/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Overflytte: gammel PC > ny PC ?
Fra : bennymanden
Vist : 497 gange
50 point
Dato : 15-05-04 17:15

Jeg vil høre om nogen kender en nem måde at flytte indholdet på harddisken i en ældre PC med win ME til en større og nyere PC med win XP ?
Jeg har lovet at hjælpe en ven med dette, han har købt et krydset USB-kabel og mener at vi skal bruge dette til formålet. Hvis jeg på min egen PC går ind som følger:
start>programmer>tilbehør>systemværktøjer>guiden overførsel af filer og indstillinger,
så kan jeg læse at overførslen skal ske via serielle porte (com) - er dette rigtigt ?
Har nogen erfaring med proceduren hører jeg gerne om det - helst en let måde.
mvh Benny

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-05-04 17:22

Til et USB til USB kabel bør der følge en CD-rom med, og den har et program til filoverførsel.
Ellers sæt gammel HD som slave på ny PC og træk filer/dokumenter over.
Du kan ikke flytte programmer over da de er integrerede i gammel PC.
Emesen.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 15-05-04 17:23

når du vil opgrade til en ny pc og til xp så har du pc installations cd of xp en et frmragende værktøj som tillader dig at pakke dine gamle datas sammen i en slags database som du så igen kan ekspanderer på din nye PC
Gå ind på installationscden der står alt beskrevet
det letteste du kan gøre er at hænge din gamle hd på den nye som D eller E drev
Mvh OW

Accepteret svar
Fra : olehermann

Modtaget 50 point
Dato : 15-05-04 19:37

I Netto et "Super link"kabel m/driver--89 kr det nemmeste jeg længe har været ude for

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 04-06-04 01:11

Tak for svaret olehermann. Min ven er lidt længe om at bestemme sig, men din løsning finder jeg OK og så må han iøvrigt selv om det. Jeg tror nok jeg ville vælge at flytte HD fra den gamle over i den nye. Men nu er spørgsmålet i alt fald lukket.
mvh Benny