/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
anlæg på scooter...
Fra : Jonn87
Vist : 873 gange
31 point
Dato : 14-05-04 18:39

Jeg sidder her og skal til at tilslutte anlæget til min scooter, men jeg ved ikke hvor de forskellige ledninger skal hen:

GUL: HUKOMMELSE +12V
HVID: BILANTENNE UDGANG
RØD: +12V (TIL TÆNDINGSNØGLE)
SORT: JORD

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 41 point
Dato : 14-05-04 19:21

GUL: HUKOMMELSE +12V = direkte til batteri +
HVID: BILANTENNE UDGANG = til antennemotor hvis du har sådan en.
RØD: +12V (TIL TÆNDINGSNØGLE) = efter tændingsnøgle evt. på vej til lyskontakt
SORT: JORD = stel eller minus (hvis der er minus på stel)
Emesen.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 14-05-04 19:49

RØD: gider jeg ikke sætte til tændingen, hvor skal den så sættes til, +/-?? eller hvad?

hvad mener du med minus på stel?

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 14-05-04 20:02

Jord skal du sætte på stel ELLER -batteri! Prøv dig frem! HVis du ikke vil have en radio der kun tænder når der er tænding på scooteren, så sæt bare den røde sammen med den gule "konstant plus batteri"!
Mvh. Andreas Kaup.

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 22-05-04 14:58

Tak for svaret emesen.