/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Genfyldte patroner
Fra : viask
Vist : 1535 gange
200 point
Dato : 16-05-04 23:17

Hej-
Jeg har en Hp deskjet 895 Cxi printer, hvis patroner jeg har fået genfyldt hos www.genfyld.dk.
Nu virker printeren ikke! Blækikonet står og blinker som om printeren ikke vil genkende patronerne.
Jeg har prøvet at geninstallere printern og jeg har også tjekket om pc'n har den seneste driverinstallationen- det har den. Er der nogen som har et andet godt forslag?

KH
V

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-05-04 23:27

Det KAN være der sidder lidt størknet blæk i dyserne, så prøv forsigtigt at rense dem med lidt sprit.

Ellers kan man frygte at genfyldningsblækket simpelthen er for tyktflydende så det slet ikke kan trænge ned i dyserne.

ellebye

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-05-04 23:30

Samme skete med mig da jeg fylde blæk på mine patroner. Jeg måtte købe nye patroner.Det er en Lexmark printer jeg har.
Alimak

Kommentar
Fra : viask

Dato : 16-05-04 23:36

Jeg har renset dyserne.

Åhh, nej..det er også det jeg frygter...at jeg bliver nød til at prøve med nye patroner- det bliver jo billigt..og specielt hvis det heller ikke virker.

Kommentar
Fra : viask

Dato : 16-05-04 23:42

Er der ikke nogen som ved, om det kan lade sig gøre at få printeren til at acceptere de "nye patroner"?
Fik nemlig vedlagt en seddel fra "genfyld", hvor det står: Om printeren ikke kan genkende patronen så kan det problem løses. OK...fint..men hvordan? Det står der ikke noget om.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-05-04 23:47

Ingen vil give dig en garanti, men jeg vil sige med 99,9 % at din printer virker igen hvis du køber nye patroner.

Det kan desværre være dyrt at spare.

Jeg kunne forestille mig, at firmaet kun bruger een viskositet (tror jeg nok det hedder) altså en slags flydende blæk, derfor virker den genopfyldelige ikke på alle printere.

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 17-05-04 00:22

Jeg får genfyldt mine patroner hos Bog & Idé og de siger altid, at hvis patronen ikke virker mere, vil de trække den pris fra som jeg har givet for at få genfyldt, når jeg køber ny patron (ok service).
Jeg kan tænke mig, at lige som så meget andet, har en patron også en begrænset levetid.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-05-04 00:24

Har du tjekket vejledningen ud?
http://www.maatten.dk/genfylddk/hp.html

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 17-05-04 07:26

vil anbefale at du køber igenemmen www.inkclub.com - og hvis du ikke har nemt ved at komme ud for at købe dem. så sæt dig i forbindelse med denne club. og bare man bestiller inden kl. 12 så går der 2 dage så kommer det med posten og når man har sendt ordren kommer der en besked igennem mailen, at man har bestilt det- deres email er info.dk@inkclub.com- og så ¨går det hele af sig selv. held og lykke med det

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 17-05-04 09:30

Måske er det også løsningen for dig, da jeg selv har en HP og har haft held med at få en patron igang igen: Sæt patronen en slat varm vand (60-70gr.) med ca. 10% eddikesyre et par timer - kun dyserne skal dækkes. Så tager du patronen, lægger den i en plasticpose godt med køkkenrulle til at opsuge væske. Bind en snor om posen og slyng nu patronen hurtigt rundt, så centrifugalkraften presser blæk ud af dyserne. Prøv så om det hjalp.
Både http://www.hoergren.dk/shop/vejledning.aspx og http://www.fyldselv.dk/ er gode links med vejledning til det ene og andet, bl.a. reset blækindikator.
Patroner har en vis levetid, men de kan holde til en del. Jeg fylder selv mine og den sorte kører på 8. opfyldning og farven 4.

Held og lykke
anyway

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 17-05-04 09:38

Hejsa

Jeg tror ikke problemet er selve blækken, så ville den ikke blinke som beskrevet. Jeg har oplevet det samme problem, og det skyldes at der var nogen der havde sat for mange fedtfingre på kontakten på patronen. Efter en aftørring med en spritklud virkede det hele perfekt igen.

mvh
Henning Borchert

Kommentar
Fra : viask

Dato : 17-05-04 13:31

Tak for alle gode idéer!!
Jeg skal lige ud at rejse nogle dage og jeg glæder mig til at afprøve alle jeres gode forslag når jeg kommer hjem.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-05-04 14:49

Hej viask

Jeg var i Bog&Idé for at få genfyldt min farvepatron.

Han rådede mig til at lade være, da HP bruger en speciel elektronik i farvepatronerne for, at de kan fungere.

Han ville gerne genfylde en sort patron, da den er mere enkelt opbygget fra HP.

Kort og godt:
Ny farvepatron hver gang.
Genfyldning af sort patron.

Så sparer du da lidt.

MVh
Camillasmoster

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 17-05-04 14:51

Inden du rejser, så sæt et stykke tape eller film over dyserne. Det er jo ingen grund til at forværre problemet.

God rejse

mvh
anyway

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 17-05-04 19:37

Jeg har genfyldt patroner til begge min HP printer med meget held!! Jeg må sig at hvis lampen blinker er det sansynlig en fejl på kontakter. jeg har prøvet at afmontere og genmontere nogle gang og lukke låget det kan være at man skal gøre det et par gang.

iøvrigt er tips fra ANYWAY meget gode, jeg har lavet et lille suge fidus til det samme men hans/hendes måde er mere simple og ligså gode!!

hilsen Colin

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 17-05-04 19:43

Prøve denne link og navigere igennem til påyldning ah HP patroner ,der er en lille stump film som viser hvordan man gøre!!

Colin

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-05-04 22:19

Hvilken link???

Camillasmoster

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 18-05-04 06:31

Camillasmoster, hvis man bruger det rigtige blæk og gør det rigtigt, er resultatet fint. Jeg har både genfyldt farve + fotopatron.
Ha' en god dag
anyway

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 18-05-04 06:43

http://www.inksell.com/ Sorry, denne link

Colin

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-05-04 14:23

Anyway, det lyder da godt

Jeg vil måske atter gøre forsøget.

Tak og i lige måde.

Camillasmoster

Kommentar
Fra : viask

Dato : 19-05-04 20:21

Hej-
Suk, suk...det virker ikke. Jeg bliver nok nødt til at købe ny patron.
Jeg holder spørgsmålet åbent lidt endnu........
Men tak for alle gode forslag- de kan måske bruges en anden gang.

Kommentar
Fra : meilo

Dato : 01-10-05 15:08

Hi Jeg har en Lexmark P6250 hvor jeg har genopfyldt farve patronen, men nu viser displayet på printern heletiden at den er tom. kan man nulstille det ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-10-05 19:06

Coliniiii - hvordan er farverne, når du har genfyldt farvepatronen?

Jeg har også prøvet det, men farverne er slet ikke de samme som i en ny patron.

Hanne

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 02-10-05 19:25

Hej Camillasmoster
Når jeg fylder patroner bruger jeg en tandstik som jeg prøver farver i de tre huller således at man er sikkert at man ikke blande farver forkerte jeg har købte min farver hos bl a, www.refillshoppenm.dk de tre farver CYAN, YELLOW, MAGENTA Synes at være det samme, lige meget hvor man købe dem. Jeg synes din problem kommer fra forkerte påfyldning af farver!!
Colin

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 02-10-05 20:08

Hej Camillasmoster
Husk at HP. har sæt en låsning på nogle computer patroner, således at man ikke kan påfylde dem uden at nulstil dem således at de viser fyldt.
Colin
PS: hvis du giver mig din E-mail kan jeg sende dig en anvisning?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-10-05 21:01

Jeg har en del blæk til genopfyldning. Det ville da være herligt, hvis jeg kunne bruge det alligevel!

hbjny(snabela)hotmail.com

Hanne

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 02-10-05 22:13

Camillasmoster -> Du kan sagtens finde anvisning på Nettet til at resætte patronerne. Det behøver slet ikke foregå i "dølgsmål" via email. Patron nr. så er det pærelet at finde anvisningen.
Det værste man kan udsætte HP-patroner for, er at køre med dem hvis en eller flere af farverne er kørt tør. Så risikerer man at brænde printpladen mere eller mindre af og så er det sket.
1) Hold øje med blækstanden.
2) Brug jævnligt printeren, så alle farver benyttes. Så undgår man udtørring.
3) Påfyld hellere for tidligt end for sent.
Overholder du disse tre punkter, har dine patroner lang levetid og i god stand.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-10-05 23:49

anyway - hvordan holder man øje med blækstanden???

Brug jævnligt printer ha ha ha ha haha - jeg har brugt tre farvepatroner i løbet af 1 måned

Hanne

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 03-10-05 09:50

Har du ingen blækstands indikator på din HP?

>>>Brug jævnligt printer<<< Ikke møntet på dig, men generelt. Jeg kan garantere dig at der er mange der sjældent bruger deres printer og der ved tørres dyserne ud.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-10-05 10:19

anyway - det var også bare for at være morsom derfor [blinkesmiley]

Ja, den er klassisk, den med sjælden brug af printer. Så skal de bare begynde på renovering af dukkehus, og lave tapet og gulvbelægning selv...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-10-05 10:21

Nej, jeg har ingen blækstandsindikator - jeg ved ikke, om det findes på andre HP'ere, men min har det ikke.

Kommentar
Fra : meilo

Dato : 06-10-05 19:42

Hej

Er der nogen der ved hvordan man Nul stiller en Genopfyldt patron til Lexmark 6250

MVH meilo