/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
"Nixen Bixen"
Fra : ellebye
Vist : 772 gange
50 point
Dato : 15-05-04 18:09

Byen bedste unlocker, gratis unlock af mobiltelefoner??
Nixen Bixen.

Foranlediget af nedenstående:

Dette er hvad der stod på Bixens hjemmeside:
Bemærk ingen forbehold

Citat
Gartis Unlock af Nokia - Siemens – Sonyericsson

Citat
Fra : bixen Tip : "Bliv medlem og få gratis unlock"
her kan man blive medlem og få gratis unlock http://www.denlillebix.dk/medlem.htm

Kort tid efter jeg kopierede ovenstående, er siden nu ændret:

Citat
Unlocking af Mobiltelefon
Unlock/unlocking betyder at fjerne simlock/simlås, dvs. du efter
unlock Frit kan vælge teleselskab og bruge alle sim-kort.

Telefoner vi p.t. kan unlocke:
Nokia, Siemens, SonyEricsson, Motorola c300

Få koden pr. mail, sms ,telefon. (Mod forudbetaling)
Kun For Nokia

Opgrader din Nokia 3310 til 3315

Unlock og Opdatering 50,- kr

Nenita skrev:

Citat
Bixen har skrevet følgende tip:

Fra : bixen Send til en ven Dato : 11-05-04 22:52

Tip : "gratis unlock af alle siemens nokia sonyericsson"

ja du kan nu få gratis unlock på www.denlillebix.dk
vi unlocker din nokia siemens sonyericsson gratis og ik kun nokia som mange andre små unlocker gør vi er så kendte at vi kan kalde os byens bedste og tilbyde gratis unlock til alle der måtte ønske det som sagt vi er sku jylland´s bedste unlocker her har vi service iorden

byens bedste unlocker

www.denlillebix.dk

Ja, jeg har nu prøvet, men nej - der kommer en mail at der skal overføres kr. 50 før du får din kode.....
det vil jeg ikke kalde gratis, men falsk reklame og bondefangeri.
Nenita

Foranlediget af dette skrev Bixen:

Citat
nenita fik sin kode gratis pr. mail men jeg skrev dog at hun ik kunne få sin siemens låst op pr. mail da det er en c60 og dette kan man ik men det kunne hun ik forstå så fuck nenita

Nej Bixen, det forstå hverken nenita eller os andre. Du har vist et stort forklaringsproblem.

Det er pt. 3 "kommercielle" unlockere af mobiltelefoner, det er 3 for meget efter min mening, men hvad mener brugerne ???

Bixen, der er nogle stykker der ønsker en rigtig god forklaring, den får du nu lejlighed til at komme med nu, ellers burde du nok finde et andet forum at gebærde dig i.

ellebye

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 15-05-04 18:27

Det er pt. 3 "kommercielle" unlockere af mobiltelefoner, det er 3 for meget efter min mening, men hvad mener brugerne ???

hvorfor det (hvor skulle brugerne ellers få unlocket)(grtis eller mod betaling)

hilsen Bjarne
www.openphone.dk

Kommentar
Fra : Naturterapi.dk

Dato : 15-05-04 19:10

Jeg var inde på haloo.dk og unlucke min nokia 6100. Det var nemt nok og gratis. Med mindre de selvfølgelig opsnapper min ip adresse og sender mig en regning Men det gør de nok ikke...

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 15-05-04 19:27

Det gør vi ikke. Hos helloo.dk skal man ikke oplyse navn eller andre personlige oplysninger. Og de Imei nr. som bliver skrevet på hjemmesiden bliver ikke gemt, så der er intet at miste. men alt at vinde...
Jeg startede med at unlocke gratis sammen med gratisunlock.dk og der var vi de eneste 2. derefter lukkede gratisunlock ned for den gratis service men jeg fortsatte.. har haft MANGE henvendelser om ikke folk kunne få mit script så de selv kunne lave en side med gratis unlock! Dette har jeg sagt Nej til da de er mere end velkommen til at benytte min side. Men man kan godt se alle dem som prøver at abe efter.. Desvære er det ofte for at vinde kunder de gør det..
Hilsen Dan

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 15-05-04 19:34

Det kan da for fanden ikke være rigtigt at folk giver 1-2-3000 kr for en mobilotelefon,og så bagefter brækker sig over at skulle give 100 kr for at få den lukket op.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-05-04 20:52

Bjarne
Der findes vel andre "steder/personer/måder" end lige NETOP jer 3 hvor man kan få sin mobil unlockt.

olehermann
Jeg er helt enig med dig, at hvis man kan ofre så mange penge på en mobiltelefon, og kan få den låst op helt legalt for der beløb du skriver, er det lige til at brække sig over.

Men i første omgang ville jeg meget gerne have en udtalelse fra Bixen.
Man kan ikke først love noget klart og utvetydigt, for så bagefter skrive at vedkommende burde vel vide at lige netop en c60, som i øvrigt er en siemens, nu pludseligt koster noget.
Det gør i hvert fald denne person meget utroværdig.
Men nu er han jo også gået bort fra at der er gratis, så ud med ham.

Og så lige til noget juridisk.
Så vidt jeg er orienteret kan man sagtens købe en mobiltelefon der er åben, man er ikke forpligtet til at tegne abbonnement. Er jeg forkert på den?

Så er der de mobiltelefon tilbud, hvor man er forpligtet til at have et abbonnement i 6 måneder før man kan få "låst" mobiltelefonen op, og det vel at mærke uden beregning. Er jeg forkert på den?, så skriv endelig.

Hvem er det så der "behøver" at få telefonen låst op ?

Jeg skal understrege, at jeg aldrig har a. haft behov for at få en mobil låst op i utide, b. at de gange efter 6 måneder, altid har fået den låst op at telefonselskabet, uden beregning.
Så hvor ligger problemet?

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 15-05-04 21:01

Elleby
Jeg købte en Nokia for 1 kr med abb i 6 mdr.Abb lød på 19 kr pr mdr.Gik på post hus ,betalte 114 kr + porto.Gik til unlocker gav 100 kr for åbning.Summa Sumarum 215 kr for Nokia 3510I,fuldt lovligt,men selvfølgelig ikke meningen fra tele selskabets side

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 15-05-04 21:12

Ellebye
jeg er ikke lige med på hvad du menner med

--lige NETOP jer 3 hvor man kan få sin mobil unlockt--

der er da flere end 3 unlocker her inde
og mange vil gerne have deres mobil låst op lige så snart de har købt den
grunden til det er en bilig telefon med et amb. som man ikke er tvunget til at benytte
de fleste har jo amb ved et eller andet tilfældigt selskab
og vil så beholde deres nr og de vilkår de nu syntes er ok

hilsen Bjarne

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 50 point
Dato : 15-05-04 21:22

Jeg mener for så vidt det er ligegyldigt om der er 3 eller 100 unlockere herinde. Det der må være rimeligt er at hvis nogen reklamerer med at de gør det gratis, så skal det være gratis, hvis ikke så skal de have kærligeheden at føle.

Jeg synes at de klamme fidusmetoder bør straffes, så Kandu udelukker den slags brugere, men det er vel for meget at håbe på. Hvis det ikke kan lade sig gøre, så må vi alle være med til at holde justits og på en god og saglig måde som ellebye her har redegjort for gøre det klart for enhver at vi har med en fidusmager at gøre.

mvh
Henning Borchert

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-05-04 21:30

Denne udtalelse forstår jeg ikke helt rigtigt. Kan du ikke uddybe den nærmere:

Citat
grunden til det er en bilig telefon med et amb. som man ikke er tvunget til at benytte

Jeg fortilker det på denne måde, at man betaler sit abbonnemenet i 6 måneder, og opsiger så abbonnementet, men slipper med at betale for taletid, derfor får man låst telefonen op.
Er det sådan du mener?

Eller også er telefonen "varm", og vil man låse den op på legal måde, så hænger man på den.
Hvordan sikrer I jer, at disse mobiltelefoner ikke er "varme" ??

Men jeg vil endnu engang understrege, at hele tråden går på Bixen, der lovede eet, og gjorde noget andet, det var primærspørgsmålet.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-05-04 21:33

Helt enig Henning Borchert. Og det er som sådan mit udgangspunkt er.

ellebye

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 15-05-04 22:04

ellebye

når man køber en mobiltelefon hvor man er bundet til et amb i 6mdr.
du er budet til amb, men ikke forpligtet til at bruge det
derfor vælger mange at få låst telefonen op
en telefon købt med amb. er som oftest biligere end at skulle betale fuld pris for den (uden amb)også selv om man skal betale amb de 6 mdr)

man kan få unlock koden til en varm telefon
men er den meldt stjålet hos politiet
så er dens emeinr spæret på nettet og kan ikke bruges (så hjælper en unlock kode ikke noget)
dette kan selv den bedste unlocker ikke gøre noget lovligt imod
man (kan) godt gøre noget Ulovligt men bliver det opdaget. så stor man til et par år bag lås og slå, så det er der nok ingen (fornuftige) unlocker der vil gøre

vi kan ikke sikre os mod at det er en varm telefon som kunden kommer med
men som sagt er den varm og emei nr er spæret på telefon netet
sætter kunden så sit sim kort i og tænder telefonen så er det registreret vilket emeinr kortet har været benyttet sammen med og hvad mon der så sker..-- (man for sikkert en lille hilsen)
der findes ikke noget online register over (varme momiltelefoner emeinr)
håber du har fået svar på det du ville (udover hvad du har bedt bixen om)

Hilsen Bjarne

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-05-04 22:49

Helt fint openphone_unlock, men der er en væsentlig ting I overser, de ydelser vi bringer her i kandu er gratis, vi giver alle gode råd og vejledning eller henviser til steder hvor man kan få afhjulpet sit problem.

Og så er der lige jer, der i et forum som dette tager jer betaling af en ydelse. Dette er ikke kun "uretfærdigt" overfor "den almindelige" svarere, som IKKE skriver en faktura ned over de gode råd HAN er kommet med.

I benytter jer ikke af dette, og formentlig flere fora, men udnytter det ved at have det som en forretning. Hvis I derimod, som Bixen oprindelig lagde ud med, gjorde det gratis, for ikke egen vindings skyld, var sagen en anden. Hele konceptet i kandu bygger på gratis-princippet.

Herfor handler alle der henviser til egen kommercielle interesser stik imod kandus regelsæt, som er 180 grader hvad Arlet yder, nemlig en gratis ydelse, så på dette punkt er både andres og hans egen henvisninger til sin egen side helt i overensstemmelse med kandus regelsæt.

Herfor handler alle unlockere der udnytter/misbruger kandu i forhold til de som gratis fortæller mobilejere hvordan de kan frigøre sig af en låst telefon, i sådan et urimeligt forhold, at alle burde udelukkes.

Hvorfor ikke støtte kandu i stedet for, med at sætte en bannerreklame ind i stedet for??.
Jeg spørger blot.

Jeg skal sluttelig lige nævne, at jeg har ikke en dyt forstand på mobiltelefoner, andet end jeg ved hvordan man ringer op fra en sådan, og selv om jeg har haft mobiltelefon i mange år, prøvede jeg for første gang i vinters at sende en sms, som iøvrigt "gik fint igennem".

Nej I giver de velmendede alm. superbrugere en helt urimelig og unfair konkurrence ved at drive "jeres virksomheder" her i kandu, og håber kandu snart får gjort noget ved problemet.

ellebye

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 15-05-04 23:12

langt de fleste unlocker svarer med følgende (vist spørgsmålet drejer sig om unlock)
du kan finde en unlocker på www.dkunlock.dk
og ja så er vi slevfølgelig nogle som underskriver os med link til egen side
det mener jeg da er okay,,, når man har henvist til en anden unlocker
så er der selvfølgelig www.helloo.dk som har en kanon god side med gratis unlock af langt de fleste nokia telefoner

og helloo henviser selvfølgelig til sin egen side da man her selv kan taste de oplysninger der skal til
og det er gratis
men det er der vist ingen haer på kandu som er i tvivl om
jeg kan kun sige tak til helloo side

Hilsen Bjarne

Kommentar
Fra : soll

Dato : 16-05-04 11:57

der er noget der ikke bliver nævnt her omkring betaling af unlock på folks telefoner,

det er ikke alle der har mod på at låse sin telefon op med en tilsendt kode nogle vil
godt have den personlige kontagt når den skal låses op eller folk har prøvet mere end 5 gange
så syntes jeg ikke jeg er flov over at tage lidt for ulejligheden når jeg skal åbne mit hjem for en
fremmed samt sætte tid af til at hjælpe folk med deres problem...?

men jeg vil til slut sige at hvis man skriver at man har en gratis service skal den også være (GRATIS)

hilsen soll

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-05-04 22:23

Dette siger vist alt om Bixen.

Fra : medlemafdenlillebix Dato : 16-05-04 22:10

Tip : "hvem kan ?"

ja hvem kan bixen kan der er gratis unlock hos ham og super god service så jeg vil bare lige sige til alle jeg der ik har skrevet pænt om ham er ik andet en patte børn... hor når han mender gratis unlock så er det sku gratis... alle kan lave en lille fejl og dem der har lavet den store fejl er dem der har skrevet alt det lort om ham så mine børn stop

med venlig hilsen

jyderup unlock medlem af byens bedste unlocker / Verdens bedste he he som er den lille bix

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-05-04 23:44

Til medlemafdenlillebix

Her kan du se at det koster penge at få unlocked sin Nokia telefon i bixen
http://www.denlillebix.dk/unlock.htm og skal man have det gratis så se her at man skal være medlem og indbetale 100 kr. http://www.denlillebix.dk/medlem.htm så det er ingen fejl.
Men ellers velkommen til kandu "medlemafdenlillebix" forhåbentlig er dit sprog pænere end bixens som du kan se i denne tråd http://www.kandu.dk/dk/spg/40702 eller er det en og samme person ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-05-04 00:00

>bentjuul
Det er da een og samme person, se på sproget.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-05-04 00:02

Og lige et tillægssvar, hans side er ændret. Se hvad jeg først skrev.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-05-04 00:11

Efter mig mening er det vigtigste, at på det tidspunkt nenita skulle have låst sin mobil op, stod det højt og tydeligt at det var gratis, herefter kom forbeholdet omkring at telefonen var en c60, og det "burde" hun vide ikke var gratis, selv om det var en Nokia, hvilket der ikke stod noget om, og så nu, hvor hele forsiden er ændret, og så hans svar ved 16-05-04 22:23, hvor han skriver det var en fejl, man burde vide var forkert.

Hvor skulle nenita vide det fra ??

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-05-04 00:15

I torsdags da jeg var inde på siden var der ingen gratis unlock, se hvad jeg skrev i
http://www.kandu.dk/dk/spg/40702 kl. 16.03 og det er den samme side der i dag. Om den har været anderledes tidligere ved jeg ikke, men det er snyd så det basker.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-05-04 00:24

Det skete ca. 1/2 - 1 time før jeg skrev indlægget.
Først var jeg inde at kopiere overskriften, det med at det gratis, og lidt senere var sitet opdateret. Så ja, på det tidspunkt nenita skulle have sin mobil låst op, vidste hun ikke bedre.

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 17-05-04 08:35

Hej alle sammen
Lige for at få alt på plads.... Jeg skrev efter en kode til både en Siemens C60 og en Nokia 3100.
Bixen svarede at han ikke kunne låse Siemens C60 op uden kabel, fint nok - det reagerede jeg ikke på, jeg har hørt det før - der var ikke noget med at jeg ikke forstod det.
MEN vedr. koden til Nokia 3100 - der var det at han ville have en betaling før han ville sende koderne.
Det kan godt være at siden er ændret nu, men hans tips med henvisning til siden var på det tidspunkt med ordet
GRATIS.
Jeg har fået låst min Nokia op via Helloo og det var HELT GRATIS OG UDEN PROBLEMER.
Tak for alle jeres reaktionen, det er dejlig at blive bakket op. Jeg blev bare så gal......
Nenita

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 17-05-04 08:44

Jeg er helt enig med ellebye, der blandt andet skriver at Bixen forbryder sig imod princippet om at alt her på Kandu skal være gratis. Jeg ved godt at der altid er nogle brådne kar, der vil forsøge at udnytte et forum som dette, men vi må blot holde front imod dem.

Det er så meget destomere beklageligt at den type personer, som Bixen helt klart hører til, også gør det sværere for andre der af god mening gerne vil yde noget gratis, for mistanken om det nu også er rigtig ligger jo og lurer.

Derfor igen min opfordring til Kandu - få den slags plattenslagere smidt på porten - jo før jo bedre.

mvh
Henning Borchert

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 17-05-04 08:59

Nu skal vi gøre noget for at stoppe disse useriøse folk, der forsøger at sælge over Kandu. Læs mit tip, hvor dem der måtte være interesseret gratis kan låne kabel til unlock af Sony Ericsson T610 / T630 og måske flere typer.

Jeg gør dette, da jeg har brugt kablet, og ikke længere har brug for det, og så gør vi måske livet lidt mere surt, for dem der vil gøre plat på det glimrende princip bag kandu.

mvh
Henning Borchert

Godkendelse af svar
Fra : ellebye

Dato : 17-05-04 10:27

Tak for din kommentar henningborchert, og selvfølgelig også til jer andre, men jeg skal jo vælge.
Jeg valgte at tage spørgsmålet op netop til støtte for Nenita, og ikke blot håber, for det har vi set, at Bixen og andre unlockere har set dette spørgsmål.

Sluttelig, jeg har selv ingen interesser på området, men en gang imellem syntes jeg der på visse områder trænger til nogle mere klare retningslinjer fra kandu´s side hvad man kan tillade sig, og lige netop på dette område, som er virkeligt stort, er der desværre noget der spinder penge på noget som efter min mening omkring kandu burde være gratis.

Tænk hvie du Henning, med de skemaer du selv gratis har sendt ud, lige i øvrigt ønskede
5-10 kr. for ydelsen?, eller arlet, begyndte at fakturerer for den enorme store hjælpsomhed han gør via sin hjemmeside.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 17-05-04 10:30

Hejsa og tak for dine point.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-05-04 10:35

De er velfortjent, specielt efter jeg har set, at du nu vil prøve dette med at låne kabel ud til andre. Det er i sig selv en pæn gestus, samt en tydelig konkurrent til "de professionelle".

mvh
ellebye