskellige sider "af egen kraft" uden brugerindblanding, så kunne det måske være en måde at løse problemet.
Man skal naturligvis sørge for at preloade det efterfølgende billede mens det forrige vises. I teorien er det vel som at lave en tegnefilm bare bevægelsen er tilpas lille.
Jeg må stadig tage forbehold for de skjulte linier, da jeg desværre kun har en LT. ** SUK **

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 17-05-04 14:56

Jeg vil give meiland ret i, at det bliver langt fra en animation, for at skulle lave en "tegnefilm" skal der bruges ekstremt mange billeder, der alle sammen skal laves med en render funktion i AutoCAD. Det kommer sku' til at tage lang tid.
Formålet er til dels at vise den fra forskelligevinkel, og det kunne godt løses med f.eks. powerpoint præsentation. Dog vil jeg helst gøre det med animation, dels fordi det ser flottere ud, og dels fordi man for et bedre indtryk.

Foresten vil jeg meget gerne at den får de rigtige materials på, men hvis det ikke kan lades sige gøre kan jeg godt nøjes med "Flat shaded".

Godkendelse af svar
Fra : PanicAttack

Dato : 25-05-04 15:52

Tjahhh ikke lige den løsning, jeg havde håbet på men det ser ikke ud til, at der kommer andre ... så jeg må igang med at lave billeder, og sætte dem sammen :( ...