/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ericsson T100: ventetid ved nystart
Fra : BerndJ
Vist : 431 gange
200 point
Dato : 15-05-04 16:47

Har lige købt en ny Ericsson T100. Den er "skidefedt" og jeg er egentlig MEGET glad for den.

MEN: når jeg tænder den første gang, er den MEGET længe (3 - 5 minutter) om at reagere i menuen "Meddelser" (skrive og læse SMSer): der kommer en besked i displayet "Vent". Hvis / når jeg senere skal åbne for denne menu igen, er det der med det samme!!

Det samme gør sig gældende i menuen "Telefonbog". Da får jeg bare beskeden "Indlæser fra SIM".

Jeg har kopiert alt fra SIM-kortet over til telefonen.

Jeg har slettet ALT og er begyndt helt forfra - flere gange.

Jeg har læst hele brugervejledningen igennem uden at kunne finde en forklaring. Jeg har ligeledes talt med operatøren af SIM-kortet (TELMORE) som udelukker at det er en SIM-kort-fejl. (SIM-kortet har fungeret i en - endnu - ældre Ericsson-model UDEN ovennævnte irritationsmoment).

Er der nogen som ved hvad jeg har gjort forkert?? Det er sikkert en opsætningsfejl som jeg har begået?? Det kan da ikke være rigtig at en telefon er sååååååååååååå lææææææææææænge om at reagere!!

På forhånd mange tak for hjælpen!!

Kommentar
Fra : soll

Dato : 15-05-04 17:21

jeg har ikke den helt vilde styr på Ericsson men tror ikke du kan gøre så meget ved det.
måske det kan hjælpe dig af få fornyet software i den det afhjælper nogle gange den slags problemer.

selv om det måske er en helt ny telefon du har købt kan den godt være med software af ældre dato end man måske hade regne med i en helt ny telefon.

håber det er et svar du kan bruge.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 15-05-04 17:54

Hej soll

du bekræfter mine værste anelser - det er jo desværre nok rigtig, jeg ville bare høre om andre har haft lign. erfaringer.

Inden jeg "uddeler" pointerne, vil jeg dog så gerne spørge, HVORDAN jeg får lagt ny software i den?? Via pc / internet?? (Du kan høre, at jeg ikke er den store "mob.tel.nørd").

Accepteret svar
Fra : soll

Modtaget 200 point
Dato : 15-05-04 18:07

ny software kan man godt selv smide i sin telefon men det er er dyr løsning...?

find dig en unlocker der kan gøre det for dig det koster ca 50-100kr det er klart det bedste for det er ikke noget man lige gør.

find en unlocker her---) http://www.dkunlock.dk/sog.asp

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 15-05-04 18:12

Tak for svaret soll.

Kommentar
Fra : soll

Dato : 15-05-04 18:16

det var så lidt måske de har et beder bud hvis du kontakter en unlocker der roder med Ericsson da jeg ikke roder med andet end nokia normalt.

venlig hilsen sol

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 22-05-04 17:20

Jeg har henvendt mig til Sony Ericsson. De tilbyder - gratis i garantiperioden - at lægge ny software i / opdatere. Dette fik jeg gjort igår - det tog 4 timer. MEN jeg kan ingen forskel se overhoved, hverken "fejlen" er rettet eller andre forbringer / ændringer er at mærke.

Har således checket OM den overhoved ER blevet opdateret ... og det er den fra R3A til R9D.

Er der nu mere at gøre ?????