/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fax med adsl
Fra : joker
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 31-05-02 17:07

Hej

Jeg har en adsl forbindelse gennem cybercity, mit spørgsmål så om det kan lade sig gøre at sende en fax fra computeren til en fax-maskine... Jeg ved at man kan gøre det med almindeligt modem.

Accepteret svar
Fra : brianstrate

Modtaget 110 point
Dato : 31-05-02 17:38

Det kan ikke lade sig gøre.
En fax eller modem bruger en almindelig telefonlinie hvor der ringes op til modtageren.
Adsl går kun et bestemt sted hen nemlig internettet. Det kan være være muligt at sende
til en fax relay maskine som sender det videre til en almindelig fax. Jeg ved ikke der er nogen
der udbyder denne tjenste men det findes til ip telefoni og det er ikke gratis.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-02 16:37

joker <joker.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:kfMJ8.13603$N46.574604@news010.worldonline.

Det kan kun lade sig gøre med et almindeligt faxmodem medmindre udbyderen
har en faxtjeneste der gør det muligt.

Mvh.Finn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-02 16:38

Fri, 31 May 2002 15:07:00 GMT, skrev "joker"
<joker.news@kandu.dk>:

>Jeg har en adsl forbindelse gennem cybercity, mit spørgsmål så om det
>kan lade sig gøre at sende en fax fra computeren til en fax-maskine...

Det kan man ikke.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 31-05-02 22:18

Ikke umiddelbart, men der findes nogle gratis services på nettet, som gør det muligt...
Så det kan lade sig gøre, man skal bare tilmelde sig denne service... Se evt. mit tidligere tip om dette.
Og det er gratis... så brianstrate dine oplysninger er delvis rigtige

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-06-02 11:49

Både JA og nej, du kan købe dig til denne service på nettet, jeg har
prøvet det for 2-3 år siden!!!
Nu gider jeg ikke bruge hele lørdagen til at finde et firma der levere
denne service!!! det var en hård fredag
Men sæt dig foran skærmen og find google frem og "led" til den store
WMmedalie
Jeg skal hen og hvile mig nu åhhhh

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-06-02 11:51
Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 01-06-02 19:36

Det er muligt at bruge faxprogrammer.
Du kan prøve at klikke dig ind på www.tucows.dk , vælg den server der er bedst for dig, f.eks tucows.tiscali.dk eller tucows.opasia.dk og søg efter "fax".
Du vil finde ca. 48 forskellige programmer. Både shareware, freeware og beta versioner.
Hvilke der er bedst ved jeg ikke.

En anden mulighed er at bruge en online-fax-service
Idéen er, at du sender din 'fax' i en email, og derefter bliver den videresendt på fax. Du betaler så for den tid det tager at sende telefaxen. Du kunne f.eks. se på http://www.faxaway.com/ , eller http://www.freefax.com/

De tilbyder en gratis faxservice, hvor du IKKE skal bruge modem, men sender faxen som email og så sætter de reklamer og videresender den for dig..

Det er også muligt at modtage telefax på e-mail.

Hilsen Dydendak