/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udskiftning af kilerem, Mitsubishi L 200
Fra : kokjenen
Vist : 1203 gange
100 point
Dato : 14-05-04 21:28

Jeg skal skifte kilerem på min Mitsubishi L200 benzin og gik rask til opgaven. Men, men, men..... da jeg åbnede motorhjelmen opdagede jeg at kileremmen skulle monteres bag en anden rem, hvad den så hedder. Dvs. jeg skal montere kileremmen næstyderst....... jeg kan bare ikke "gabe" ind over den anden, hvad gør man så??? - kører på værksted eller???
På forhånd tak!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-05-04 21:41

Du skal såmæn have den anden af først, den har også en strammer, et sted, om det er generatoren eller køleren eller en hydralikpumpe til servo, eller der er et strammerhjul, er for såvidt ligegyldig, den yderste rem skal løsnes og tages af, før du kan få den inderste ind.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 14-05-04 23:31

Ja pallebhansen, jeg kunne godt regne ud at jeg skulle have den anden rem af, jeg havde så en forhåbning om at et eller andet lyst hoved her kunne fortælle mig hvordan det nemmest ville lykkes.... hvis du ved det, ja så må du meget gerne fortælle mig det...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-04 00:28

Jeg ved det ikke lige til din model, men du må kunne se hvad den går op omkring, der kan vippes, feks. kan generatoren altid vippes, så remmen bliver slap.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 19-05-04 09:24

Hej Palle,
Det med generatoren kender jeg til. Det er den rem der skal skiftes, men for at kunne komme til den, er jeg nødt til at fjerne en anden, der sidder foran den jeg skal skifte. Forstår du?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 19-05-04 18:40

Ja selvfølgelig, så fjern den først, den har også en strammer/slapper enhed.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 20-05-04 08:49

Nå Palle, selv om du ikke var den fuldstændig og direkte årsag til at det lykkedes mig, så var du jo alligevel den der fik mig til at kigge en ekstra gang efter strammer/slapper modul. Jeg fandt det og har nu skiftet kilerem. Skønt at det lykkedes. Det tog alt i alt 15 minutter; på et værksted skulle de vel have 600 kr for det.
Hav en god sommer.

Godkendelse af svar
Fra : kokjenen

Dato : 20-05-04 08:49

Tak for svaret pallebhansen.