/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ved mindre trafikuheld, skal politet kon~
Fra : Bragesvej
Vist : 571 gange
50 point
Dato : 16-05-04 17:53

begge partner er enige om skylds spørsmålet, skal politet så kontaktes, med henblik på forsikring, (Er det noget forsikrinsselskabet kræver) ?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 16-05-04 17:58

Hvis der ikke er personskade, får du endda svært ved, at få dem til at komme, så derfor nej!

Gert

Kommentar
Fra : H2

Dato : 16-05-04 18:06

Hvis I tilkalder dem uden der er pasonskade kan I enda få en bøde hver, uden anden grund.
Henrik

Accepteret svar
Fra : Lexi

Modtaget 60 point
Dato : 16-05-04 18:11

I skal ikke tilkalde politiet. Begge parter skal indgive skadesanmeldelse til de respektive forsikringsselskaber og de vil så afgøre hvem af dem der skal betale. Men man skal endelig ikke erklære sig skyldig for forhånd - lad forsikringen om at afgøre det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-04 19:16

Få evt. et vidne til skadesforløbet, som der kan henvises til, hvis der kommer tvivlsspørgsmål.
Det er ikke altid, at de implicerede husker så godt når de kommer hjem.
Skyldsspørgsmålet ved mindre uheld afgøres som regel af forsikringsselskaberne.
Emesen.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 16-05-04 19:22

Det bedste er hvis begge parter skriver hændelsesforløbet ned og så underskriver.
Helst med en skitse af uheldsstedet

Gert

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 16-05-04 21:06

Fakta:
Hvis trafikkuhellet har ført til død eller skade på person,skal de som er innblabdet i uhellet GI MELDING TIL POLITIET SNAREST.
Er du overbevist om at skaden er ubetydlig ,behøver du likevel ikke melde fra.
Er det voldt MATERIELL SKADE, og det ikke er noe til stede som iveta interessen til den som har lidt skaden, skal de som har voldt skaden snarest mulig melde fra til vedkommende eller politiet.Det kan da være på parkert bil eller skade på hagegjerde.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-05-04 21:30

Ja/nej.

Hvis der er personskade så ubetinget ja.

Hvis der ikke er personskade så kun et betinget ja, men for det meste et nej.
Jeg har selv været ude for et mindre uheld hvor der næsten ingen skade skete, men da modparten ikke ville oplyse sit navn og adresse til mig, ja, så kontaktede jeg politiet, og det var fra politiets side helt i orden. De ville dog ikke skrive rapport, men henviste til, at der ikke var nogen personskade, samt at vi da selv måtte udrede skyldsspørgsmålet. Modparten fik dog en mundtlig skideballe af politiet.

Så der skal være helt specielle gunde til at tilkalde politiet, ved ej personskade.
Det er ikke det samme som at man ikke kan få optaget rapport fra politiet, for det kan man godt, men i dag er det som regel rent skrivebordsarbejde.

ellebye

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 16-05-04 21:37

Tak for svaret Lexi.