/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Top til topnøgle 41 mm! HVOR?!
Fra : chinabox
Vist : 2453 gange
30 point
Dato : 15-05-04 17:33

Hvor kan jeg finde entop til en topnøgle som er 41 mm? Skal bruge den til at løsne skruen som holder min kobling med trykluft! Men kan ikke finde en så stor en i byggemarkeder! Min trykluft nøgle hvoer den skal sidde på er en ½.
Er helt fortabt!

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 15-05-04 17:49

en forhandler af auto reservedele har dem.. eller en værktøjs forretning..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-05-04 18:01
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 15-05-04 18:06

Den kan blive vanskelig at finde, i 1/2" firkant. Når vi går op i de lidt større størrelser, er det næsten altid 3/4" firkant.
Husk at hvis du benytter trykluftnøgler, bør du kun bruge 6 kantant toppe. Mange er 12 kantet, og bør ikke bruges til trykluftværktøj.

MVH

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 15-05-04 18:11

Okay vil prøve ved en af de forretninger!
Viskinge, er det ikke rigtigt at man kan få en "converter" fra ½ til 3/4?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-05-04 18:48

Nemt nok,kom nu ind i en værktøjsforretning,der har de det hele ,hvis du ikke kan bestille det i dit byggemarked.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 15-05-04 20:15

Nej.... Har været ved vores lokale, Haarald nyborg, Jem&fix, Baurhous eller hva det nu hedder, Silvan, Bygma, og nogle andre stykker, Ingen havde en så stor top!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-04 20:52

Der er da noget helt galt, jeg kender da ingen scootere der har deres kobling sat fast med en 41 mm møtrik, men dem jeg kender skal da bruge 17-19-22-24 nøgler?
Har du event. prøvet en hjulnøgle, feks. en krydsnøgle.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 15-05-04 21:43

Altså selve koblingsklokken skal have en str. 17, men den store møtrik som sidder på selve koblingen er en 41mm... meget stor!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-04 22:20

Nu skriver du ikke hvilken scooter, men du har ikke taget koblingen af endnu vel?
Tror du ikke den sekskant er støbt ud i et med koblingen så man kan holde igen med en tang eller lign. når man tager den str. 17 af?
For hvis du har den str. 17 af, så binder koblingen måske bare lidt på akselen?
http://www.scooterzone.dk/index.php?side=beg_skiven

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-05-04 23:02

Måske dette er noget ??
http://www.kandu.dk/dk/spg/35830
Mvh Sune

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 16-05-04 11:40

Det er en neo's..... Og pallebhansen, den yderste møtrik er en str. 17 og den som holder selve koblingen er en 41mm, det ved jeg for jeg har før haft den skrue'et af på et værksted da jeg skulle skifte kobling og trykfjeder. Nu er det bare sådan at jeg har fået trykluft og søger sådan en stor top til min trykluftnøgle!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-05-04 11:53

http://www.kandu.dk/dk/spg/35830 .Hvad er det for en Sune?
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-05-04 11:53

http://www.kandu.dk/dk/spg/35830 .Hvad er det for en Sune?
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-04 14:11

Findes i Aalbog og Næstved.
http://www.biltema.dk/index.asp
>værktøj>håndværktøj>rul ned til topnøgleværktøj>
3/4">rul ned til krafttoppe>rul ned og den findes
eller
3/4>løse toppe 3/4" med 6-kant>rul ned og den findes.
Adapter
1/2">rul ned til kraftadaptertop>3/4"-1/2" - men jeg kan ikke se hvad vej den reducerer
Emesen.

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 16-05-04 22:12

Okay tak :) men problemet er bare at jeg ikke bor i nærheden af deres to varerhuse :(

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-05-04 23:43

Hvilket område bor du i.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 17-05-04 17:04

Jeg bor nær Vejle....... langt fra der hvor deres butikker bor!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-05-04 17:33

Få nu lukket dit"spørgsmål" om Thansen.Tingene bliver jo rodet sammen,og så få den top hjem fra Ea.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-04 23:09

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-07-04 07:01

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-08-04 09:30

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-10-04 13:24

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen