/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
virus på webmail
Fra : mirjam
Vist : 333 gange
20 point
Dato : 16-05-04 14:37

Jeg har en gratis webmail hos Cybercity - dvs. at jeg aldrig henter mail ned på min computer. Virus er derfor ikke et problem på selve computeren. Idet den er gratis er der ikke sådan en virusbeskyttelse med.
I flere år er jeg sluppet, men nu er jeg blevet overfaldet af alle mulige virusmails, med engelske subjektlinier og vedhæftede mails. Jeg sletter dem selvfølgelig. Jeg modtager flere hver dag. Jeg vil ikke skifte mailadresse - er der nogen måder hvorpå jeg kan dels tjekke om der ligger en virus i en af mine mails (og som måske sendes ud til mine kontakter), dels få det til at holde op at jeg modtager dem?
M.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 16-05-04 15:20

har du virusprogram instaleret? har du prøvet at hjt. hva sagde den
hilsen ib

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 16-05-04 15:32

Beklager, du kan ikke gøre noget ved de mails du modtager, der er kun én ting at sige, du har givet din mail-adresse et forkert sted.

Kommentar
Fra : mirjam

Dato : 16-05-04 15:56

Kan man on-line-scanne sine cybercity webmails ligesom man kan med sin computer?

Accepteret svar
Fra : Soenne

Modtaget 20 point
Dato : 16-05-04 16:21

Nej, det ville være ligesom at scanne en hjemmeside, du læser bare noget på en side på internettet, at det er dine mails, betyder ikke noget.

Til gengæld kan du heller ikke få virus på denne måde, hvis du vel at mærke holder fingrende væk fra vedhæftede filer.

Godkendelse af svar
Fra : mirjam

Dato : 16-05-04 17:42

Tak for svaret Soenne - som godt nok var til min kommentar. Det kan andre vel ikke se, men pyt. Dit svar på mit egentlige spørgsmål var vel, nu jeg ved svaret på kommentaren også, lige så godt