/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjææælp! peugeot sætter ud...
Fra : ulle1905
Vist : 1013 gange
108 point
Dato : 15-05-04 17:46

min peugeot sætter ud og slår en skid når jeg kører med fuld gas i længere tid. har standard udstødning og karb og 47,5 på den...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-05-04 17:52

Hva med et nyt tændrør eller lus i det du har på ????

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 15-05-04 18:26

Det er ikke tændrøret....

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 15-05-04 18:32

jeg har haft samme problem med en peugeot speedake. Når jeg kørte med fuld gas og nåede 90 km/t gik den ud og pruttede et par gange, når jeg så kom lidt ned i fart kørte den videre. Fandt aldrig helt sikkert ud af hvad det var, men tror at det kan være en omdrejningsbegrænser der går ind og lukker for strømmen til tændrøret.
mvh
jk6

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 15-05-04 18:39

har 82 dyse i kan det være for meget? hvis udtødningen hindrer den i at tage flere omdr? er lidt lost...

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 15-05-04 18:40

det sker først når den er blevet varm

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 15-05-04 18:42

hvis den ellers kører godt, så tror jeg ikke dysen har nogen betydning. pruttene kommer nok bare af at tændingen er afbrudt i perioder og der så kommer benzin i udstødningen hvilket så knalder lidt når motoren tænder igen...

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 15-05-04 18:44

det er nøjagtigt det problem jeg har jk6

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 15-05-04 18:50

er der nogen der ved hvordan man fjerner den bergrænser, hvis der er en?

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 15-05-04 18:51

møg speedake

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 15-05-04 18:53

jeg har hørt noget om at det er en ledning der skal klippes over men hvilken ved jeg ikke. Prøv at spørge hos en peugeot forhandler.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-04 19:30

Du har nok sat et tændrør på med for lavt varmeværdi, tændrøret bliver for varmt og kan ikke transportere varmen hurtig nok væk. Tændrøret gløder og antænder blandingen for tidligt.
Hele hemmeligheden ligger i at analysere hvordan tændrøret ser ud efter en hurtig kørsel, og jeg vil gætte på dit ser tørt og forbrændt ud, i alvorlige tilfælde smelter elektroden og det samme gør stempel mm.
Du kan også med fordel give karburatoren en dyse lidt størrer.
Og vil have meget ud af at sætte en størrer udstødning på, og også karburator.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 15-05-04 20:00

tøndrøret ser helt fint ud... hvis den får fuld gas uden modstand gør den det først når man sæipper gassen igen.... :-/

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-04 20:30

Den slår en skid i udstødningsrøret, fordi der er blevet pumpet noget benzindamp ud i røret, hvor det så bliver antændt, det er ikke ualmindeligt, og hvis du er sikker på du har det rigtige tændrør, behøver du ikke at være bekymret.
"Fejlen", forsvinder først når du får anden udstødning og karburator.
Du har vel fået fjernet blindrøret på udstødningen?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 15-05-04 20:40

yes..har lige snakket med ham jeg købte den af´... det er karburatoren der er noget galt med for den har kørt omkring 100 med den udstødning.....men hvis jeg sætter større dyse i skal jeg jo også have et power filter og for luft skruen er næsten helt ude for at den går ordentlig nu med 82? eller hvad gør man?

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 15-05-04 21:07

nogen der evt har nogen links til en større karburator? helst til billige penge

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-04 21:46
Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 15-05-04 21:58

er der nogen måde jeg kan få den til at gå ordentlig med standard? jeg kan ikke skrue luft skruen længere ud så vil den ikke få for meget benz hvis jeg sætter større dyse i?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-04 22:25

Luftskruen har kun noget med tomgangen at gøre, og ikke med hoveddysen, som åbnes helt med nålen når du kører bundgas.
Hoveddysen bestemmer hvormeget der kan suges op af svømmerhuset når du kører fuld gas.
"er der nogen måde jeg kan få den til at gå ordentlig med standard", er det et stort problem at den giver et knald, mange syntes det er sjovt. Det er muligt den lader være, hvis du sætter anden udstødning på?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 15-05-04 22:30

altså blandings skruen det er den jeg mener...den er næsten helt ude

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 108 point
Dato : 15-05-04 22:52

Ja blandingsskruen er også den der kaldes luftskruen, og har kun noget med hvordan den går i tomgang, og en lille smule med hvordan den tager gassen fra tomgang, at gøre.
Men hvorfor den er næsten helt ude, må du nok spørge om, for de fleste stilleskruer, skal stå ca 1 1/2 omgang ude, når de har været helt inde.
Store fingerskruer, som sidder udvendig er også en slags tomgangsskrue, men de stikker bare ind, og skubber gasspjældet op eller ned (Ind hurtigere tomgang)
De små som kaldes luft/blandings skruer bestemmer derimod hvor fed blandingen skal være når den går i tomgang.
Og hvis den er helt ude, så skyldes det nok at en lille dyse som også sidder i bunden af svømmerhuset ( Ved siden af hoveddysen)enten er lidt stoppet eller faktisk er for lille til at holde den størrer cylinder med benzin.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ulle1905

Dato : 15-05-04 23:02

ok..så må jeg lige prøver med større
men har ellers 82.Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 15-05-04 23:29

hvor får man egentlig sådan en?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-04 23:42

Hoveddyser har THansen og mange andre, og tomgangsdyser, skal du nok have ved forhandleren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 17-05-04 21:28

det var udstødningen der var grunden.....