/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Beholder til hundehøm-høm
Fra : mollymor
Vist : 774 gange
100 point
Dato : 15-05-04 18:44

Er der mon en, der kan fortælle mig hvor jeg kan købe sådan en beholder man graver ned i haven og hvori der skal enzymer? Efterfølgende skruer man et låg af og smider hundens efterladenskaber i.

Jeg har søgt på nettet uden held, for jeg kan altså ikke huske hvad de hedder.

Håber der sidder et klogt hoved, der kan oplyse mig!

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 15-05-04 19:25

DEsværre, men det lyder spændende - hvad er i´déen med at samle hømmerne i en beholder?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 15-05-04 19:42

Der har været annoncer i DKK blad "Hunden".

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 15-05-04 21:33

er det en slags trixtank eller septitank du tænker på?

En nedgravet regnvandstønde kan vel gøre det samme med klosetrens som opløser eskrementerne til vand.

MVH Bevi54

Kommentar
Fra : mollymor

Dato : 15-05-04 21:43

qfha: Ja, den så jeg også, men jeg tror ikke de eksisterer mere. Jeg kan i hvert fald ikke finde frem til dem.

Bevi54: Ja, jeg overvejer også denne hjemmelavede løsning. Pt. graver vi huller, men haven er lille og vi vil gerne undgå masser af opgravede områder (hun sætter sig oftest i haven selvom hun har mange andre muligheder ). Vi har børn, der også gerne vil lege i haven og derfor er vi nødt til at fjerne dem.

jabco9240: som Bevi54 skriver opløses de i beholderen og vandet siver ud i jorden.

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 15-05-04 21:48

Hej Mollymor.

Staywell laver en model der hedder "dog waste system". Du kan se den her :
http://www.petalia.com.au/templates/prodsublist.cfm?group_no=6632

Jeg har selv en stående som jeg desværre aldrig har fået gravet ned, så jeg aner ikke om den er god.
Hvor du kan købe den i danmark aner jeg desværre ikke, da jeg selv har fået skaffet den hjem direkte fra producenten i England.

MVH
KSGP

Accepteret svar
Fra : k.j.k

Modtaget 100 point
Dato : 15-05-04 21:58

Hej

Jeg har fundet et billede her http://www.catflaps.com/home.html?mid=fpe

I øvrigt har spørgsmålet været oppe i en tidligere tråd her på Kandu

http://www.kandu.dk/dk/spg/28994

Karin

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 15-05-04 22:09

Her er det du søgte Mollymor

Hunde toilet
Med de nye hundetoiletter (Standard Doggie), der kan tage høm - hømer fra 1 - 4 hunde, kommer du let og hurtigt af med din hunds efterladenskaber.
Bimmer's Dyrefoder
Svejåsen 46
3210 Vejby

E-mail: Bimmer@petersen.tdcadsl.dk
Telefon: 48762201/21480375
Fax:48762203

Set på nettet, søge ordet var hunde tolilet på google søgeside
Linket til siden http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5658&cat_id=
Mvh Bevi 54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 15-05-04 22:19

en tilføjelse til hunde toilet
første som først beskrevet der var så et link der pegede på ord som kunne guide s videre på og resultatet blev det jeg fandt frem til dig og søgningen gik bedst med denne løsning hvor jeg søgte på "shop løsning hunde" og fik nedenstående

shop-løsning fra TDC Internet
... NRC Royal Dog - Light / Senior Sensitive 15 kg. Til alle voksne hunde med
tendens til overvægt, til ældre hunde og til hunde med hudproblemer. ...
shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?shop_id=5658 - 5k -

derved fandt jeg ud af hvilken butik du kunne spørge.
Hilsen Bevi54

Kommentar
Fra : makim

Dato : 15-05-04 22:28

Prøv og spørg dansk kennel klub.

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 15-05-04 22:37
Kommentar
Fra : mollymor

Dato : 16-05-04 00:01

Tak til jer alle!

Karin: Jeg var ellers inde og søge for at se om emnet havde været oppe, men fandt ikke noget lignende, men jeg søgte nok ikke på det rigtige. Tak for linket. Jeg har sendt en mail afsted til stardog.dk, da jeg ved de har haft dem, men den er ikke længere på deres vareliste, så jeg tror ikke de forhandler dem mere, men måske kan de henvise mig til andre.

bevi54: Jeg tidligere kontaktet dem, du nævner, men de kunne ikke hjælpe - desværre.

KSGP: tak for linket. Jeg har gemt den, for man ved jo aldrig. Dog tror jeg den er dyrere end den jeg bl.a. så hos Stardog, så jeg vil lige se om jeg kan finde den andetsteds.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-05-04 08:29
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-05-04 08:30

forkerte side ups sorry

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-05-04 11:33

Her er 2 stk. til salg på auktion

http://yahoo.qxl.dk/Default/DefaultListElse.asp?Catg=10494&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=2&11165

Ejeren bor Vestsjællands Amt

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : mollymor

Dato : 06-07-04 23:59

Tak for svaret k.j.k.