/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
mc tasty
Fra : granslam
Vist : 656 gange
500 point
Dato : 16-05-04 15:51

jeg var forleden på mc donnalds hvor jeg fik en mc tasty ummmm den var god.
mit spg lyder hvordan laver de den dressing som smager grillet nogen som har nogle foreslag

mvh Granslam

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-05-04 16:07

Den smager rigtigt godt, og mon ikke du mener big tasty??

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 16-05-04 16:08

jo big tasty

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 16-05-04 16:10

jeg ved godt de holder deres opskrift hemmelig men der må være en opskrift der minder om eller et krydderi

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-05-04 16:15

Der er helt sikkert nogen der har en god smagssans og må vide hvilket krydderi der minder om smagen......
Det er ellers utroligt at der er over 50g fedt i sån´ en.....

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 16-05-04 16:24

Det er ikke til at vide..... Men selvom du tager kontakt til McDonald's, vil de ikke ud med, hvad det er, der er i den
Det er en forretnings-hemmelighed......

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 21-05-04 09:54

Ketchup blabdet med salat mayonnaise!!

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 21-05-04 09:55

blandet

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 21-05-04 15:45

jeg syntes det smager som 8del thousand dressing blandet med ½del petrolium og 2del kul

du kan du prøve

olefahnoe

Kommentar
Fra : KathrineE

Dato : 24-05-04 14:38

Hvis du undersøger dressingen nærmere kan du se, at den er fyldt med små sorte prikker. Jeg er ret overbevist om at disse består af forkullede knoglerester. Ligesom næsten hele grisen udnyttes ved pølseproduktionen, tror jeg også at de benytter knoglerester til "grillsmagen" i Big Tasty... Det lyder måske lidt klamt men i princippet er det jo ikke værre end at spise en pølse....

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 28-05-04 15:29

SEPPE jeg ved ikke om du har smagt den men hvordan kan salat mayonnaise og ketchup give en grillet smag ???

olefahnoe nu var det ikke din menning om smagen jeg spurgte om hvis du bare vil skrive et eller andet burde du skrive i en smalltalk

KathrineE det er meget mulig du har ret men hvor dan laver jeg den gode smag ??

alle jeg lader den lige stå lidt endnu i håb på det helt rigtige svar

mvh Granslam

Accepteret svar
Fra : KathrineE

Modtaget 500 point
Dato : 28-05-04 15:39

Jeg tror faktisk godt selv du kan lave den. Hvis du har en grillpande og steger bøffer eller lignende herpå vil der altid være lidt grillede rester tilbage. Det må være en form for "grill-fnuller" du skal bruge og så blande det op med creme fraîche, mayonaise, måske en anelse ketchup og så den form for krydderi du bedst selv kan li...
Det skal nok blive et spændende projekt:)

Hilsen Kathrine

ps. måske du kan bruge brød der har fået lidt for meget på risteren??

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 28-05-04 17:59

Har smagt den, ud fra farven gætter jeg på ketchup og mayonaise. Som KathrineE siger med lidt grillfnuller tilsat

Godkendelse af svar
Fra : granslam

Dato : 04-06-04 16:41

Tak for svaret KathrineE.