/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kørte km. ved lev. af fabriksny bil?
Fra : bantam
Vist : 1699 gange
100 point
Dato : 01-06-02 12:47

Hej alle

En af mine venner har lige købt fabriksny bil, og ved lev. stod km.tæller på 16 km. ( Det er jo ikke noget, det ved jeg godt ) men vi kom til at tale om der er en lov, eller regel om hvor meget km.tælleren må stå på for at det er en fabriksny bil man får ved lev. Det kunne være sjovt at vide om nogen ved noget om dette, og jeg takker på forhånd for et svar.
Mange hilsener
bantam

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 01-06-02 11:58

"bantam" <bantam.news@kandu.dk> skrev :

>men vi
>kom til at tale om der er en lov, eller regel om hvor meget km.tælleren
>må stå på for at det er en fabriksny bil man får ved lev.

Det er der ikke - bilen skal jo på en eller anden måde frem til
forhandleren fra fabrikken, så et hvist km tal må nødvendigtvis
forventes

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-06-02 12:04

> En af mine venner har lige købt fabriksny bil, og ved lev. stod
> km.tæller på 16 km. ( Det er jo ikke noget, det ved jeg godt ) men vi

Desuden kan forhandleren også på de fleste biler nulstille den een gang
inden den har kørt 100 km, så der er da rige muligheder for transportkørsel
og en smule demokørsel.

mvh

Andreas M. Hansen

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 01-06-02 13:33

Hej

Ja. et godt spørgsmål!

Min Rover 75 stod på 7 km.

Mvh
Croaks

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 02-06-02 16:28

Tak for svaret jan@stevns.net.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-06-02 18:27

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:a4ahfucclbgcs69rfrrbb94kqj71rsc305@dtext.news.tele.dk...
> Det er der ikke - bilen skal jo på en eller anden måde frem til
> forhandleren fra fabrikken, så et hvist km tal må nødvendigtvis
> forventes

Der er ikke nogen lov, men der har får et stykke tid siden været noget
fremme om subj. Noget med, at de max måtte have kørt så og så mange
km. Omkring 100 km, svjh.

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk
http://SyverRace.dk - nu i ny version

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-06-02 19:47

Morten Fruergaard <mitfornavn@mitefternavn.com> skrev:

[klip]

> Der er ikke nogen lov, men der har får et stykke tid siden været noget
> fremme om subj. Noget med, at de max måtte have kørt så og så mange
> km. Omkring 100 km, svjh.

Fabriksny.....

Det drejer sig vel om, at bilen bliver solgt direkte fra fabrikken til den
lille forbruger. Så er bilen ny. Så snart bilen har haft mere end én ejer
(dvs. ud over fabrikken/forhandler) - så er bilen jo ikke ny længere, men
brugt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 20:24

"bantam" <bantam.news@kandu.dk> wrote in message
news:Zx1K8.13775$N46.615205@news010.worldonline.dk...
> En af mine venner har lige købt fabriksny bil, og ved lev. stod
> km.tæller på 16 km. ( Det er jo ikke noget, det ved jeg godt ) men vi

Det er forskelligt fra mærke til mærke. En fabriksny Ferrari har altid kørt
omkring 200 km.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-06-02 18:41

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:addp74$63v$1@tux.netsite.dk...
> Morten Fruergaard <mitfornavn@mitefternavn.com> skrev:
>
> [klip]
>
> > Der er ikke nogen lov, men der har får et stykke tid siden været noget
> > fremme om subj. Noget med, at de max måtte have kørt så og så mange
> > km. Omkring 100 km, svjh.
>
> Fabriksny.....
>
> Det drejer sig vel om, at bilen bliver solgt direkte fra fabrikken til den
> lille forbruger. Så er bilen ny. Så snart bilen har haft mere end én ejer
> (dvs. ud over fabrikken/forhandler) - så er bilen jo ikke ny længere, men
> brugt.

?????

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk
http://SyverRace.dk - nu i ny version

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-06-02 18:49

On Wed, 5 Jun 2002 19:40:38 +0200, "Morten Fruergaard"
<mitfornavn@mitefternavn.com> wrote:

>> > Der er ikke nogen lov, men der har får et stykke tid siden været noget
>> > fremme om subj. Noget med, at de max måtte have kørt så og så mange
>> > km. Omkring 100 km, svjh.

>> Fabriksny.....
>> Det drejer sig vel om, at bilen bliver solgt direkte fra fabrikken til den
>> lille forbruger. Så er bilen ny. Så snart bilen har haft mere end én ejer
>> (dvs. ud over fabrikken/forhandler) - så er bilen jo ikke ny længere, men
>> brugt.

>?????

Jeg tror, Peter mener, at man mere retsligt vurderer det ud fra antal
ejere end et km-tal...

--
/Mogens
http://alfa.tkrath.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-06-02 18:53

"Mogens Knudsen" <alfaromeo164qv24v@FJERNEDETTEjubiimail.dk> skrev i en
meddelelse news:3cfe4eab.19742197@dtext.news.tele.dk...
> On Wed, 5 Jun 2002 19:40:38 +0200, "Morten Fruergaard"
> <mitfornavn@mitefternavn.com> wrote:
>
> >> > Der er ikke nogen lov, men der har får et stykke tid siden været
noget
> >> > fremme om subj. Noget med, at de max måtte have kørt så og så mange
> >> > km. Omkring 100 km, svjh.
>
> >> Fabriksny.....
> >> Det drejer sig vel om, at bilen bliver solgt direkte fra fabrikken til
den
> >> lille forbruger. Så er bilen ny. Så snart bilen har haft mere end én
ejer
> >> (dvs. ud over fabrikken/forhandler) - så er bilen jo ikke ny længere,
men
> >> brugt.
>
> >?????
>
> Jeg tror, Peter mener, at man mere retsligt vurderer det ud fra antal
> ejere end et km-tal...

Måske..

Men når man køber en ny bil hos en forhandler må den max have kørt X km.
Dvs. man kan ikke komme ud for at have bestilt en ny bil og så modtage en,
som har kørt 500 km...

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk
http://SyverRace.dk - nu i ny version