/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha 4g tun
Fra : theseba
Vist : 264 gange
100 point
Dato : 14-05-04 22:09

Min 4 gear kører ca 70, med standart cyl. standart kab. og en 5.3 udstødning. jeg savner dog nogle flere kræfter og noget mere bund træk, ca 85 km/t ....?
Jeg har fået tilbudt en 45mm cyl, men er det ikke nødvendigt at skifte til en større kaburator med sådan en cyl, eller kan jeg nøjes med at omdysse den anden???
hvad vil i anbefale at sætte på hvis det ikke skal være alt for dyrt???

Kommentar
Fra : smut

Dato : 14-05-04 22:40

hvis du sætter en 45mm cyl på ville jeg nok anbefale dig og købe en 16mm karburator hvis du virkelig skal have noget ud af en større cyl jeg tror ikke på det vil give særlig meget uden en stor karburator

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-04 00:40

De fleste Yamaha har allerede fået en 16 mm karburator, jeg har faktisk ikke set nogen uden. Og man kan faktisk ikke få nogen der passer der er størrer, dog kan der fåes en17,5 ved potuna, men det er ikke nødvendig.
Du bruger nok en dyse omkring 160 nu, eller hvad? Så du skal nok have en 180 eller lidt mere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 15-05-04 18:14

du får en del ud af en 17,5 karb og indsugning men den trækker først igennem ved høje omdrejninger så gear den evt ned.... og køb et dyrt high speed stempel til den for de sætter sig de billige...evt kan du få en maskin arbejder til at dreje din indsugning op...

Kommentar
Fra : theseba

Dato : 15-05-04 21:26

tak for svaret ulle, men hvad mener du med at dreje indsugningen op??
er det indsugnings pladen du mener..??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-04 22:00

Du får ikke en del ud af at skifte fra 16 til 17,5 kun en mere tom pengepung.
Og køb for guds skyld da ikke et tilfældig dyrt high speed stempel, til en brugt cylinder som du måske ikke kender mærket på, der er næsten 100% chance for de ikke passer sammen. Køb kun det stempel der hører til den bestemte cylinder, og i den rigtige diameter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : theseba

Dato : 15-05-04 23:44

Hvad med at bore den gamle cylinder op?? er det lige så godt som at købe en ny??
OG er en plovmand for en god 45 cyl der kun lige er kørt til,med stempel og topstykke ikke rimelig godt køb..?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-05-04 00:24

At bore den gamle op koster lige så meget som en ny, og det er ikke sikkert at der er plads til skyllekanaler mm.
Så skal der findes et stempel der lige passer præsis.
Det er måske meget rimeligt med den pris, men det må ikke have nogen ridser, se godt på stempelet, specielt nær stempelringene.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 16-05-04 13:14

helt korrekt men de billige kan altså ikke tåle den varme der kommer... jeg har selv sat et par stykker dengang jeg rodede med dem...ja indsugnings pladen...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-04 23:08

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-08-04 09:29

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-10-04 13:24

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 08:48

Nå theseba vil nok ikke lukke?