/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Rust i haglløb
Fra : jesperbloch
Vist : 2162 gange
20 point
Dato : 14-05-04 17:50

Jeg har en ældre engelsk haglbøsse liggende som desværre har noget rust i løbene, der er tale om mindre pletter af gravrust få centimeter foran kamrene. Er der nogen der ved om man kan få udbedret dette hos en bøssemager eller om der skal nye løb til?....det sidste ville jeg jo være lidt ked af.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 14-05-04 17:56

En slibe rondell Kal 12 skulle kunne gøre det

Kommentar
Fra : jesperbloch

Dato : 14-05-04 18:08

Tak for rådet.
Er desværre bange for at et par af rustpletterne er en smule dybere end lige i overfladen. Så hvor meget tør jeg slibe af?

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 14-05-04 18:15

Få du en bøssemand til at kigge på det,ellers bliver det til en muskedonner!

Accepteret svar
Fra : bb1

Modtaget 20 point
Dato : 14-05-04 19:02

Hej Jesper.
Med en så formedentlig dyr bøsse skal du ikke gå på kompromi. Lad en bøssemager bedømme om hvor dybe rustpletter er og lad ham tage stilling til om de kan fjernes eller der skal et ny løb til. Jeg kan varmt anbefale Per Langvad i Viborg.
Har ofte fået ham til lige at se og har så i nogle tilfælle selv smerglet læbene ud.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-05-04 19:52

->jesperbloch
Naturligvis skal du ikke have nye løb, i dag kan den slags sagtens udbedres af en dygtig bøssemager, men begynd endelig ikke selv med at lege "bøssemager".
Som bb1 skriver er der per Langvad, men du fortæller ikke hvor du bor, så her er lige et link til et hav af bøssemagere så du kan finde een i dit eget område.
http://www.google.com/search?q=b%C3%B8ssemager&hl=da&lr=&ie=UTF-8&start=10&sa=N
Knæk og bræk
dabj

Kommentar
Fra : jesperbloch

Dato : 14-05-04 22:12

Tak for svarene, jeg bor i kbh......men er ofte i midtjylland og har før hørt godt om Per Langvad, så tror jeg vil smutte derforbi næste gang jeg er i det jyske og så håbe på at han kan udbedre skaderne.

Godkendelse af svar
Fra : jesperbloch

Dato : 14-05-04 22:12

Tak for svaret bb1.

Kommentar
Fra : jesperbloch

Dato : 14-05-04 22:15

Har søgt efter Per Langvad på nettet, men kan ikke finde adressen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-05-04 01:01

Undskyld Jesper,men du må tage ham på oplysningen.Jeg er jo vandtil blot at køre derop.